Jump to content
ani

Deklaration 2007/2008/2009

Recommended Posts

Hej alle Har nogle spørgsmål til det svenske deklarations halløj og danske skattevæsen, for jeg er helt forvirret. Når man nu får deklartionen fra sverige i marts måned og skal senest være godkendt fra maj... hvad skal den så tælles som? Er det til forskudsopgørelsen i danmark fra 2009 eller årsopgørelsen 2008?? Jeg har nemlig siden jeg er flyttet til sverige indberettet mine svenske renteudgifter i årsopgørelsen i danmark og ikke som forskudsopgørelse... og jeg tror nu det er fordi jeg indberetter forkert :( Betaler nemlig hhv 4000-8000 tilbage hvert år og det er ret surt når ens befordring er temmelig høj :S Jeg synes bare det er mærkeligt at man skulle indberette det som en forskud fordi i danmark indberetter man jo sin forskudsopgørelse engang i oktober / november, og så giver det bare ikke mening i mit hoved at man skal indberette svenske renteudgifter 4 mdr. inde i året sådan tilbage i tiden?? Håber I ved hvad jeg mener? Og jeg håber virkelig der er nogle kloge hoveder der gider hjælpe mig, for det fylder meget i min hverdag og jeg tænker meget på det og det irriterer mig ikke rigtig at forstå hvordan det hænger sammen. Tak på forhånd.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du arbejder i dk og ikke har nogen indtjening i se skal du ikke indberette noget til skatteverket. Dine danske og svenske renteudgifter kan du indberette i dk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, man skal da stadig indberette 0,- på sin svenske angivelse med renteudgifterne og så flytte dem til den danske, mit spørgsmål går på hvor man skal indberette det man fik fra den svenske i 2009, om det er på forskudsopgørelse 2009 i danmark eller årsopgørelse 2008?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jo' date=' man skal da stadig indberette 0,- på sin svenske angivelse med renteudgifterne og så flytte dem til den danske, mit spørgsmål går på hvor man skal indberette det man fik fra den svenske i 2009, om det er på forskudsopgørelse 2009 i danmark eller årsopgørelse 2008?[/quote'] Står der ikke "indkomst året 2008" ? For så er det årsopgørelsen 2008 det skal på.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, det har du faktisk ret i, men så forstår jeg bare ikke jeg betaler tilbage hvert år, for så har jeg jo indberettet rigtig nok de andre år :S jeg kan ikke forstå hvorfor skat så siger til mig de kan se jeg mangler at indberette for 2008, når der stod et beløb så fint.... hmm... de er sgu mærkelige de skatte mennesker... nå men tak

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jo, det har du faktisk ret i, men så forstår jeg bare ikke jeg betaler tilbage hvert år, for så har jeg jo indberettet rigtig nok de andre år :S jeg kan ikke forstå hvorfor skat så siger til mig de kan se jeg mangler at indberette for 2008, når der stod et beløb så fint.... hmm... de er sgu mærkelige de skatte mennesker... nå men tak
Ja hvad skat gør og siger, det er de vist ikke ret mange der kan hjælpe med. Ikke engang sikkert de selv kan. Held og lykke med det...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites