Jump to content
peter_k

Pas på når du taler med en EL sælger.

Recommended Posts

Jeg er faldet i klørene på "DinEl" aka. Göteborg Energi. Jeg blev ringet op af en venlig sælger derfra, og han fortalte mig at deres el er meget billigere end Eon. Derfor bad jeg om et skriftligt tilbud og jeg blev bedt om mit "Anläggnings ID" da dette skulle med på tilbuddet. 3 uger serne kommer der et brev hvor der stär "Hej och välkommen till DinEl", jeg kontakter selvfølgelig straks kundeservice som man iøvrigt ikke kan ringe til fra en dansk telefon. Intet sker. Jeg finder Salgschefens privte mobil nummer, og ringer direkte til ham. Han beklagede mange gange og lovede bod og bedring, intet er sket. Jeg ringer så til Eon for at sætte dem ind i situationen, men de kan ikke gøre noget. :cry: Nu er jeg spændt på hvad der sker pr. d. 1. August, hvor min "aftale" med dine el træder i kraft. Sikke nogle svindlere.... :fight::fight::fight:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

svineri Ligesom da comhem bankede på døren og spurgte mig om jeg ikke ville prøve deres fulde tvpakke for 1 kr i 14 dage og derefter kunne man indgå et særdeles godt tilbud jeg fik derefter en regning på 100 kr for at afhente pakken, hvilket allerede der fik mine alarm klokker til at ringe og gennemlæse det papir jeg havde fået tilsendt hvis jeg inden de 14 dage ikke havde sendt pakken retur, havde jeg forhåndsgodkendt 2 års binding så tænker man lige WTF... jeg ville jo bare prøve det.... jeg hentede aldrig pakken, men sendte sådan en returseddel til comhem inden de 14 dage

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hvis jeg inden de 14 dage ikke havde sendt pakken retur, havde jeg forhåndsgodkendt 2 års binding
Negativ aftale binding. Heldigvis forbudt i dk! Men sikke et svineri!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ved telefonsælgere foregår det ofte sådan' date=' at de bånder samtalen som bevis[/quote']Nu har jeg ikke undersøgt den svenske lovgivning på området - men hvis en sælger optager samtalen med dig, så skal dette oplyses ved samtalens start. Ellers er gyldigheden ikke-eksisterende - ihvertfald i DK.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der med 2 års bindingstid, der savner jeg godt nok de 6 måneder i danmark. Tror heller ikke der ville være så meget kø ved stavnsbindingskassen (med bondefangeri som det her) hvis det kun var 6 måneder. 2 år er jo en evighed.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Minder mig om Telia's 'gratis' digital TV, når man havde internet. Jaja da, gratis jo tak. Så fik jeg brev 1 år efter at nu kom det til at koste penge, opsagde det straks, men skulle lige betale 3 måneder ( opsigelse ).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Minder mig om Telia's 'gratis' digital TV' date=' når man havde internet. Jaja da, gratis jo tak. Så fik jeg brev 1 år efter at nu kom det til at koste penge, opsagde det straks, men skulle lige betale 3 måneder ( opsigelse ).[/quote'] lavede præcis den samme.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lavede præcis den samme.
det var da godt I skrev det - vi har også fået det samme, og det er 1 år til august - ¨så det må vi hellere få sagt op. Skal Man så også betale for at sende boksen retur? Vi har aldrig brugt den, men kunne ikke blive fri for den.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
det var da godt I skrev det - vi har også fået det samme' date=' og det er 1 år til august - ¨så det må vi hellere få sagt op. Skal Man så også betale for at sende boksen retur? Vi har aldrig brugt den, men kunne ikke blive fri for den.[/quote'] Så har jeg lige talt med Telia, og vi får sörme lov til at betale for ca. 20 dage! Det er faktisk noget svineri. Boksen kan man dog beholde ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
@ Teliakunderne; Har I overhovedet ikke læst jeres aftale' date=' før I skrev under?[/quote'] vi fik at vide i butikken, at aftalen bare löb ud, og at vi bare skulle ringe og sige, at vi ikke ville fortsätte. Vi kunne ikke få vores internet uden en aftale om digital tv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
vi fik at vide i butikken' date=' at aftalen bare löb ud, og at vi bare skulle ringe og sige, at vi ikke ville fortsätte. Vi kunne ikke få vores internet uden en aftale om digital tv.[/quote'] Så med andre ord er svaret på mit sp. et vist rungende NEJ. I lod jer bare overtale af nogle unge provisionslønnede mennesker på gaden, som vidste at de ikke ville være i nærheden når jeres etårsperiode løb ud. Sorry to say, men i ligger altså som i har redt. Det er mig en konstant gåde hvordan mennesker i al almindelighed ikke sætter sig ind i hvad de siger ja til, hvad de giver væk af oplysninger eller hvad de skriver under på.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så med andre ord er svaret på mit sp. et vist rungende NEJ. I lod jer bare overtale af nogle unge provisionslønnede mennesker på gaden, som vidste at de ikke ville være i nærheden når jeres etårsperiode løb ud. Sorry to say, men i ligger altså som i har redt. Det er mig en konstant gåde hvordan mennesker i al almindelighed ikke sætter sig ind i hvad de siger ja til, hvad de giver væk af oplysninger eller hvad de skriver under på.
Nahh, fik en fin folder, sendt hjem ( jeg var allerede internet/kunde ).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Angående Svensk aftaleret !! Mine oplevelse med Telia som kunde af telefon, internet, samt deres digital TV. Startede som Abb. hos Telia, med internet og Fastnet tlf, og kunne ikke undgå, gratis digital TV, som jeg aldrig brugte da vi havde Canal Digital Cable. Da vi i tidens løb, fik stadig flere og flere problemer med hastigheden på internettet, samt aldrig kunne få et rigtigt menneske i tale, men kun deres robot svarer, blev jeg, så træt af at være kunde hos Telia at jeg emailede til dem, med opsigelsen af mine aftaler med firmaet, samt faxede til deres butik i mobilia(de eneste med Faxnummer). Derefter tog jeg ind i butikken og fysisk opsagde alle aftaler, med underskrift fra den ansatte. Jeg fik derefter en opgørelse fra Telia med et opsigelsegebyr på 330,00 Kr. Hvorefter jeg kontaktede Telia Kunderservice/bogholderi. (sjovt nok, dem kunne man sagtens få i tale) Talte med en kvinde der blev ved med at sige at jeg jo havde haft Tlf. og derfor skulle betale det gebyr, jeg prøvede flere gange at fortælle kvinden (hun kunne jo have misforstået mig),at jeg havde sagt aftalen op året før. til sidst prøvede jeg at citerer deres egen aftale med opsigelse. Men stadig var hun ikke lydhør. Jeg valgte tilsidst at meddele Teliakvinden at så måtte vi mødes i tingsretten. Da jeg under nogen omstændigheder ville betale et gebyr som der ikke var belæg for at inddrive, ca. 1 uge efter fik jeg et brev der anullerede kravet på det gebyr på 330,00 kr. Jeg havde en oplevelse i sidste uge, hvor 2 mennesker fra TELE2 kom på min adresse for at sælge Bl.a mobil Tlf, Digital TV samt deres andre produkter. Jeg blev en kende gal, men beholdt smilet på læben, da jeg sagde, jeg havde bredbandsbolaget og jeg ville aldrig ALDRIG, lave forretninger met et firma, sendte sælgere ud på min bopæl. Jeg har til alle dem der ringer for at sælge noget, et svar : NAJ/NEI NEJ/NJET/NO! Jeg havde NIX på telia abb, nu sætter jeg det på bredbandsbolaget også

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Genom spärregistret NIX-Telefon kan konsumenter göra känt http://www.nix.nu/ Gælder både fastnet og mobil !!! 1. Ring från den telefon vars nummer skall spärras till telefonsvararsystemet på nummer 020-27 70 00. Det är gratis att ringa till det numret. Där svarar en automatisk telefonsvarare. Genom att med knapparna svara på de frågor som ställs kan en spärr begäras. Denna spärr måste bekräftas innan den träder i kraft. 2 Bekräftelsen sker genom att åter från den telefon vars nummer skall spärras ringa upp telefonsvararsystemet på nummer 020-27 70 00. Genom att med knapparna svara på de frågor som ställs kan spärren bekräftas. Vh Johnzie

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jeg havde bredbandsbolaget og jeg ville aldrig ALDRIG, lave forretninger met et firma, sendte sælgere ud på min bopæl.
Nej hvis deres produkt er så godt havde man nok hørt om det på andre måder. Køber heller aldrig noget ved dørsalg ( lige med undtagelse af den lokale fodbold klub der kommer rundt og sælger grillkul :D )

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites