Jump to content
Missarhh

Skifte bilen ud eller vente?

Recommended Posts

Da vi flyttede til Sverige for to år siden købte vi en Seat Leon FR DSG. Siden da er vi flyttet betydeligt længere væk og vi kører i omegnen af 160 km hver dag. Det er efterhånden noget man kan mærke på økonomien og vi har derfor overvejet at skifte den ud med en mere brændstoføkonomisk bil. Vi kan bare ikke overskue om det ville være en gevinst eller et tab for os. Vores nuværende bil er faldet godt i pris (har kørt omkring 40.000 km) og vi ville nok skulle ud og låne flere penge til en ny. Jeg mener, at jeg engang hørte om en "tommelfingerregel" for hvornår man bør skifte bilen ud? Hvis vi skal sælge bilen, så er det vel mest fordelagtigt at sælge den privat?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo altid et godt spørgsmål hvornår man skal skifte bilen ud..... En hurtig søgning på Blocket giver en pris på ca 140 - 160.000 for en 07 Seat. Hvilket vil give jer penge til for eksempel en ny Huyndai I30, men nu ved jeg selvf. ikke hvad i leder efter. Og ja, generelt får du ca 10-20% mere ved at sælge privat, men det kan være sværere med en Seat, da italienske og Spanske biler ikke er i så høj kurs her som tyske og svenske. Så..... ind i bilen og ud til nogle forhandlere og få et tilbud. PS. Generelt har man vel sagt ca 3-5 år og ca 100.000 km så skal bilen skiftes ud, men i vore dage kører de generelt meget længere God fornøjelse

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er jo altid et godt spørgsmål hvornår man skal skifte bilen ud..... En hurtig søgning på Blocket giver en pris på ca 140 - 160.000 for en 07 Seat. Hvilket vil give jer penge til for eksempel en ny Huyndai I30, men nu ved jeg selvf. ikke hvad i leder efter. Og ja, generelt får du ca 10-20% mere ved at sælge privat, men det kan være sværere med en Seat, da italienske og Spanske biler ikke er i så høj kurs her som tyske og svenske. Så..... ind i bilen og ud til nogle forhandlere og få et tilbud. PS. Generelt har man vel sagt ca 3-5 år og ca 100.000 km så skal bilen skiftes ud, men i vore dage kører de generelt meget længere God fornøjelse
Vores Seat er en 2008-model, selvom den er købt i 2007. Men tak for dit input - vi vil køre ud i det svenske land og få nogle tilbud :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sidste år kiggede vi på en anden bil - og forhandleren ville kun give 120.000 SEK for vores ud fra hvad der stod i hans lille bog med tabeller :rolleye:
ok min kammerat var nede med sin honda crv .. hvis sälgeren hos honda skulle köbe bilen ville han max gi 90000 men ved indbyte kunne han få 150000 så det må siges at väre en forskel han endte med at sälge for 140000 privat ... men med tanke på at en leon fr fra 07 kan fås for ca 130-140000 hos forhandlere så er 120 vel en meget god indbyttespris skal dog siges at det ik var dsg jeg fandt ... de koster jo nok en lille smule mere ...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
PS. Generelt har man vel sagt ca 3-5 år og ca 100.000 km så skal bilen skiftes ud, men i vore dage kører de generelt meget længere God fornøjelse
hehe det er vidst kun i sverige man mener det .. spörg en dansker bosiddende i danmark .. der er en 5 år gammel bil jo stadig en NY bil

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites