Jump to content
coolio

Vinstskat 22%

Recommended Posts

Nogen som ved lidt om dette? hvis man feks sælger en lejlighed og tjener 100000kr, så skal man jo betale 22% skat, men om man feks venter med at betale til man evt flytter tilbage til DK, i lad os sige 15år, så er det vel ikke sådan at beløbet af de 100000kr vokser hvert år eller??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nogen som ved lidt om dette? hvis man feks sælger en lejlighed og tjener 100000kr' date=' så skal man jo betale 22% skat, men om man feks venter med at betale til man evt flytter tilbage til DK, i lad os sige 15år, så er det vel ikke sådan at beløbet af de 100000kr vokser hvert år eller??[/quote'] Jow, udskyder du din vinstskat kommer der renter på...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror de fleste af dine spørgsmål kan besvares her: http://www.skatteverket.se/skatter/ovrigt/bostadernytt.4.19b9f599116a9e8ef3680009846.html Uppskov (udsættelse) kan fås, hvis du køber en ny bolig, der er dyrere (eller marginalt billigere). Får du uppskov forrentes skattegælden med 30% af 1,67% af værdien. (Din skattegæld diskonteres med 1,67% som indgår som kapitalindkomst, der beskattes med 30%). Husk at investeringer i den bolig du har solgt, samt udgifter i forbindelse med salget kan modregnes. Har du lagt nyt gulv, udskiftet badekaret eller for den sags skyld bare fået slibet og lakeret gulvene, kan det modregnes. Mæglersalær kan også modregnes. "Man" ser ofte, at sælger lige op til huset/lejligheden bliver sat til salg, får malet et par vægge, og slibet gulv. Udgiften er måske 10.000 kr., men kan både give en bedre pris, og så kan det trækkes fra. Modregningen kan godt være lidt kompliceret, hvis det er nogle år siden (der er nogle forskellige afskrivningsregler alt efter, hvad det er du har forbedret). Jeg mener at huske, at kun forbedringer på over 5.000 kr. kan modregnes, så har du to mindre ting du vil skifte ud, der hver vil koste omkring 3.000 at få gjort, er det en god idé at gøre det samtidigt, så regninge bliver over 5.000.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg tror de fleste af dine spørgsmål kan besvares her: http://www.skatteverket.se/skatter/ovrigt/bostadernytt.4.19b9f599116a9e8ef3680009846.html Uppskov (udsættelse) kan fås, hvis du køber en ny bolig, der er dyrere (eller marginalt billigere). Får du uppskov forrentes skattegælden med 30% af 1,67% af værdien. (Din skattegæld diskonteres med 1,67% som indgår som kapitalindkomst, der beskattes med 30%). Husk at investeringer i den bolig du har solgt, samt udgifter i forbindelse med salget kan modregnes. Har du lagt nyt gulv, udskiftet badekaret eller for den sags skyld bare fået slibet og lakeret gulvene, kan det modregnes. Mæglersalær kan også modregnes. "Man" ser ofte, at sælger lige op til huset/lejligheden bliver sat til salg, får malet et par vægge, og slibet gulv. Udgiften er måske 10.000 kr., men kan både give en bedre pris, og så kan det trækkes fra. Modregningen kan godt være lidt kompliceret, hvis det er nogle år siden (der er nogle forskellige afskrivningsregler alt efter, hvad det er du har forbedret). Jeg mener at huske, at kun forbedringer på over 5.000 kr. kan modregnes, så har du to mindre ting du vil skifte ud, der hver vil koste omkring 3.000 at få gjort, er det en god idé at gøre det samtidigt, så regninge bliver over 5.000.
Og kun ting du har kvitteringer på!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan trække alle til- og ombygninger fra til "evig tid", uanset hvornår de er lavet, mens forbedringer (maling, gulvslibning etc.) kun kan trækkes fra hvis de er udført indenfor de sidste 5 år inden salget.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Og kun ting du har kvitteringer på!
Ahh vi har altså fået ting igennem som vi ikke havde kvitteringer på !! Havde lavet en oversigt over hvad vi havde lavet af forbedringer og hvad der var kvittering på og hvad der ikke var. De bad aldrig om at se en eneste kvittering, og godkendte det hele.... :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej gutter, jeg solgte lejlighed d. 01/12-2008 men har ikke hørt noget fra de svenske myndigheder mht. hvordan og hvornår jeg skal betale vinsskat. Skal man selv tage kontakt, eller hvordan hænger det sammen?
Jeg tror dette er besvaret tidligere, men here goes: Det er dit ansvar at indrapportere gevinsten til de svenske skattemyndigheder, hvorefter de vil opkræve skatten. Såfræmt du ikke indrapporterer gevinsten, er der en (stor) risiko for at de opdager det indenfor de næste 10 år og opkræver inkluderet straffeskat.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites