Jump to content
LADYMARION

Nye vinduer

Recommended Posts

at man får energi tilskud til at sætte dem op..... Og det venter jeg også spændt på svar på. Og jeg kan bestemt heller ikke anbefale Mockface... så hellere gøre det selv næste gang, det må være marginalt mindre besværligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kan I ikke lige uddybe hvad I havde af problemer med Mockfjärd? Jeg får dem nemlig på besøg på fredag for at komme med et tilbud på fuld installation incl vinduer.
Prøv at Google lidt på Mockfjärds og folks oplevelser - så dannes der hurtigt et billede af at de skal forbigåes i larmende stilhed. Plus deres priser jo er tovlige! Jeg prøver selv at overskue junglen - men er p.t. gået i stå. Egentlig skal jeg "bare" have fundet sammenhæng mellem kvalitet & pris, og dermed bestilt. Målene har jeg, og håndværkeren står klar i kulissen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes at jeg har fundet både godt og skidt om mockfjärds på Google og synes ikk det er overvældende den dårlige omtale der er. Derfor vil jeg gerne have konkrete eksempler samt erfaring herinde fra, hvis der da er nogen der vil dele. Derudover tror jeg ikk du finder en vinduesproducent som har lutter go omtale... Men jeg har kigget på: Mockfjärds Sp fönster Traryd fönster @ Gio, den tømrer du har klar i kulissen - er det en svensk? Jeg synes nemlig det er 100x sværere a finde en go tømrer end en go vinduesproducent...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Derudover tror jeg ikk du finder en vinduesproducent som har lutter go omtale...
Fair nok. Jeg tror det var bl.a. Villaägarnas Riksforbund's forum der havde en laaaaang tråd omkring vinduer - og der fik Mockfjärds ikke bare klø, men tæsk! Derudover var der et par andre større firmaer der fik stryg, og en masse erfaringer og historier. Derudover også success-historier, og folk der var lutter smil. :)
@ Gio, den tømrer du har klar i kulissen - er det en svensk? Jeg synes nemlig det er 100x sværere a finde en go tømrer end en go vinduesproducent...
Tømreren er dansk...og familie ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv ingen der vil dele? Kan sige at jeg havde mockfjärds på besøg i dag, og sæljeren/opmåleren var ganske flink og fortalte ok om vinduer/ruder osv. Men umiddelbart efterlod han ikke et specielt professionelt udtryk. Han slog meget på trygheden i at have mockfjärds til at gøre det hele - og jeg er enig i at det gør det nemmere ;) Nu afventer vi priser på 28 elementer incl 3 dører + et opfølgningsbesøg om 10 dage...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Har bedt om to tilbud. Et med vinduer med standard glas med en u-værdi på 1,2 og så et yderligere tilbud med energiglas med u-værdi på 0,9 Jeg vil blive meget skuffet hvis jeg kommer over 90-100.000 sek i alt. Har nogle tilbud fra danske vinduesproducenter hvor vinduerne koster 40.000 DKK med 1,2 i u-værdi

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Rot Ok, lyder godt. Det var heller ikke for at väre negativ, bare surt at stå der bagefter. Iövrigt et underligt system. Renter kan man tage alt af i Sverige selvom det bare er den ene der står på huset (Hvis man altså er gift) Men ROT kan ikke fordeles.

Jeps - kæresten arbejder i Sverige så det er ikke et problem at få ROT

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt i orden :) Har brugt en del tid på at sætte mig ind i det, der er jo en del at hente ved at kunne ROT reglerne samt også skattelovgivningen :) Men ja, det er super ærgeligt at man ikke kan overføre ROT andelen til sin partner på samme fod som med renteudgifterne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Prisen er for højt sat - havde lige glemt ROT' date=' så vil satse på at kunne holde mig omkring 75.000 sek incl materialer og installation[/quote'] Måske har jeg misset noget her i tråden, men hvis jeg har forstået det korrekt at du satser på at Mockfjärds leverer 28 nye vinduer/døre og skifter dem for dig - til en samlet pris på ca. 75.000 sek, så tror jeg du kommer til at blive væsentlig mere end bare "meget skuffet". Nu ved jeg ikke størrelser og evt tilvalg (lydisolerende glas, hærdet glas, ventil osv) på de vinduer du skal bestille, men jeg gætter på at Mockfjärds kommer med et tilbud til dig som er på minimum 150.000+ sek for vinduerne med u-værdi på 1,2 (0,9 selvfølgelig dyrere). Ser frem til at høre det tilbud du modtager fra dem :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

I forhold til de tilbud jeg allerede har, så vil jeg blive meget overrasket hvis vi kommer derop! ROT tager halvdelen af arbejdsprisen Mockfjärds kører kampagne hvor de betaler den anden del af arbejdsprisen Der er altså kun materialer tilbage. Jeg har tidligere fået tilbud fra VELFAC (nok et af de pæneste vinduer man kan finde - men prisen er også derefter) her var prisen på vinduerne alene 75000 dkk, men igen, VELFAC er også mere end 2x dyrere end mere alm. vinduesproducenter... Men lad os se, måske falder jeg ned af stolen når tilbuddet kommer dumpende :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har tidligere fået tilbud fra VELFAC (nok et af de pæneste vinduer man kan finde - men prisen er også derefter) her var prisen på vinduerne alene 75000 dkk' date=' men igen, VELFAC er også mere end 2x dyrere end mere alm. vinduesproducenter...[/quote']Otteogtyve VELFAC-vinduer til 75.000 dkk...*wow* Det har jeg svært ved at få til at hænge sammen med de priser jeg har set rundt omkring. Var det i almindeligt udsalg og inkl. levering til døren?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu var det 25 ;) Men nej, det var ikke udsalgspris - men forhandlet medarbejderrabat Jeg forhørte mig dog hos Mockfjärds sælgeren vedr. pris ift. VELFAC, og fik at vide at der var en ret stor forskel - VELFAC er vel på en måde vinduernes B&O Men satme også fedt design, specielt det med at rammen er samme størrelse hvadenten vinduet kan åbnes eller ikke

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nu var det 25 ;)
25 eller 28...hvem tæller!? :rolleye::o
Nu afventer vi priser på 28 elementer incl 3 dører + et opfølgningsbesøg om 10 dage...
Tror pokker man bliver lidt forvirret - men lad nu det ligge *g*
Men nej' date=' det var ikke udsalgspris - men forhandlet medarbejderrabat[/quote']Så skriv det i dit indlæg, så æbler sammenlignes med æbler og vice versa. Medmindre du får medarbejderrabat hos Mockfjärds også? ;) Det ér jo en jungle...som jeg, som skrevet tidligere, selv er gået lidt i stå i :p

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har ret, priserne kan slet ikke sammenlignes - VELFAC kan levere det hele som 19 elementer (Mockfjärdsgutten ville opdele det i 25 elementer pga. vinduernes størrelse) Medmindre man kan regne med at et stort element koster det samme som 4 små elementer... Dørerne er 3 elementer for sig og er ikke med i VELFAC prisen. Bad sælgeren undersøge om jeg kunne få rabat på Mockfjärds + jeg er i gang med at undersøge det selv også. Men ja, vinduer er en vild og pænt uigennemtrængelig jungle... Har dog en ide om hvor jeg ender (afhængigt af Mockfjärds pris)... Tror jeg finder en tømrer, og betaler ham for arbejdet, og så køber jeg vinduerne et sted hvor jeg qua mit job får rabat.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så fik jeg tilbuddene fra Mockfjärds - og well - surprise, jeg er satme overrasket over prisen. Toft, du var i nærheden af prisen, men stadig vildt langt fra. Vi skal have fat i en faktor2 for at ramme priserne.... Jeg har fået tilbud på følgende: 18 stk faste elementer i forskellige størrelser, enkelte med ventiliringsflap 3 yderdørrer i 2 forskellige udformninger 6 vippevinduer i samme størrelse, enkelte med ventiliringsflap Jeg har fået tilbud med standard glas og premium energiglas. Tilbuddene inkluderer alt, lige fra montering, vinduesblik, lister inde/ude, samt bortskaffelse af affald. Prisen for vinduer med premium glas med 0,9 i uværdi er 284.256 (efter ROT er fratrukket, og yderligere rabat, som er i alt 98.000 sek) så uden ROT og rabat er prisen 382.794 SEK Prisen for vinduer med standard glas med 1,2 i uværdi er 247.085 (efter ROT er fratrukket, og yderligere rabat, som er i alt 98.000 sek) så uden ROT og rabat er prisen 345.597 SEK Ud af ovenstående tilbudspriser udgør dørerne mellem 60-85.000 sek - sælgeren havde ikke udspecificeret det i tilbuddet, men Mockfjärds dører er muligvis lavet af guld :confused: Jeg ved ikke om sælgeren gennemskuede min overraskelse, da vi sad på vores terrasse her til aften og han gennemgik priserne, men jeg tænkte, at jeg da hellere ville købe et sommerhus et eller andet sted i stedet... Satme vilde priser :rolleye: Det skal så gså siges, at de yder nogle garantier man ikke får andre tømrer til ifm montage osv. Men det forsvarer umiddelbart ikke priser på dette niveau. Men Mockfjärds er vel vinduernes Koenigsegg :surprise: Jeg afventer et tilbud fra Woody, WeDO, denne gang med SP fönster... Men jeg har allerede påbegyndt jagten efter en svensk tømrer, som kommer til at stå for opmåling og installation, mens jeg selv skaffer vinduerne i DK via en af mine medarbejderrabatter. Har et par "slag på tasken" priser for montering af vinduer eksl. døre på ml. 20-40.000 efter ROT fradrag. Sig endelig til hvis I har kendskab til en god svensk tømrer :thumbup:Glemte lige... Budgettet for vinduer + installation er stadig under 100.000 sek, endda godt under medmindre jeg vælger Velfac, så er budgettet 120.000 sek. Dørerne kommer ved siden af, men er ca. 30-40.000 sek installation

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til den svenske "virkelighed" & hvadsagdevi! ;) Jeg havde bedt sådan en sælger om at gå med det samme, hvis han havde smidt sådanne tal på bordet. Det er jo ude af proportioner og uden realitetssans. Men desvære ikke overraskende. GL med jagten i DK.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites