Jump to content
thomsondk

Brobizzbefordring - hvor?

Recommended Posts

Hej allesammen. Jeg har hørt man kan få brobizzbefordring (fradrag for selve brobizzen), men jeg kan ikke finde rubrikken i min selvangivelse,hvor man skal indtaste dette. Jeg har udregnet kilometerbefordring og skrevet det i rubrik 51, men er i tvivl om, hvor man indtaster brobizzbefordring , hvis man altså kan få det? Er der nogen , der ved dette??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er samme rubrik som befordringsfradraget - rubrik 51 Du kan kun få brofradraget hvis du betaler den fulde pris for brobizz'en selv - dvs. du ikke får betalt din brobizz via et bruttolønstræk - eller brobizz'en ikke er arbejdsgiverbetalt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er da heller ikke hele brobizz-forbruget man kan trække fra? Er det ikke kun de 50kr pr. arbejdsrelateret krydsning?
Det er de samme regler med Ørsundsbro-fradraget, som med det alm. km. befordringsfradrag - man kan kun få fradrag for de ture som vedrører transport til og fra arbejde. Man kan ligeledes kun få Øresundsbro-fradraget hvis man ikke samtidig få betalt brobizz'en over bruttolønnen eller får den som en arbejdresgiver betalt ordning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites