Jump to content
spinner

iPhone 3G[S] hos 3

Recommended Posts

Sådan er vi så forskellige - jeg har personligt ventet længe på at opgradere fra N95 til N97 ;-)
Det er vi :) -har haft en N95 liggende inde bag i skuffen i snart 2 år nu :) Var også mere tænkt til dem herinde, der gerne vil have en iPhone, og samtidig gerne vil benytte 3's abonnement. Nu er det faktisk muligt, uden at blive udnyttet på det groveste af Telia først ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så ser det ud til at det bliver muligt, at få den nye iPhone gennem 3. Noget jeg personligt har ventet længe på. Passer perfekt nu hvor der også kommer en ny model. http://privat.3.dk/mobiler/iPhone/
Og du kommer sikkert til at vente endnu længere, i sverige kommer den ud hos telia i midten af juli i dk. ikke før engang i august og endnu senere hos 3.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Og du kommer sikkert til at vente endnu længere' date=' i sverige kommer den ud hos telia i midten af juli i dk. ikke før engang i august og endnu senere hos 3.[/quote'] Jeg er en tålmodig person, så det går nok :) Sidder stadig med en 1.gen. iPhone, så en måned eller to mere gør ingen forskel. Men har du en kilde til de datoer? Stemmer nemlig ikke helt overens med det der blev fortalt på WWDC KeyNote'n.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er vel egentlig ret fornuftige priser. Bare lidt surt at man ikke må binde i mere end 6 mdr i DK - hvis man ser på 3 DK's webside har det et erhvervsabonnement med 12 mdrs binding hvor man kan nøjes med de 399 dkk abonnementet koster om måneden i 12 mdr i stedet for at blive "overopkrævet" 599 dkk om månenden i 6 mdr... Av - til gengæld 24 mdrs binding hos 3 i Sverige og dyrt abonnement hvis man skal have det med "fri" trafik (som er 10 GB i Sverige ift 20 GB i Danmark)....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Yeah - helt rimelige priser faktisk. Så er spg om hvor mange de har til salg på fredag :-) Andet spg er, om hvilken model der skal købes. Min 3g er en 16 GB, og jeg bruger faktisk kun ca. 8 GB. Men med mulighed for video clips, så kan det jo stige kraftigt. Suk :-D /T

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Den bliver da en dyr fætter at benytte for de af os, som benytter telefon både i Danmark og Sverige. Kunne nemlig godt forestille mig, at de 20 GB trafik kun er dækkende i Danmark, ligesom tale og sms også kun er dækkende i Danmark. Citat fra 3.dk: Den faste abonnementsafgift inkluderer ikke: Taleopkald over 300 minutter, opkaldsafgifter, videosamtaler, indholdstjenester og tillægspakker, forbrug til/i udlandet samt overtakserede tjenester eller overtakserede sms’er (fx køb, donationer, stemmeafgivning mv.) Der betales ikke for opkaldsforsøg på video- og taleopkald i Danmark. Oprettelses-gebyr og eventuelle faktura -samt rykkergebyrer vil blive tillagt abonnementsafgiften. Jeg har set den her: http://privat.3.dk/daekningudland/Dakning_mobil/Udlandspriser/Billig-takst-i-Sverige/ Men gælder det også for Ideal abonnementet...?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

**Overskrider forbruget 20 GB pr. måned, pålægges ikke en ekstra afgift. Dog forbeholder 3 sig retten til at spærre helt eller delvist, og/eller begrænse hastigheden væsentligt på det pågældende abonnement i den pågældende måned. Månedsafgiften gælder forbrug inden for danske operatørers netværk samt i 3’s net i Sverige. så det skulle være fint nok

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Den bliver da en dyr fætter at benytte for de af os, som benytter telefon både i Danmark og Sverige. Kunne nemlig godt forestille mig, at de 20 GB trafik kun er dækkende i Danmark, ligesom tale og sms også kun er dækkende i Danmark. Citat fra 3.dk: Den faste abonnementsafgift inkluderer ikke: Taleopkald over 300 minutter, opkaldsafgifter, videosamtaler, indholdstjenester og tillægspakker, forbrug til/i udlandet samt overtakserede tjenester eller overtakserede sms’er (fx køb, donationer, stemmeafgivning mv.) Der betales ikke for opkaldsforsøg på video- og taleopkald i Danmark. Oprettelses-gebyr og eventuelle faktura -samt rykkergebyrer vil blive tillagt abonnementsafgiften. Jeg har set den her: http://privat.3.dk/daekningudland/Dakning_mobil/Udlandspriser/Billig-takst-i-Sverige/ Men gælder det også for Ideal abonnementet...?
Til dengæld står der på denne side: http://privat.3.dk/mobiler/iPhone/abonnement/ **Overskrider forbruget 20 GB pr. måned, pålægges ikke en ekstra afgift. Dog forbeholder 3 sig retten til at spærre helt eller delvist, og/eller begrænse hastigheden væsentligt på det pågældende abonnement i den pågældende måned. Månedsafgiften gælder forbrug inden for danske operatørers netværk samt i 3’s net i Sverige.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja netop! Er der nogen der har erfaring med bluetooth interface fra iPhone til en bærbar.... Gerne en MacBook... :) Jeg har gennem tiden haft MEGA mange problemer med at få BT til at fungere ordentligt som interface til data og det kunne bare være super cool at få det til at fungere så man havde net med sig på sin laptop af den vej!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja netop! Er der nogen der har erfaring med bluetooth interface fra iPhone til en bærbar.... Gerne en MacBook... :) Jeg har gennem tiden haft MEGA mange problemer med at få BT til at fungere ordentligt som interface til data og det kunne bare være super cool at få det til at fungere så man havde net med sig på sin laptop af den vej!
iphone fungerer jo generelt kanon godt med mac?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja, altså jeg ved kun hvordan min kammerats wifi fungerer med iphone/mac, det er kanon godt. men det er jo først nu at man har kunnet bruge BT hvor man har iphonen som modem...så der er nok ikke mange der ved om det fungerer godt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er super let at køre Internet over mac'en via iPhones Bluetooth. Dog kan jeg kun få hastigheder omkring 1Mbit/s hvorimod der r fuld speed på via kabel. Ophoben kan trække Internet for to computere samtidig ved at køre bluetooth og kabel på en gang.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Perfekt. Og ja max hastigheden realiseret på omkring 1 mbit/s tror jeg passer meget godt med den teoretiske maxhastighed på 1,45 mbit/s på BlueTooth 2.0 Det er godt at have kabel som supplement, men den trådløse er meget meget fedt at have hvis man lige skal checke mail eller sådan noget hvor man ikke har behov for højere hastighed.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja okay' date=' det lyder som om det kan man ikke via wifi, men BT og kabel burde være fint. dvs. ligesom alle andre mobiltelefoner har kunnet i mange år.[/quote'] Yes... Jeg har bare aldrig oplevet at det har fungeret særlig godt med bluetooth (læs: ustabilt - fungereret lidt tilfældigt fra gang til gang). Men med kabel har det virket "altid" - jeg kan da huske da jeg kørte meget rundt i DK og havde min trofaste Nokia 6110 (den gamle model) med serielt kabel til min ThinkPad hvor man kunne lave 9600 bps dialup forbindelse til 2.xx kr/minut eller hvad minuttaksten nu var dengang... Det var tider! :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites