brianap 10 Anmeld indhold Skrevet July 2, 2009 Hvordan forholder man sig til dette. Har hørt noget med at man efter en vis periode med bil i Sverige, kan få den med tilbage til DK når man flytter hjem igen. Nogen der kan afklare dette. Jeg står og skal købe bil i Sverige og her vil jeg enden købe en brugt eller en nyere bil. Jeg vil dog kun købe en nyere vogn til flere penge hvis jeg kan få den med til DK uden at skulle betale hele afgiften, når jeg flytter. Jeg flytter dog ikke det næste års tid eller 2. Nogen der kan hjælpe. Mvh Brian Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret July 2, 2009 Glem det. Flytter du til DK med bilen, så har du 14 dage til at betale registreringsafgifter m.m. - eller lade den stå i indkørslen på svenske plader, og håbe på en venlig svensker kommer over og køber den af dig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret July 3, 2009 Lige meget hvor længe du har boet i udlandet skal du svare registreringsafgift af bilen... Det du måske har hørt er at hvis bilen er ældre en 6 måneder og 6.000 km slipper du for samtidig at betale moms af den ved import... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
brianap 10 Anmeld indhold Besvaret July 3, 2009 Det lyder da trist. Så kan det ikke rigtig svare sig at betale mange penge for en vogn, hvis ikke man vil blive boende i flere år. Men tak for informationen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret July 3, 2009 Det har du nemlig ret i.......;) Det tab du lider på den eventuelle bil, kan snildt betale din husleje i en 3 vær andel på Amager i 3 år..... Så hvis du kun flytter for bilen, så kommer jeg bare og henter pengene istedet for du bare smider dem ud af vinduet..... Ingen grund til at de går til spilde....:D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret July 3, 2009 Men det var da ellers smart at kunne flytte til sverige, købe en stor øse, og tage den med til dk uden afgift efter 1 år... Tror der vil være en stor trafik af danskere ind og ud af sverige.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret July 3, 2009 Ind og ud af mange lande Juff......................Tror reelt set ikke der var danskere over 18 år tilbage i .dk......:D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
brianap 10 Anmeld indhold Besvaret July 3, 2009 Når nu jeg køber en brugt bil af en privat i sverige, har de så motorkontorer hvor man går op og omregistrere bilen lige som i DK? eller er der en anden fremgangsmåde.? Ligeledes ringer man vel bare til et forsikringsselskab og får dem til at ordne forsikringerne ikk? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret July 3, 2009 Når nu jeg køber en brugt bil af en privat i sverige' date=' har de så motorkontorer hvor man går op og omregistrere bilen lige som i DK? eller er der en anden fremgangsmåde.?[/quote'] Du udfylder sammen med sælger afsnittet vedr ejerbytte bag på den originale reg. attest som I så sender til Transportstyrelsen (tidligere Vägverket) - herefter omregisterer de bilen og du får papirer på den med posten i løbet af få dage. Dejligt, nemt og hurtigt. Vær OBS på at der også på reg. attesten fremgår om der er pant i bilen, så du sikrer dig at den bil du overtager er gældfri. Se også her: http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag/Fordon/Agarbyte/ Jo da... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
brianap 10 Anmeld indhold Besvaret July 3, 2009 Mange tak for svaret. Det lyder til at være rimelig ligetil så. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret July 3, 2009 Mange tak for svaret. Det lyder til at være rimelig ligetil så. No problem. Det er super simpelt - alt i alt er hele systemet omkring bilreg og forsikring af dem meget mere smidigt og nemt i Sverige ift Danmark syntes jeg. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites