sdu 10 Anmeld indhold Skrevet June 20, 2009 Min datter skal på ferie til Spanien med sin far, som bor i DK. Nu har han bedt et et sygesikringsbevis til at tage med på ferien. Det bliver jo lidt svært eftersom hun jo ikke har noget, og det har jeg i øvrigt heller ikke. Hvad gør jeg? Susan Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret June 20, 2009 Min datter skal på ferie til Spanien med sin far, som bor i DK. Nu har han bedt et et sygesikringsbevis til at tage med på ferien. Det bliver jo lidt svært eftersom hun jo ikke har noget, og det har jeg i øvrigt heller ikke. Hvad gør jeg? Susan bestiller et af de blå gratis fra forsikringskassen :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret June 20, 2009 bestiller et af de blå gratis fra forsikringskassen :) http://www.forsakringskassan.se/nav/c7b4842191fa0dafd90c2773812327fc Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sdu 10 Anmeld indhold Besvaret June 20, 2009 Har prøvet at bestille det blå kort på nettet, - men får dette svar "Tyvärr kan vi inte ta emot din beställning" og ber mig finde en lokal forsäkringskasse. Kan ikke nå at få et kort til min datter nu, men takker for hurtig svar. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret June 20, 2009 Vi skulle have vores til vores børn i DK, fordi vi arbejdet i DK. Kunne heller ikke få dem i sverige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sdu 10 Anmeld indhold Besvaret June 20, 2009 Okay, det er da værd at prøve i DK også, tusinde tak for svaret. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sune 10 Anmeld indhold Besvaret June 20, 2009 Okay' date=' det er da værd at prøve i DK også, tusinde tak for svaret.[/quote'] Ikke bare værd at prøve. Hvis begge hendes forældre arbejder i Danmark skal hun netop have et blåt af kommunen i Danmark. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret June 21, 2009 Ikke bare værd at prøve. Hvis begge hendes forældre arbejder i Danmark skal hun netop have et blåt af kommunen i Danmark. Hvorfor ? Barnet arbejde jo ikke i danmark og er derfor ikke omfattet af dansk sygesikring Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sune 10 Anmeld indhold Besvaret June 21, 2009 Hvorfor ? Barnet arbejde jo ikke i danmark og er derfor ikke omfattet af dansk sygesikring Fordi... Nej, børnene arbejder ikke i Danmark men.... jo de er omfattet af social sikring i Danmark, fordi børns sociale sikring følger forældrenes sociale sikring. Børn får et blåt sygesikringsbevis med deres tidligere cpr. nr. hvis de har et. Vi har eks. en søn der er født i Danmark som har et kort med sit gamle cpr. nr., men vi har samtidig en datter der er født i Sverige, og derfor ikke har dansk cpr. nr., så på hendes blå sygesikringskort fra Frederimksberg kommune står der moderens danske cpr. nr. De blå kort til børn er, i modsætning til vores gule, gyldige i 5 år. Så det er bare om at få dem lavet så har man dem klar når man skal bruge dem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites