Jump to content
LADYMARION

Nye vinduer

Recommended Posts

Halløj Vi skal have udskiftet alle vores vinduer i vores villa. Dette skal være inkl montering. Jeg kan simpelthen ikke finde nogle firmaer som gør dette. Kun firmaer som kan levere vinduerne. Kender I nogle som gør dette? Hilsen Marion

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kan klart anbefale at købe hos Woody. Vi købte Elit fönster hos dem og de er absolut til at presse i prisen. Og mon ikke de kan anbefale en tømmer eller 2?
Woody har netop total-entreprise på sådanne ting. Men nu var de også bare ment som et hurtigt forslag. Der findes masser der kan tilsvarende.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Woody har netop total-entreprise på sådanne ting. Men nu var de også bare ment som et hurtigt forslag. Der findes masser der kan tilsvarende.
Ok. Vi satte selv vinduer i. Så den del havde vi ikke brug for.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vi skal bare have det hele gjort med regning. Vi tør ikke rigtig den anden metode mere. Vi skal have garanti så vi kan kontakte dem igen hvis der skulle være problemer. Nu har jeg skrevet til Woody og håber på svar snart. Det nytter ikke noget at have kulde når baby kommer:) Tak for links Gio

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vi skal bare have det hele gjort med regning. Vi tør ikke rigtig den anden metode mere. Vi skal have garanti så vi kan kontakte dem igen hvis der skulle være problemer. Nu har jeg skrevet til Woody og håber på svar snart. Det nytter ikke noget at have kulde når baby kommer:) Tak for links Gio
Hvis du ikke har fået svar på mail imorgen så ville jeg ringe til dem. Svenskerne ER bare ikke gode til det med mail.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har haft Woody folk fra Kristianstad ude, samt en anden lokal tømrer og venter nu på tilbud. 8 Elitfönster ting og Hoveddør/Kælderdør/Altandør. Alt med 3-glas og i ALU, nu får vi se hvad de kan komme op med! Umiddelbart kan jeg anbefale Woody's tilgang, da de var super grundige og sikrede sig at alt var som vi ønskede os i det de skrev ned. Den lokale tømrer var også grundig men næsten ingenting blev skrevet ned, så han må bare have en god hukommelse istedet! :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vi har haft Woody folk fra Kristianstad ude, samt en anden lokal tømrer og venter nu på tilbud. 8 Elitfönster ting og Hoveddør/Kælderdør/Altandør. Alt med 3-glas og i ALU, nu får vi se hvad de kan komme op med! Umiddelbart kan jeg anbefale Woody's tilgang, da de var super grundige og sikrede sig at alt var som vi ønskede os i det de skrev ned. Den lokale tømrer var også grundig men næsten ingenting blev skrevet ned, så han må bare have en god hukommelse istedet! :-)
öhm ... hvis man bytter idag sätter man da ikke 3 glas op... foräldet skidt med for höj u-värde... välg 8 kammers pvc med uvärde 0,8 ... eneste rigtige valg idag alt andet er spild af penge

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
öhm ... hvis man bytter idag sätter man da ikke 3 glas op... foräldet skidt med for höj u-värde... välg 8 kammers pvc med uvärde 0' date='8 ... eneste rigtige valg idag alt andet er spild af penge[/quote'] hvis det var så spild af penge så er det da underligt at man får energi tilskud til at sætte dem op? Mener du så også det er spild af penge at købe lcd tv bare fordi der er kommet led?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hvis det var så spild af penge så er det da underligt at man får energi tilskud til at sætte dem op? Mener du så også det er spild af penge at købe lcd tv bare fordi der er kommet led?
Og fordi en myndighed giver tilskud til noget, så er det automatisk det bedste der findes? ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hvis det var så spild af penge så er det da underligt at man får energi tilskud til at sætte dem op? Mener du så også det er spild af penge at købe lcd tv bare fordi der er kommet led?
öhm de gir tilskud til alle energiglas vinduer... men hvorfor välge det dårligeste alternativ.. når der findes bedre endda billigere .. Elit vinduer er svinedyre i forhold til pvc vinduer som er 10 gange bedre ... et pvc vindue i 140x140cm med 8 kammerskarm og u-värde 0.9 koster 1200SEK med 2 åbningsbare partier... find du bare er Elit vindue med 3-glas til den pris... 3-glas er noget foräldet skidt og ja hvis LED tv er billigere end LCD og samtidig bedre så er det da netop spild af penge og köbe LCD det er da logik for burhöns!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
et pvc vindue i 140x140cm med 8 kammerskarm og u-värde 0.9 koster 1200SEK med 2 åbningsbare partier... find du bare er Elit vindue med 3-glas til den pris...
Officielle priser, eller noget special-price-for-you-my-friend? Hvis officielt, så kunne jeg super-godt tænke mig noget nærmere info/link osv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
og ja hvis LED tv er billigere end LCD og samtidig bedre så er det da netop spild af penge og köbe LCD det er da logik for burhöns!!
Skrev ikke noget om pris...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Elit vinduer er svinedyre i forhold til pvc vinduer som er 10 gange bedre ... et pvc vindue i 140x140cm med 8 kammerskarm og u-värde 0.9 koster 1200SEK med 2 åbningsbare partier... find du bare er Elit vindue med 3-glas til den pris...
Det vil jeg gerne vide mere om Michael, for er der noget jeg ikke ved noget om, er det vinduer!!! Jeg tager bare det som sidder i halvdelen af huset og ganger det med producent navnet, så får jeg mit facit. Link og info tak!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det vil jeg gerne vide mere om Michael, for er der noget jeg ikke ved noget om, er det vinduer!!! Jeg tager bare det som sidder i halvdelen af huset og ganger det med producent navnet, så får jeg mit facit. Link og info tak!
tyskproducerede profiler og glas samlet i polen hvor arbejdskraften er billig 25 års garanti på glasset 50år på pvc´en jeg bytter alle vinduer ud om 1½ måned med disse vinduer.. der findes en del std störrelser de har på lager men specialmål skal bestilles.. sidenhen er der en masse valgmuligheder ang de lister som sidder ved glasset osv om de skal väre rund, firkantede, trekantede osv ... om det skal väre hvidt, sort träfarvet osv alle mine vinduer er 125cm höje så jeg valgte en std störrelse som hedder 134cm og banker derfor lidt af under vinduet så de passer men alt i alt har jeg bestilt : 5 stk 163x134cm 2 stk 113x134cm 2 stk 2100x900 altandöre hvilket alt i alt kommer til at koste 13600sek leveret i sverige ... montering fixer jeg selv da det er ret så let .. der findes mange små fabrikker i polen og dte er klart de er billigere men der er en butik ala bauhaus der hedder Castorama og det er der jeg har bestilt .. desvärre er deres hjemmeside ret så sparsom med materiale.. castorama.pl mener faktisk kun de har dörre på siden .. lidt särt men det er jo polakker hvis nogen vil se et af vinduerne er man velkommen til at komme og se på det ...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
tyskproducerede profiler og glas samlet i polen hvor arbejdskraften er billig 25 års garanti på glasset 50år på pvc´en jeg bytter alle vinduer ud om 1½ måned med disse vinduer.. der findes en del std störrelser de har på lager men specialmål skal bestilles.. sidenhen er der en masse valgmuligheder ang de lister som sidder ved glasset osv om de skal väre rund, firkantede, trekantede osv ... om det skal väre hvidt, sort träfarvet osv alle mine vinduer er 125cm höje så jeg valgte en std störrelse som hedder 134cm og banker derfor lidt af under vinduet så de passer men alt i alt har jeg bestilt : 5 stk 163x134cm 2 stk 113x134cm 2 stk 2100x900 altandöre hvilket alt i alt kommer til at koste 13600sek leveret i sverige ... montering fixer jeg selv da det er ret så let .. der findes mange små fabrikker i polen og dte er klart de er billigere men der er en butik ala bauhaus der hedder Castorama og det er der jeg har bestilt .. desvärre er deres hjemmeside ret så sparsom med materiale.. castorama.pl mener faktisk kun de har dörre på siden .. lidt särt men det er jo polakker hvis nogen vil se et af vinduerne er man velkommen til at komme og se på det ...
http://ing.dk/artikel/100119-tyske-vinduer-er-langt-daarligere-end-sit-rygte ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ret så "seriös" kritik når man bare skärer alle tyske vinduer over en karm.. så holder de tyske producenters påstand om at de er bedre end de danske vel ligeså meget vand som velfacs påstand... for der findes satme ringe danske vinduer også.. udover det nävner de 3 lags vinduer.. der er stort set ingen tyske producenter der laver 3 lags mere da det er foräldet .. nästen kun svenskerne der gör det nutildags.. og et argument som "Tyske vinduer har oftere større rammer end danske, og derfor har de ringere solindstrømning. Det betyder, at vinduet er dårligere til at varme huset op, i forhold til vinduer med tynde rammer." er jo også ret så useriöst for det förste er de vinduer jeg har bestilt nöjagtig ligeså "tynde" i rammerne som svensk og dansk producerede vinduer og hvis der så endeligt skulle väre 5mm forskel er det nok ikke noget man märker og mange danske producenter bruger alligevel tyskfremstillede rammeprofiler .. så det gir ikke meget mening men ja velfac har sikkert sammenlignet deres produkt med et lavkvalitetsprodukt .. jeg kan ikke tage et firmas tilsvärtning af andre firmaer seriöst .. isär ikke når de bare skriver "tyske producenter" og det endda lader til at de har sammenlignet sig selv med 3 lags ikek argon vinduer.. mine vinduer er argon fyldte og det er stort set ALLE de vinduer jeg har set i polen også.. så jeg gad godt vide hvad de bygger det hele på... hvilke vinduer de har sammenlignet med osv udover det er det netop hele pointen i at gå efter u-värden.. for mig gälder det netop om at ha et vindue som holder godt på varmen om vinteren og ikke lukker en masse solvarme ind om sommeren så der fortsat er svalt i hjemmet .. måske bare mig der er sär .. nej det er jo nok mest af alt et panikträk .. et forsög på at redde lidt kunder som i större og större antal handler vinduer i polen og tyskland..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ret så "seriös" kritik når man bare skärer alle tyske vinduer over en karm.. så holder de tyske producenters påstand om at de er bedre end de danske vel ligeså meget vand som velfacs påstand... for der findes satme ringe danske vinduer også.. udover det nävner de 3 lags vinduer.. der er stort set ingen tyske producenter der laver 3 lags mere da det er foräldet .. nästen kun svenskerne der gör det nutildags.. og et argument som "Tyske vinduer har oftere større rammer end danske, og derfor har de ringere solindstrømning. Det betyder, at vinduet er dårligere til at varme huset op, i forhold til vinduer med tynde rammer." er jo også ret så useriöst for det förste er de vinduer jeg har bestilt nöjagtig ligeså "tynde" i rammerne som svensk og dansk producerede vinduer og hvis der så endeligt skulle väre 5mm forskel er det nok ikke noget man märker og mange danske producenter bruger alligevel tyskfremstillede rammeprofiler .. så det gir ikke meget mening men ja velfac har sikkert sammenlignet deres produkt med et lavkvalitetsprodukt .. jeg kan ikke tage et firmas tilsvärtning af andre firmaer seriöst .. isär ikke når de bare skriver "tyske producenter" og det endda lader til at de har sammenlignet sig selv med 3 lags ikek argon vinduer.. mine vinduer er argon fyldte og det er stort set ALLE de vinduer jeg har set i polen også.. så jeg gad godt vide hvad de bygger det hele på... hvilke vinduer de har sammenlignet med osv udover det er det netop hele pointen i at gå efter u-värden.. for mig gälder det netop om at ha et vindue som holder godt på varmen om vinteren og ikke lukker en masse solvarme ind om sommeren så der fortsat er svalt i hjemmet .. måske bare mig der er sär ..
Hvis du skal have et passiv-energihus skal du jo netop kunne trække den varme som kommer fra solen... Ellers skal du jo bruge strøm for at varme op... I passiv-energihuse husker jeg det som at de om sommeren skærmer vinduerne af udefra så solens stråler ikke rammer dem - hvorimod om vinteren giver de den fuld gas med at hente varme fra solen... Nu var det også ment som en "Public service announcement" og ikke en kritik - blot så folk er klar over den her polemik...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis du skal have et passiv-energihus skal du jo netop kunne trække den varme som kommer fra solen... Ellers skal du jo bruge strøm for at varme op... I passiv-energihuse husker jeg det som at de om sommeren skærmer vinduerne af udefra så solens stråler ikke rammer dem - hvorimod om vinteren giver de den fuld gas med at hente varme fra solen... Nu var det også ment som en "Public service announcement" og ikke en kritik - blot så folk er klar over den her polemik...
precis .. hvor fedt er det at skulle skärme sine vinduer af om sommeren .. eller skulle bruge endnu mere ström på at köle boligen ned... og ja det ved jeg .. mit indläg var det samme .. sagde ikke du kritiserede nogen men det gör velfac .. endda med ret dårlige argumenter og en ret vag generalisering .. og selv deres argument mod kryptongassen er vag.. da den udelukkende går på det miljömässige aspekt under fremstilling .. hvilket jeg og med garanti störstedelen herinde er ret så ligeglade med .. ellers havde folk jo kört Prius... for mig handler det om at få et vindue som reducerer mine varmeudgifter om vinteren betydeligt, og som samtidigt söger for at der er svalt om sommeren .. alt til en 1/4 af prisen på et tilsvarende dansk eller svensk vindue ring til velfac og hör hvad de har af vinduer i 140x140cm til 1100SEK, jeg tror ikke engang de gider svare dig.. gad godt se velfacs regnestykke på hvor stor besparelsen er ved at deres vinduer lader lidt solvarme komme igennem .. jeg tvivler på at det er mere end et par tusinde kr om året .. og så vil det jo tage 20 år at tjene prisforskellen hjem.. og så skal man så däkke sine vinduer til om sommeren oveni eller bruge 5000 extra om året på at köle det ned?... nej tak ..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
har du en hjemmeside eller tlfnr på dem du har købt dine vinduer igennem??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
har du en hjemmeside eller tlfnr på dem du har købt dine vinduer igennem??
www.castorama.pl ... men deres hjemmeside er ubrugelig men der er sikkert nummer derinde men du skal nok kun ringe hvis du kan tysk eller polsk ellers er der ingen der fatter dig og omvendt .. og levering skal man så også selv ordne jo...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites