al-masry 10 Anmeld indhold Skrevet June 18, 2009 hey alle herinde.. (ny her) Jeg har længe haft et stort ønske om at anskaffe mig en bostadsratt i malmø, nu da jeg har fast arbejde håber jeg på det kan lade sig gøre. "problemet" er at jeg er alene og kun 21 år gammel og sidst men ikke mindst har jeg startet først mit arbejde i år 09 da jeg studeret frem til sommer 08.. har en indkomst på 22.500dkk om måneden før skat (siden jan.) betaler Su lån og bank lån for ca. 2500kr om måneden årsopgørelsen 08 kan man se jeg har studeret på min indkomst samt en gæld på 50dkk jeg vil købe til max 700.000sek og månedsleje på ca 2500sek udbetalingen har jeg klar mit spørgsmål til jer: kan jeg stadig få lån i sverige med de penge jeg har og gøre godt med? har møder med banker i midten af næste uge, men ville lige høre om det overhovedet er realistisk for mig? har hørt jeg ikke kan få pengene før at jeg er flyttet og har svensk personnummer? passer det? hvis ikke, så hvordan gøre man så. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret June 18, 2009 lyder da ok realistisk så længe du kan opsætte et godt budget med alt og stadig have et godt rådighedsbeløb mht. cprnummer skal du bare forbi skatteverket med pas og kontrakt Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
chaospilot 10 Anmeld indhold Besvaret June 18, 2009 Det burde ikke være noget problem. Nordea, SEB og Swedbank tager vist helst "nye" svenskere ind som kunder - husk at hav et fornuftigt budget med - med alle udgifter. Inkl. pendlerudgifterne - ellers kan det nok ikke lade sig at gøre. Jeg har fået lån med lignende indkomst og en gæld på 800 kdkk for min uddannelse som pilot, da jeg købte min første bostadsrätt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
al-masry 10 Anmeld indhold Besvaret June 18, 2009 med kontrakt? dvs efter jeg har købt og fået lån? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret June 18, 2009 med kontrakt? dvs efter jeg har købt og fået lån? Du kan først få svensk personnummer den dag du fysisk flytter din adresse fra fx DK - så JA efter at du har fundet et sted hvor du vil bo. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
back2dk 10 Anmeld indhold Besvaret June 18, 2009 Hej Al-Masry Jeg har selv haft en indtægt på de cirka 17.700 hvor jeg fik godkendt lån på 500.000 SEK. Med fastansættelses kontrakt. Din løn er alligevel højere, så jeg regner med at du kan få lån. Hvis du mangler en lejlighed, har jeg faktisk sat min egen til salg. Pris 695000 SEK, afgift pr/md. ca. 2800 SEK (inkl. varme, vand, vaskekælder, kabeltv) Se i øvrige oplæg. :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
al-masry 10 Anmeld indhold Besvaret June 18, 2009 jamen det er så der jeg får et nyt problem. jeg har ikke tænkt mig flytte ind med det samme, har nogle andre ting som skal på plads før jeg "forlader" Danmark.. på den måde flytter jeg ikke til sverige lige efter købet og kan derfor ikke flytte min adresse dertil. Vil banken simpelthen kræve at jeg flytter ind så jeg kan få personnummer så de kan udstede lånet? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
back2dk 10 Anmeld indhold Besvaret June 18, 2009 I mit tilfælde boede jeg i forvejen i Sverige. Men jeg kender en som fik godkendt lån og købte lejlighed i malmö uden at have svensk cpr - men han arbejdede også i en bank. Så det var vidst særtilfælde. Jeg synes du skal tage det op til mødet med banken. De kender 'the final answer'. Vi kan i dette forum kun dele tidligere erfaringer, og reglerne ændres konstant. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret June 18, 2009 jamen det er så der jeg får et nyt problem. jeg har ikke tænkt mig flytte ind med det samme' date=' har nogle andre ting som skal på plads før jeg "forlader" Danmark.. på den måde flytter jeg ikke til sverige lige efter købet og kan derfor ikke flytte min adresse dertil. Vil banken simpelthen kræve at jeg flytter ind så jeg kan få personnummer så de kan udstede lånet?[/quote'] Normalt vil en bank give dit et midlertidigt personnummer - som efterfølgende skal skiftes til dit rigtige. Hvor lang tid den pågældende bank vil 'vente' på at du anskaffer dig et svensk personnummer - er kun den enkelte bank der kan svare på dette. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 18, 2009 Du kan sagtens købe ejendom i Sverige, selvom du bor i DK. Du får et samordningsnummer, som er at betegne som et midlertidigt CPR-nummer. Se bare på alle de danskere der har sommerhuse og ødegårde ;) EDIT: rlarsen var en kende hurtigere :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
al-masry 10 Anmeld indhold Besvaret June 18, 2009 det drejer sig ikke om lang tid, max 2-3 måneder før jeg flytter ind. i skal alle have tak for hjælpen, føler mig mere tryg nu :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
back2dk 10 Anmeld indhold Besvaret June 18, 2009 Skal du købe om 2-3 mdr - eller flytte om 2-3 mdr? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
al-masry 10 Anmeld indhold Besvaret June 18, 2009 nej vil købe her nu.. flytter nok bare ind nogle måneder efter. er der regler omkring det? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret June 18, 2009 nej vil købe her nu.. flytter nok bare ind nogle måneder efter. er der regler omkring det? Måske - måske ikke.. Det afhænger af hvilke regler der er i den forening du vil flytte ind i. Normalt vil det være OK - men du bør orientere den pågældende forening omkring det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dabp 10 Anmeld indhold Besvaret June 18, 2009 Der kan godt være der er noget jeg har misset, men hvorfor ikke bare vente så? Der er vel ingen grund til at betale husleje til noget du ikke bruger? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
al-masry 10 Anmeld indhold Besvaret June 22, 2009 det er pga personlige årsager at jeg vil gøre det på den måde Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites