Scion 10 Anmeld indhold Besvaret July 29, 2009 Yes... Jeg har bare aldrig oplevet at det har fungeret særlig godt med bluetooth (læs: ustabilt - fungereret lidt tilfældigt fra gang til gang). Men med kabel har det virket "altid" - jeg kan da huske da jeg kørte meget rundt i DK og havde min trofaste Nokia 6110 (den gamle model) med serielt kabel til min ThinkPad hvor man kunne lave 9600 bps dialup forbindelse til 2.xx kr/minut eller hvad minuttaksten nu var dengang... Det var tider! Det lyder jo herligt :) Min gamle N80 og min nuværende C905 fungerer fint med bluetooth, også uden at det "ryger af", men som vi har været inde på før....det er ikke hurtigt. det er de der 1mb/s ca. Så måske er det bare lang tid siden at der har været store problemer med bluetooth, jeg husker ihvertfald også dengang hvor det aldrig virkede :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret July 29, 2009 Også værd at vide... Den nye iPhone 3G S har en UMTS/HSDPA chip - dvs. max download hastighed 7.2 Mbps og max upload hastighed 384 Kbps. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Masekoppen 10 Anmeld indhold Besvaret July 29, 2009 Satt også selv og vuderte om jeg skal kjøpe den, og om det skal være i Sverige eller i DK. Tror det må bli i DK. Er det noen som vet om det er mulig å bruke et helt vanlig sim kort etter bindingsperioden er over? Jeg kommer nemlig ikke til å bruke noe spesiellt datatrafikk etter bindingsperioden er over. Bruker kun WI-FI og planet 3 tenker jeg. Har hørt noe om at man er tvunget til å ha et dyrt abonnement også etter bindingsperioden for iphone. Håper ikke det er riktig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret July 29, 2009 Satt også selv og vuderte om jeg skal kjøpe den, og om det skal være i Sverige eller i DK. Tror det må bli i DK. Er det noen som vet om det er mulig å bruke et helt vanlig sim kort etter bindingsperioden er over? Jeg kommer nemlig ikke til å bruke noe spesiellt datatrafikk etter bindingsperioden er over. Bruker kun WI-FI og planet 3 tenker jeg. Har hørt noe om at man er tvunget til å ha et dyrt abonnement også etter bindingsperioden for iphone. Håper ikke det er riktig. Du kan i bindingsperioden for DKK 500 få iPhonen låst op så du kan benytten den til et hvilket som helst SIM kort. Hvis du venter med at få låst iPhonen op til efter bindingsperioden på 6 måneder - er det gratis. Du er derfor kun tvunget til at ha' et dyrt abonnement i min. 6 måneder. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Masekoppen 10 Anmeld indhold Besvaret July 29, 2009 Du kan i bindingsperioden for DKK 500 få iPhonen låst op så du kan benytten den til et hvilket som helst SIM kort. Hvis du venter med at få låst iPhonen op til efter bindingsperioden på 6 måneder - er det gratis. Du er derfor kun tvunget til at ha' et dyrt abonnement i min. 6 måneder. Ja, nettopp, som med en vanlig telefon. Men nå har jeg ringt til 3 for å høre og han sier jeg ikke kan benytte iphone med hvilket som helst abonnement hos 3. Det SKAL være ett med datatrafikk og det koster minimum 200 kr mnd. Men jeg tror likevel ikke helt at det er riktig, jeg må da selv få velge om jeg skal ha datatrafikk eller ikke. Noen som har hatt iphone som VET at telefonen fungerer med "vanlige" billige abonnementer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret July 29, 2009 Så er Telenor's priser her, en del dyrere end hos 3 (og dårligere vilkår) http://www.telenor.dk/privat/mobil/mobil/mobiltelefoner/alle_maerker/iphone/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret July 29, 2009 Så måske er det bare lang tid siden at der har været store problemer med bluetooth, jeg husker ihvertfald også dengang hvor det aldrig virkede :D Hmm.. Tja.. Helt konkret har jeg en Nokia E71 og en ThinkPad med XP på arbejdet - dét spiller ikke med BT. Men jeg har fået det til at fungere via kabel dog.... Tja... Måske jeg bare er uheldig!?! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret July 31, 2009 Haha.. Så var jeg lige nede i den lokale 3-butik for at se om de skulle have en iPhone man kunne købe. Var der da de åbnede her klokken 10.00 - men de havde bare ingen telefoner undtagen hvis man var skrevet op(!) til en. Eller jo, de havde en masse 8GB udgaver til salg, men hvem gider dog købe en gammel model? Til gengæld var der ikke rigtig nogen kø, det var der til gengæld i Telia butikken på Østerbrogade - der stod en lang slange af voksne og tilsyneladende velfungerende mennesker i kø for at komme ind... Så keder man sig nu alligevel lidt hvis man vil det for at måske-komme til at købe sådan en... Nå men lidt fesent at sætte den til salg i dag og så faktisk at have en "venteliste" på forhånd... Tja... Men de er jo nok at købe når jeg engang kommer hjem fra sommerferie :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret July 31, 2009 Hmm.. Tja.. Helt konkret har jeg en Nokia E71 og en ThinkPad med XP på arbejdet - dét spiller ikke med BT. Men jeg har fået det til at fungere via kabel dog.... Tja... Måske jeg bare er uheldig!?! Vi har E71 samt thinkpads (T60/61, X61, x300 og W700) med XP via BT på arbejdet som standard-løsning Det kører som det skal, dog er telefonen lidt klodset når den skal bruges som telefon Jeg har dog selv valgt en N82 i min løsning :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
APGraph 10 Anmeld indhold Besvaret July 31, 2009 Haha.. Så var jeg lige nede i den lokale 3-butik for at se om de skulle have en iPhone man kunne købe. Var der da de åbnede her klokken 10.00 - men de havde bare ingen telefoner undtagen hvis man var skrevet op(!) til en. Eller jo, de havde en masse 8GB udgaver til salg, men hvem gider dog købe en gammel model? Til gengæld var der ikke rigtig nogen kø, det var der til gengæld i Telia butikken på Østerbrogade - der stod en lang slange af voksne og tilsyneladende velfungerende mennesker i kø for at komme ind... Så keder man sig nu alligevel lidt hvis man vil det for at måske-komme til at købe sådan en... Nå men lidt fesent at sætte den til salg i dag og så faktisk at have en "venteliste" på forhånd... Tja... Men de er jo nok at købe når jeg engang kommer hjem fra sommerferie :) Troede kun man kunne købe den på 3's web shop også måske afhente i en butik. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret July 31, 2009 Troede kun man kunne købe den på 3's web shop også måske afhente i en butik. Næh - man kan nemlig ikke bestille til afhentning... Men de har skam haft nogen til salg i butikken - de åbnede bare klokken 8 dernede og ikke klokken 10 som der stod på deres website. Oh what ever, der kommer jo nok et nyt parti :) I mellemtiden kan jeg jo så glæde mig til at Spotify forhåbentlig får deres klient godkendt: http://www.spotify.com/blog/archives/2009/07/27/spotify-for-iphone/ -> Dét bliver jo nice! :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
homer132 10 Anmeld indhold Besvaret August 1, 2009 Du kan i bindingsperioden for DKK 500 få iPhonen låst op så du kan benytten den til et hvilket som helst SIM kort. Hvis du venter med at få låst iPhonen op til efter bindingsperioden på 6 måneder - er det gratis. Du er derfor kun tvunget til at ha' et dyrt abonnement i min. 6 måneder. I stedet for at betale 500 kr for at oplåse den, er det noge smartere blot at jailbreake den og så putte ultrasn0w på den, så er den låst op. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mickiii 10 Anmeld indhold Besvaret August 1, 2009 For dem der har den mulighed, så ved jeg at 3 erhverv holder på en del 16 gb 3 G modeller, da de gerne vil have erhvervslivet til at adoptere dem i højere grad. Min skulle gerne blive leveret i næste uge :o) Og ja, jeg mangler også bare at kunne bruge min spotify på iphonen - så kan har man nok en af de mest komplette gadgets lige for tiden. Og hvis 3 så får deres web-tv til at virke på iphone, så er der for alvor fest Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret August 1, 2009 I stedet for at betale 500 kr for at oplåse den' date=' er det noge smartere blot at jailbreake den og så putte ultrasn0w på den, så er den låst op.[/quote'] Det ville jeg aldrig kunne finde på hvis jeg købte telefonen i DK - i forevejen for dyrt. Så burde man tage til USA og købe den dér (ved godt at man skal være "Amerikaner" for at kunne købe den, men det kan man jo altid omgå hvis man kender en der over) - og så jailbreake den (hver gang der kommer nyt OS til den). Alternativt ta' til Italien eller Australien og køb den dér, hvor iPhone kan købes oplåst. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret August 1, 2009 Det ville jeg aldrig kunne finde på hvis jeg købte telefonen i DK - i forevejen for dyrt. Så burde man tage til USA og købe den dér (ved godt at man skal være "Amerikaner" for at kunne købe den, men det kan man jo altid omgå hvis man kender en der over) - og så jailbreake den (hver gang der kommer nyt OS til den). Alternativt ta' til Italien eller Australien og køb den dér, hvor iPhone kan købes oplåst. Rene, hvad koster en flybillet til Australien? Det med at købe en Iphone i Australien, Italien osv. er vel kun interessant, hvis man i forvejen er i "området". Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret August 1, 2009 Rene, hvad koster en flybillet til Australien? Det med at købe en Iphone i Australien, Italien osv. er vel kun interessant, hvis man i forvejen er i "området". Eller kan få nogen til at tage den med hjem ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mickiii 10 Anmeld indhold Besvaret August 1, 2009 Sad lige og lurede lidt omkring spotify til iphone, og minsandten om der ikke allerede nu er en applikation tilgængelig for dem der har jailbreaked deres telefon. I Cydia og søg efter "Spot". Fungere fint på OS 3.0. Det er tydeligt at applikationen ikke er hverken helt eller halvt færdig, men den virker overraskende godt over 3G. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret September 15, 2009 Nu har jeg jo fået min iPhone 3GS 16GB og ville lige følge op på det med data via BlueTooth - jeg har lige forsøgt mig lidt med min MacBook Pro sammen med iPhone på mit danske 3 abonnement. Resultat - det fungerer helt problemfrit og stabilt. Hastigheden er i følge BredBandskollen ikke prangende - jeg får 0,4 mbit/s down og 0,05 mbit/s up - men det kan fint gå an til at surfe på. Svartid 159 ms. Men jeg syntes det er top smart at man ikke behøver rode med kabler osv for lige at komme på nettet når man er på farten. Der var præcist nul opsætning at gøre når først iPhone og MacBook var pair'et. Edit: forsøgte lige med kabel også - præcist samme resultat. Lokation: Hjemme i Malmö med full power på forbindelse iflg telefonen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
chaospilot 10 Anmeld indhold Besvaret September 15, 2009 jeg har netop fået en iPhone fra 3. Herlig tingest. I Danmark fungerer den fint (Dk 3 erhvervsabb) men i Sverige, så nægter den at gå på 3s svenske net. Når jeg vælger SWEDEN 3G, så hopper den på Telias net. Når jeg vælger "SWEDEN" hopper den på telenor. Alle de jeg har prøvet at vælge manuelt er ledt til enten Telia eller Telenor - og jeg gider jo ikke at betaler roaming. Jeg har fuld dækning på mit svenske 3 datakort i min laptop herhjemme, så jeg undrer mig meget over hvad det kan være? Nogen der har samme erfarringer med iPhone i Sverige med DK sim? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret September 15, 2009 jeg har netop fået en iPhone fra 3. Herlig tingest. I Danmark fungerer den fint (Dk 3 erhvervsabb) men i Sverige, så nægter den at gå på 3s svenske net. Når jeg vælger SWEDEN 3G, så hopper den på Telias net. Når jeg vælger "SWEDEN" hopper den på telenor. Alle de jeg har prøvet at vælge manuelt er ledt til enten Telia eller Telenor - og jeg gider jo ikke at betaler roaming. Jeg har fuld dækning på mit svenske 3 datakort i min laptop herhjemme, så jeg undrer mig meget over hvad det kan være? Nogen der har samme erfarringer med iPhone i Sverige med DK sim? mit danske simkort fra 3 i min iPhone har funket yderes fint de sidste 4 år i Sverige Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
chaospilot 10 Anmeld indhold Besvaret September 15, 2009 Også med manuelt valg af net? Ved automatisk valg, så hopper den kun på Telenor... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret September 15, 2009 Også med manuelt valg af net? Ved automatisk valg' date=' så hopper den kun på Telenor...[/quote'] tja tror jeg. Køre kun auto da det virker uden nogen problemer. Den skifter ca ved betalings anlæget fra dansk til svensk 3 net. Men er nu ret sikker på det viker hvis jeg også valger manuelt. Mit abb er privat. Men det skulle vel ikke have noget at sige?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret September 15, 2009 Jeg har også DK SIM kort i min - den hopper automatisk over på svensk-3 i Sverige. Jeg har ikke forsøgt mig med at vælge manuelt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
chaospilot 10 Anmeld indhold Besvaret September 15, 2009 Hvad står der i displayet når den kører svensk 3 net? Det er sgu mærkeligt. Det er den eneste telefon jeg nogensinde har haft der laver det her sære nummer... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret September 15, 2009 Øverste venstre hjørne: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites