Jump to content
hapsdoggen

Finder de ud af det...?

Recommended Posts

hey nu er min kone kommet på svenske dagpenge men hvis nu hun for et dansk job igen hvordan skal hun så forholde sig til det..? samt hvad hvis hun for et vikar job så er hun jo berettet til danske suplerende dagpenge skal hun så igennem sammen mølle med at blive overført til danmark...? samt nu når hun går hjemme som arbejdsløs er der ikk noget med at manden kan få sin kones fradrag...? kan man godt det selvom hun får svenske dagpenge...?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du spørger hvordan du laver svindel med de sociale systemer, så tror jeg ikke du finder svaret her. Min holdning er at det er virkeligt forkert at svindle med at være på dagpenge i et land og arbejde i et andet. Jeg vil antage de har systemer til at fange den slags...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Tq_19

Hej, hvis din kone får job i dk igen, så skal hun tilmeldes den danske a-kasse igen og få suplerende dagpenge derfra, men for at være sikker, så få fat i jeres a-kasse i dk og spørg. Du kan sagtens få din kones fradrag i dk, mens hun er på dagpenge i Sverige. Jeg tror man skal være begrænset skattepligtig for at det kan lade sig gøre. Så få fat i myndighederne, skat og a-kasse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Svindel? Hvor mærkeligt at der er nogen der læser det som om han prøver at finde en vej til svindel med dagpenge... Sådan læser jeg det overhovedet ikke og spørgsmålene er da meget relevante. Jeg kender ikke jeres situation men det lykkedes for mig at få dispensation til at stå til rådighed for det danske arbejdsmarked (med en EU dom som precedens) og dermed forblive på danske dagpenge, så det det kunne I også prøve. Min begrundelse var nemlig at jeg var vikar og derfor skulle meldes ind og ud af danske og svenske a-kasser hver gang jeg fik et nyt vikariat f.eks. på 2-3 måneder eller måske bare 2 uger. Et andet sted herinde står der at det er Arbejdsdirektoratet der giver dispensation, men min a-kasse sagde at min sag var blevet "hjemsendt" til a-kassen der så selv skulle ta stilling. En anden del af min begrundelse gik på at jeg var nytilflyttet og ikke kunne svensk - mit fag er marketing og i den jobtype skal jeg kunne skrive og korrekturlæse. Men hvilken del af min begrundelse de lagde mest vægt på er ikke godt at vide. For de fleste af os grænsegængere er der dog for mig ingen tvivl om at vi har lettere ved at få job i Danmark alene pga sproget, og det er dermed også lettere for dansk AF og a-kasse at hjælpe os målrettet. Står man til rådighed for det svenske arbejdsmarked på svenske dagpenge får man ikke hjælp til at finde job i DK mens man tværtimod skal vise at man søger svenske job. Situationen er en anden med supplerende dagpenge - så er reglen klokkeklar at du kan blive i den danske a-kasse - dog kun det halve år hvor man kan få supplerende dagpenge.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvor mærkeligt at der er nogen der læser det som om han prøver at finde en vej til svindel med dagpenge...
Med en overskrift som: FINDER DE UD AF DET...? lugter det da langt væk af forsøg på socialbedrageri IMO.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er vel bare et spørgsmål om hvor meget han selv skal gøre og hvor meget systemet automatisk opdager..... Jeg ser det heller ikke som et forsøg på svindel....
Der er RIGTIGE mange Moralske vogtere herinde, de skal bare hoere dig spoerge om det mindste som ikke falder ind under deres rubrikker saa er det forsoeg paa svindel og Saa kommer gyllen og de loeftede pegefingre. :sick::sick:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Der er RIGTIGE mange Moralske vogtere herinde
Ergo ikke den store forskel på den virkelige verden. Med andre ord, så skal man tænke sig om hvor man lufter sine amoralske idéer - især hvis man ikke kan tåle at høre folks meninger bagefter. :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Der er RIGTIGE mange Moralske vogtere herinde' date=' de skal bare hoere dig spoerge om det mindste som ikke falder ind under deres rubrikker saa er det forsoeg paa svindel og Saa kommer gyllen og de loeftede pegefingre. :sick::sick:[/quote'] Er du ude på at fodre trolden? Undgå berettiget bøder, fifle med skatten eller modtage flere stats ydelser man måske ikke er berettiget til. Hvorfor ikke lave en undergruppe hvor vi kan diskutere hvordan man lettest piller fælgen af en BMW, omgår startspærren på en Mercer eller måske hvilken hæler der er bedst til Audier? Alternativt kan vi bare nøjes med en tråd om hvornår det er bedst at smugle Khat eller lidt Heroin. Stoffer går jo ikke direkte ud over nogen, og brugerne kan selv vælge om de vil bruge det. Det er, for mig, ikke et spørgsmål om hvor ulovligt det er eller hvor mange moralske grænser der overskrides. Det er holdningen: "Hvis jeg kan omgås loven når det passer mig så gør jeg det!" Man skulle til tider tro at det drejede sig om et computerspil i modsætning til et samfund der skal løbe rundt. Så hvis jeg på et tidspunkt kommer med en moralsk kommentar så er det måske fordi jeg føler at modtageren af kommentaren pisser samfundet, og deriblandt undertegnet, op og ned af ryggen. Hvis man er så forbandet utilfreds så er der rigeligt at lande her i verdenen hvor der ikke rigtigt findes nogle love. Der kan man gøre hvad man vil! Cheers! :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hey nu er min kone kommet på svenske dagpenge men hvis nu hun for et dansk job igen hvordan skal hun så forholde sig til det..? samt hvad hvis hun for et vikar job så er hun jo berettet til danske suplerende dagpenge skal hun så igennem sammen mølle med at blive overført til danmark...? samt nu når hun går hjemme som arbejdsløs er der ikk noget med at manden kan få sin kones fradrag...? kan man godt det selvom hun får svenske dagpenge...?
STIK LIGE PIBEN IND......hold jer til trådstarterens spørgsmål, og lav så en ny tråd om manglende moral, alle hans spørgsmål er yders relevante. Dem der kan se noget korrupt i spørgsmålet skulle måske hellere "kigge indad" "Tyv tror hver mand stjæler"....... Havde han spurgt: hvordan kan min kone få dagpenge mens hun arbejder. Ja, så kunne jeg forstå der var en der råbte vagt i gevær. :sick: Måske forvirringen skyldes manglende læseevner hos enkelte skribenter her?? :fight:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Måske forvirringen skyldes manglende læseevner hos enkelte skribenter her?? :fight:
Måske du lige skulle se på datoen for OP's senere redigering af det oprindelige indlæg. Måske indholdet var en kende anderledes tidligere? (jeg må indrømme jeg ikke selv kan huske det - men det kunne jo tænkes at det lettere afstedkom de tidligere kommentarer) Overskriften lagde ihvertfald hårdt ud :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Måske du lige skulle se på datoen for OP's senere redigering af det oprindelige indlæg. Måske indholdet var en kende anderledes tidligere? (jeg må indrømme jeg ikke selv kan huske det - men det kunne jo tænkes at det lettere afstedkom de tidligere kommentarer) Overskriften lagde ihvertfald hårdt ud :rolleyes:
Ups, kan jeg godt se, men det ser ud som det indlæg han står ved er skrevet om morgnen, og der er negative kommentarer efter han evt. har rettet i det. Bl.a. en hanvisning til overskriften som jeg ikke kan se noget suspekt i......trykket kan ligge flere steder.....prøv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså manden har fået svar på sine spørgsmål. Hvorfor er der så nogen, der ønsker at blive ved med at pirke til sagen? Let it be. Og ja, kommunikation er en vanskelig kunstart. Man kan jo blive misforstået på hundredvis af måder, hvis man ikke formulerer sig klart og entydigt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vil benytte lejligheden til at nævne at hvis der er større sandsynlighed for at man kan få nyt job i DK, end at man skal få job i SV, så skal man have danske dagpenge! Man skal bare klage over fagforeningens afgørelse så sender de sagen til Arbejdsmarkedsstyrelsen som skal afgøre sagen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vil benytte lejligheden til at nævne at hvis der er større sandsynlighed for at man kan få nyt job i DK, end at man skal få job i SV, så skal man have danske dagpenge!
Nå så det skal man. Kan du eventuelt underbygge det med en kilde? Eller andet sjov for den sags skyld.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ikke ledig, men har kuglerne støbt for at kæmpe kampen...

Nå så det skal man. Kan du eventuelt underbygge det med en kilde? Eller andet sjov for den sags skyld.
Man skal påberåbe sig: Begrebet ”andre arbejdstagere end grænsearbejdere” i artikel 71, stk. 1, litra b i forordning (EØF) 1408/71 som defineret i EF-Domstolens dom i Sag 1/85 (Miethe-dommen). Link: http://www.ast.dk/Page_Pic/pdf/ama_aarsberetning2004_22_11_2006_11_47.pdf Læs omkring side 20-26 Min A-kasse siger at de har medlemmer bosiddende i Sverige der får danske dagpenge, så det er muligt!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Man skal påberåbe sig: Begrebet ”andre arbejdstagere end grænsearbejdere” i artikel 71, stk. 1, litra b i forordning (EØF) 1408/71 som defineret i EF-Domstolens dom i Sag 1/85 (Miethe-dommen). Link: http://www.ast.dk/Page_Pic/pdf/ama_aarsberetning2004_22_11_2006_11_47.pdf Læs omkring side 20-26 Min A-kasse siger at de har medlemmer bosiddende i Sverige der får danske dagpenge, så det er muligt!!
Takker for link. :thumbup: Det må jeg lige læse, for jeg har været noget usikker på, om a-kassen bare bilder hende noget på ærmet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Som tidligere nævnt i en gammel tråd så påstår min kones a-kasse i hvert fald, at hun vil få udbetalt dagpenge hos dem, skulle hun blive arbejdsløs: http://www.sunddebat.com/debat/showpost.php?p=199413&postcount=10
Hun skal nok forvente først at blive afvist grundet den svenske adresse! Men så skal hun klage, og finde alle de gode argumenter frem der er.....familie relationer i DK....manglende sprog.....uddannelse.... Det kan lade sig gøre....men der er mange der opgiver på forhånd, bare alle ville klage så vi fik skabt en rutine for direktoratet!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hun skal nok forvente først at blive afvist grundet den svenske adresse! Men så skal hun klage, og finde alle de gode argumenter frem der er.....familie relationer i DK....manglende sprog.....uddannelse....
Yeps, den får hele armen, skulle det nogensinde komme dertil. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
...hvis der er større sandsynlighed for at man kan få nyt job i DK' date=' end at man skal få job i SV, så skal man have danske dagpenge! [/quote'] Hvad skal vi med regler, når vi har ønsketænkning?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan desværre ikke hjælpe jer med at læse...

At vi mangler lidt dokumentation for din påstand....;)
...det må i klare selv. Er der nogen her der har klaget over a-kassens afgørelse, og fået afslag fra Arbejdsmarkedets Ankenævn?? Og med hvad begrundelse? Hvis ikke fårstår jeg ikke jeres pointe....;);)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites