Jump to content
PJKB

Akut hjælp! Manuel lukning af kaleche

Recommended Posts

Hej! Konen har en A4 cab og kaleche vil ikke lukke automatisk og har hørt man kan lukke den manuelt, men hvordan?? Har ikke instruktionsbog, nogle der har en beskrivelse????
Audi er et godt bud :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Audi er et godt bud :)
Glemte at skrive jeg har fuldtidsjob+ flere børn etc og har ikke lige tid til at booke tid etc. Søger bare en "snab" beskrivelse af hvordan man lukker manuelt, så kører jeg til Audi Malmø i morgen!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Glemte at skrive jeg har fuldtidsjob+ flere børn etc og har ikke lige tid til at booke tid etc. Søger bare en "snab" beskrivelse af hvordan man lukker manuelt, så kører jeg til Audi Malmø i morgen!!
jo jo men tænkte de kunne give den den pr tlf det er jo nok det hurtigste

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej! Konen har en A4 cab og kaleche vil ikke lukke automatisk og har hørt man kan lukke den manuelt, men hvordan?? Har ikke instruktionsbog, nogle der har en beskrivelse????
Hvis ikke du har instruktionsbogen, hvor i løsningen står - bliver du nød til at prøve dig frem... Jeg har ikke selv en cab, men mener at kunne huske noget med at der sidder et nøglehul mellem bagsæderne (træk armlæn ned og stik bilens nøgle op i toppen), nøgeln skal være i sat alt imens kalechen åbnes eller lukkes.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Man kan få instruktionsbøger og lign. ved at søge lidt. Her er f. eks "Quick ref guide" vedr. a4 cab. Du skal lige finde din årgang.
Der står ikke noget om hvordan man åbner/lukker manuelt i disse Quick ref. guider.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er du sikker på at bagagerummet er helt lukket???
JA - Tror det er mit batteri som svigter, har en gang for en uge siden prøvet at jeg ikke kunne åbne helt.....ligesom den dødede halvvejs!! Har lige talt med Audi, nøglen sidder nede ved sikringsboksen og den skal stikkes i oppe ved bakspejlet.. Er bange for når den kommer til Audi Malmø de siger at ALT skal skiftes, stoler bare ikke på dem!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Har fundet nøglen, MEN ikke hullet hvor man skal bruge nøglen for at lukke:confused: Audi sagde hullet var ved bakspejl, men kan ikke se det og i blogg fra tidligere indlæg står der now go in to the rear cntr arm rest ????????

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Har fundet nøglen, MEN ikke hullet hvor man skal bruge nøglen for at lukke:confused: Audi sagde hullet var ved bakspejl, men kan ikke se det og i blogg fra tidligere indlæg står der now go in to the rear cntr arm rest ????????
Har du ikke et armlæn i midten af bagsædet?? fold dette armlæn ned, og hullet til nøglen skulle da sidde oppe i toppen af hvor armlænet normalt er placeret i bagsædet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Har du ikke et armlæn i midten af bagsædet?? fold dette armlæn ned' date=' og hullet til nøglen skulle da sidde oppe i toppen af hvor armlænet normalt er placeret i bagsædet.[/quote'] Jo et aftageligt armlæn, så man kan folde "skisæk" ud, men ingen huller... Audi Gladsaxe og ham vi købte bilen af siger det er en plastikdut ved bakspejl/ovenbelysning, som flyttes og derefter kan man skrue.......MEN MEN har VIRKELIG kigget efter og der er ingenting...hmmm PS: Selvom det lyder sådan, har jeg ikke 10 tommelfingre:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jo et aftageligt armlæn, så man kan folde "skisæk" ud, men ingen huller... Audi Gladsaxe og ham vi købte bilen af siger det er en plastikdut ved bakspejl/ovenbelysning, som flyttes og derefter kan man skrue.......MEN MEN har VIRKELIG kigget efter og der er ingenting...hmmm PS: Selvom det lyder sådan, har jeg ikke 10 tommelfingre:)
Jeg ved ikke om det er samme sted, som soltaget på en alm. A4 kan blive lukket manuelt fra (billede er taget fra en 2009 A4)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det giver altså ingen mening at der skulle være et eller andet bag ved bakspejlet... Det er noget ved motor eller låsemekanismen som man manuelt slår fra - og det er placeret ved bagsædet - så jeg holder stadig fast ved at der skal være et hul inde i armlæn hullet - eller ved den variable 'boks' som kalechen ligger i, i bagagerummet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det giver altså ingen mening at der skulle være et eller andet bag ved bakspejlet... Det er noget ved motor eller låsemekanismen som man manuelt slår fra - og det er placeret ved bagsædet - så jeg holder stadig fast ved at der skal være et hul inde i armlæn hullet - eller ved den variable 'boks' som kalechen ligger i, i bagagerummet.
Haløj, der ER et lille dæksel oppe ved bagspejlet på ca. 1-2cm som skal tages væk for at komme til bolten/skruen som "håndsvinget" skal ind i... Det samme gælder ved ski-lemmen, det ER et hul øverst oppe - du skal åbne det inde fra bilen - der sidder ikke noget dæksel for det... Håndsvinget er lidt spooky at få til at sætte sig fast i hullerne, men du er ikke i tvivl når det sidder rigtigt fast ;o)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du købt den af Jakob derude fra??

Jo et aftageligt armlæn, så man kan folde "skisæk" ud, men ingen huller... Audi Gladsaxe og ham vi købte bilen af siger det er en plastikdut ved bakspejl/ovenbelysning, som flyttes og derefter kan man skrue.......MEN MEN har VIRKELIG kigget efter og der er ingenting...hmmm PS: Selvom det lyder sådan, har jeg ikke 10 tommelfingre:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites