Sune 10 Anmeld indhold Besvaret July 25, 2009 I sidste ende må vi vel bare sande: LIVET ER FOR KORT TIL franske biler!! Her er vi helt enige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thage Løbner 10 Anmeld indhold Besvaret July 25, 2009 Nå, Nå Sune, du må ikke feljcitere. Franske biler er kun det næstringeste befordringsmiddel - offentlig transport vinder 1. pladsen Thage Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret July 26, 2009 Hvis der kommer en prisstigning på over ti procent, så er det fordi, nogle politikere har bestemt det, og ikke på grund af teknikaliteter. Helt enig. De facto monopolet bliver udnyttet, når man kan tillade sig så ublu prisstigninger! Men forklaringen til konkurrencestyrelsen ligger sikkert klar i skrivebordsskuffen - men det er ligemeget for brugerne, den undskyldning kan de ikke bruge til så meget. Gad vide hvor mange opgiver og flytter tilbage til Danmark pga. billetpriser og forsinkelser. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret July 26, 2009 Helt enig. De facto monopolet bliver udnyttet' date=' når man kan tillade sig så ublu prisstigninger! Men forklaringen til konkurrencestyrelsen ligger sikkert klar i skrivebordsskuffen - men det er ligemeget for brugerne, den undskyldning kan de ikke bruge til så meget. Gad vide hvor mange opgiver og flytter tilbage til Danmark pga. billetpriser og forsinkelser.[/quote'] Man behøver ikke at opgive Skåne pga. DSB men så må man betale en 2-3000 ekstra om måneden (uden vedligeholdelse af bilen) for at komme over i eget tempo :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret July 26, 2009 Man behøver ikke at opgive Skåne pga. DSB men så må man betale en 2-3000 ekstra om måneden (uden vedligeholdelse af bilen) for at komme over i eget tempo :) Det var også den konklusion jeg tvungent kom til, da de gennemsnitlig 3 timers pendling om dagen begyndte at sætte sig spor i mit humør. Men tjener man få penge, så går den ikke rigtig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Humle 10 Anmeld indhold Besvaret July 26, 2009 Gad vide hvor mange opgiver og flytter tilbage til Danmark pga. billetpriser og forsinkelser. Må indrømme at jeg er en af dem som ligger på vippen... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret July 26, 2009 Må indrømme at jeg er en af dem som ligger på vippen... Sørgeligt, men fuldt ud forståeligt. Så sent som igår talte jeg med en, som pga. frustrationer med togdriften, er flyttet fra sin lejlighed på Möllan, til en leje-lejlighed med vendinderne i København. At folk begynder at flytte pga. togdriften er rigtig sørgeligt, men understreger også hvor alvorlig situationen er! At der så kommer prisforhøjelser på 10% uden udsigt til at ureglmæssighederne i driften forsvinder, øger kun frustrationerne. Det er bare ikke holdbart i længden. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret July 26, 2009 Man kan jo også se sådan på det, at så længe togdriften ikke fungerer, og der dagligt er større forsinkelser, så rejser man jo gratis som følge af rejsetidsgarantien. Selv om produktet (togdriften) kun er middelmådigt, så har prisen jo også en betydning, og når det er gratis (som det er tilfældet når der er forsinkelser), kan man vel dårligt klage?:D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret July 26, 2009 Man kan jo også se sådan på det, at så længe togdriften ikke fungerer, og der dagligt er større forsinkelser, så rejser man jo gratis som følge af rejsetidsgarantien. Jeg tror nu at der er mange, der hellere vil have det produkt som de køber, end gratis forsinkede togture. Desuden har alle forsinkelserne sat så meget pres på kontorfolkene, at behandlingen af rejsetidsgarantien også er blevet forsinket. Det er jo næsten komisk. http://www.dr.dk/Regioner/Sjaelland/Nyheder/AlleKommuner/2009/07/25/064855.htm Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret July 26, 2009 Ja, jeg klager nu ikke, men jeg har også konsekvent kørt gratis de sidste mange måneder og ligger pt. inde med 30 gratisbilletter og 20 frikort. Og som togene har kørt den sidste måned med jernbanearbejde mellem Malmö og Lund, så er der snart en ny bunke billetter på vej i posten, så i betragtning af at produktet er gratis, er jeg godt tilfreds. Hvis jeg skulle betale for det, ville min indstilling nok være anderledes:D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret July 27, 2009 Jeg vil hellere betale de 115 kroner ekstra og så togene kører til tiden. Med "til tiden" mener jeg ikke at indenfor 6 minutter af det planlagte afgangstidspunkt men indenfor 3 minutter, maks. Jeg kan flexe en del, men møder og andre aftaler venter ikke på en, fordi toget er forsinket. Personer der arbejder i servicebranchen (butikker, callcentre m.v.) har jo ikke muligheden for at flexe fordi andre er afhængige af at de møder til tiden. Evige togforsinkelser gør jo at de personer må tage togafgange der er 20-60 minutter før tid, bare for at sikre sig at de komme på arbejde til tiden for at undgå fyringer. Det er sgu ikke holdbart at man ikke kan planlægge ud fra en køreplan. Man skal bare have "forstående" chefer som jeg en gang havde (vel, fra en anden afdeling, but still)... Chef: Hvorfor kommer du først nu? Mig: Toget var forsinket. Hvis toget var mere forsinket ville jeg have været mere forsinket. Chef: Så må du tage et tog der kører tidligere Mig: Tager du også tidligere afsted med den forventning at der er trafikulykke på motorvejen, for at være sikker på at møde til tiden? Chef: Øøøøhbøøøøhmææææhmuuuh*mumlegrumle* (han havde ikke noget svar). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret July 27, 2009 Jeg vil hellere betale de 115 kroner ekstra og så togene kører til tiden. Med "til tiden" mener jeg ikke at indenfor 6 minutter af det planlagte afgangstidspunkt men indenfor 3 minutter, maks. Jeg kan flexe en del, men møder og andre aftaler venter ikke på en, fordi toget er forsinket. Personer der arbejder i servicebranchen (butikker, callcentre m.v.) har jo ikke muligheden for at flexe fordi andre er afhængige af at de møder til tiden. Evige togforsinkelser gør jo at de personer må tage togafgange der er 20-60 minutter før tid, bare for at sikre sig at de komme på arbejde til tiden for at undgå fyringer. Det er sgu ikke holdbart at man ikke kan planlægge ud fra en køreplan. Man skal bare have "forstående" chefer som jeg en gang havde (vel, fra en anden afdeling, but still)... Chef: Hvorfor kommer du først nu? Mig: Toget var forsinket. Hvis toget var mere forsinket ville jeg have været mere forsinket. Chef: Så må du tage et tog der kører tidligere Mig: Tager du også tidligere afsted med den forventning at der er trafikulykke på motorvejen, for at være sikker på at møde til tiden? Chef: Øøøøhbøøøøhmææææhmuuuh*mumlegrumle* (han havde ikke noget svar). Men hvis der var vej arbejde eller en anden konstant forhindring, så ville han jo begynde at køre hjemmefra før :) I vores tilfælde er det bare DSB/DSBFirst som er den konstante forhindring ;) Men hvis jeg skal noget "vigtigt" så lægger jeg også ½-1 time oveni for at være sikker, eller tager bilen hvis det er uden for myldretiden. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret July 27, 2009 Men hvis der var vej arbejde eller en anden konstant forhindring' date=' så ville han jo begynde at køre hjemmefra før :) I vores tilfælde er det bare DSB/DSBFirst som er den konstante forhindring ;)[/quote'] Hvis det er en konstant forhindring skal de fremlægge en ny køreplan for den periode hvor den konstante forhindring (såsom arbejde med skinner mv) forelægger. Det eneste jeg ved, er at togplanen siger at toget kører hvert 20. minut, henholdsvis 11, 31 og 51 fra Malmö Syd. Jeg ved ikke om toget der skal køre ved min afgang den pågældende lider af tekniske fejl, eller om skinnerne lider af hedeslag (solkurver), eller om der er personale mangel, eller om broen er sprunget i luften. Hvis jeg kører i bil, så ved jeg måske ikke første dag at der er vejarbejde, men jeg vil da efterfølgende undersøge hvor længe dette står på og rette min afgang til herefter. Det kan ikke sammenlignes at DSB Last eller Banedanmark eller Bannverket eller Skånetrafikken eller hvem de nu har lyst til at give skylden den pågældende dag, er inkompetente og så at der er vejarbejde. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret July 27, 2009 Men hvis der var vej arbejde eller en anden konstant forhindring' date=' så ville han jo begynde at køre hjemmefra før :) I vores tilfælde er det bare DSB/DSBFirst som er den konstante forhindring ;)[/quote'] Dette var et forsøg på sarkastisk humor som desværre fejlede ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thenicegirl 10 Anmeld indhold Besvaret July 29, 2009 Jeg tror nu at der er mange' date=' der hellere vil have det produkt, som de køber, end gratis forsinkede togture. [/quote'] Jeg kan ikke sige andet end: Hørt, hørt, Markowitch! Jakriborg: Rørende uenig med dig overraskende nok, men kan vist ikke være enig med Markowitch her uden også at være uenig med dig ;) Skal dog takke dig for i en anden tråd at have postet linkene til de to artikler i Berlingske om vores DSBLast. Især med min form for pendlen, som her i sommerferien ofte er til Ringsted, er jeg bare komplet på røven, hvad angår alle aftaler. Uanset hvor gratis den rejse så er (altså efter de fem ugers nuværende venten på gratisbilletten), så er jeg "förbannat" over at være nødsaget til at tage hjemmefra en time før for at være sikker på at nå til Ringsted til den aftalte tid! Fuldstændig uacceptabelt! Når jeg køber et produkt, skal det være i orden. Uanset hvad. Og min ven, BriPed, du har så evigt ret :) Kan så godt lide vores lille brokketråd her - hvilket vi har fuld ret til! ;) - L. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret July 29, 2009 Jeg vælger bare at se på den positive side, i stedet for at se mig sur på noget, jeg alligevel ikke kan ændre eller gøre noget ved, da det ligger uden for min formåen at få togene til at køre til tiden ;) De sidste mange måneder har jeg sparet tusindvis af kroner, jubiii:D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thenicegirl 10 Anmeld indhold Besvaret July 29, 2009 Optimisme og positiv indstilling? Jeg vælger bare at se på den positive side' date=' i stedet for at se mig sur på noget, jeg alligevel ikke kan ændre eller gøre noget ved, da det ligger uden for min formåen at få togene til at køre til tiden ;) [/quote'] Er optimisme og positiv indstilling det samme? Hvad angår produkter, jeg køber for min hårdttjente SU, har jeg den indstilling, at ting bare skal være i orden. Er for fattig til, at andet er acceptabelt. Hvad angår stort set alle andre ting, er jeg meget positiv og ser ting fra den lyse side. Derfor hader jeg netop DSBLast endnu mere for at have frataget mig denne kvalitet, hvad dem angår. Og vi KAN faktisk gøre noget ved det: Købe en bil og slå os sammen om at køre i den samme bil. Så kan DSB i det mindste mærke bare LIDT af det, vi gør dagligt. Beklager min negative natur, når det drejer sig om dette emne, men er bare SÅ utilfreds. Nå, tilbage til tråden - prisstigninger hos Skånetrafiken til september, var det? ;) - Lise. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret July 30, 2009 ... Hvad angår produkter' date=' jeg køber for min hårdttjente SU, har jeg den indstilling, at ting bare skal være i orden. Er for fattig til, at andet er acceptabelt...[/quote'] Så gik der lige lidt djævlens advokat i mig :) Hvis man tænker på det fra et rent økonomisk synspunkt, så er mange kompensationsgivende forsinkelser bedre, især når man nu har muligheden for at udnytte andres forsinkelser. Det er ligefør, hvis man er fræk nok, at man kan tjene på det (have flere gratisbilletter end man skal bruge) :) 143 kompensationsgivende forsinkelser registreret for de sidste 61 dage, det er jo en bonus på omkring 20 billetter :) Irritationen ved situtationen som den er nu, er at det kan være svært at planlægge efter den officielle køreplan. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret July 30, 2009 ... og efter 43 indlæg kan jeg kun atter en gang spørge: er prisstigningen officielt annonceret nogen steder?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret July 30, 2009 Nej, der har kun været udtalelser til pressen - men ingen konkrete pressemeddelelser eller andre officielle skrivelser om de forestående prisstigninger, men de behøver vel heller ikke varsle det med mere end 30 dages frist? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ClausN 10 Anmeld indhold Besvaret August 24, 2009 ... og efter 43 indlæg kan jeg kun atter en gang spørge: er prisstigningen officielt annonceret nogen steder?? 27. september sker det. http://sydsvenskan.se/ekonomi/article544996/Dyrare-aka-over-bron.html Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret August 24, 2009 Og her er det så på skrift fra Skånetrafiken selv http://www.skanetrafiken.se/templates/InformationPage.aspx?id=26679&epslanguage=SV Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret August 24, 2009 hmmmmm - har idioterne overhoved opdaget at den svenske krone er steget en del på det seneste ?? Hvis et Øresundskort for fremtiden koster 1410 DKK hos DSB eller 1900 hos Skånetrafikken, så er break even valutakursern 0,7421. Kursen lige nu hedder 0,7371. Der skal ikke mange yderligere stigninger for den svenske krone til for at det nu pludseligt er dyrere i Sverige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret August 24, 2009 hmmmmm - har idioterne overhoved opdaget at den svenske krone er steget en del på det seneste ?? Hvis et Øresundskort for fremtiden koster 1410 DKK hos DSB eller 1900 hos Skånetrafikken, så er break even valutakursern 0,7421. Kursen lige nu hedder 0,7371. Der skal ikke mange yderligere stigninger for den svenske krone til for at det nu pludseligt er dyrere i Sverige. Skånetrafiken har så også tabt mange mio. indtil videre. Så det kan godt være de vil hente lidt af det tabte ind igen ;-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret September 3, 2010 Faldt tilfældigvis over denne tråd. Skånetrafiken satte dengang prisen ekstraordinært op med henvisning til at den svenske krone var faldet. Nu hvor kursen er tilbage igen er der naturligvis ikke et pip om at prisen i SEK skal sættes ned igen. Til gengæld har DSB i Danmark dog hævet prisen lidt i den mellemliggende periode fra 1410 DKK til 1450 DKK. Men siden prisen for et månedskort i Sverige er SEK 1900 så er break even valutakursen kun 0,7632. Det er så trættende med alle de dårlige undskyldninger for at flå kunderne for penge uden at levere den lovede service Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites