Jump to content
Federspiel

Hvorfor have en muskelhund.......

Recommended Posts

Har lige været ude og gå en tur med min lille hund, her i Annestad. Da vi er ved at være hjemme møder vi en ung pige, med en stor muskelhund. Hun beder mig om at gå en anden vej............ Så er det jeg spørg mig selv, hvorfor har man sådan en hund, når man ikke tør møde andre hunde med den....... Skal jeg så også være bange for at møde hende og hunden når jeg går tur med mine børn...... :scared:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

En rottweiler er ikke en "rigtig" muskelhund... Og, heldigvis kender jeg ikke nogle som ikke kan håndtere dem. Jeg bor ikke lige i et område hvor disse hunde er populære. Derfor kan jeg også kun sige, at jeg kender kun 2 der kan håndtere dem

Og heldigvis kender de nok flere der også kan;) Hvor mange kender du som ikke kan håndtere dem?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
En rottweiler er ikke en "rigtig" muskelhund...
Jeg snakker da heller ikke om rottweilere? (-de er brugshunde;))
Og, heldigvis kender jeg ikke nogle som ikke kan håndtere dem. Jeg bor ikke lige i et område hvor disse hunde er populære. Derfor kan jeg også kun sige, at jeg kender kun 2 der kan håndtere dem
Min pointe! Statistik kan være en farlig ting...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Joh' date=' men jeg siger jo også bare at jeg kun kender 2 der kan håndtere dem. Jeg siger jo ikke noget om at jeg kender 700 som ikke kan ... Altså, ingen statistik[/quote']Nej måske ikke direkte statistik, men dit første indlæg siger alligevel meget...: Du er enig i at der er mange der ikke kan håndtere disse hunde og du kender kun 2 der kan. I virkeligheden er det jo 100% af dem du kender, som kan håndtere dem;) Altså kunne du vende den om og sige at alle dem du kender kan håndtere dem. Ordet "kun" er meget misvisende (ordkløver ja, så nu må jeg hellere komme i seng!)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor have en hund som er avlet til at være frygtløs og dræbe ræve i deres tunneller (Gravhund)? Hunde som skal løse opgaver og hyrde får (Hyrdehundene)? Hvad med brugshundene som er bygget til at arbejde, f.eks. ser en slædehund rigtigt sød ud, men det er stadig en brugshund. Disse hunde er måske endnu mere ud af deres element, men alligevel er det okay at proppe dem ind i en lejlighed og være alene i 8-10 mens folk tager på arbejde. Sådan en hyrdehund kan være lige så ubalanceret som en hver muskelhund og gøre lige så meget skade en anden hund eller menneske. Fordomme er der nok af. =( For at leje djævels advokat (hvis man ka' sige det på dansk) så kan du have været uheldig, mødt ejer/hund på et dårligt tidspunkt. Vores underbo har en Schæfer blanding (stor flot hund) som vores lille Cocker Spaniel ikke kan døje. Oftest tager Schæferen det stille og roligt, men en gang i mellem så reagerer han på det. Når det sker så siger ejeren stille roligt at vi nok skal gå, ikke fordi jeg tror der vil ske noget med vores hund(e), men hvorfor tage chancen? Ejerne er meget flinke og snaksaglige, og hunden er stor og rar, men konen er bare ikke sikker på hund kan holde ham hvis han skulle blive provokeret af vores Cockers konstante knurren og gøen. Ligeledes kan det også være at hendes hund har været i løbetid, eller på anden måde har haft "en dårlig dag" :) ------------- Så hvis du vil være bange for en muskelhund, så bør du også være bange for alle andre hunde for de kan være lige så tosset :) Hvis du gerne vil have en fordom overfor nogen så hav den over for ejeren =) Som de andre siger det er ejeren der i første omgang er problemet, og måske samfundet for at tillade at alle har retten til at have hunde uanset om de ikke kan kontrollere dem eller ej. Hvis du mener jeg er syg med disse holdninger så tag ud på Ribersborg Hundrastplats (ved Mässan/Kockums Fritid) og se hvor mange forskellige typer hunde er der og hvor lidt forskel der er på "muskelhundenes" opførsel og de andre hundes opførsel.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nej måske ikke direkte statistik, men dit første indlæg siger alligevel meget...: Du er enig i at der er mange der ikke kan håndtere disse hunde og du kender kun 2 der kan. I virkeligheden er det jo 100% af dem du kender, som kan håndtere dem;) Altså kunne du vende den om og sige at alle dem du kender kan håndtere dem. Ordet "kun" er meget misvisende (ordkløver ja, så nu må jeg hellere komme i seng!)
Dette her lyder lidt underligt: Fordi man ikke omgås folk der ikke kan styre deres hund, så er det ensbetydende med at det ikke er et problem :rolleye: Gå en tur i de socialt belastede kvarterer og se hvilke hundetype unge mennesker går med. Jeg vil vove at påstå at der ikke er mange af dem der ikke kan styre deres hund, selvom jeg ikke kender dem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Dette her lyder lidt underligt: Fordi man ikke omgås folk der ikke kan styre deres hund, så er det ensbetydende med at det ikke er et problem :rolleye: Gå en tur i de socialt belastede kvarterer og se hvilke hundetype unge mennesker går med. Jeg vil vove at påstå at der ikke er mange af dem der ikke kan styre deres hund, selvom jeg ikke kender dem.
Hmm jeg kan nu ikke se at Sanne skriver der ikke er et problem, for det er der helt sikkert, slet ikke nogen tvivl om det. Og problemet er elendige ejere med yderst tvivlsomt avlet hunde. Og disse ejere er oftest unge mennesker 18-25 cirka. Jeg har haft uttalige mange debatter med denne gruppe hundeejere, og de er helt umulige at komme ind til, unge mennesker har en tyrker tro på at de ved bedst og at de sagtens kan styre det. Lige ind til deres hund bliver kønsmoden og ikke kan med andre af eget køn. Men de vil ikke høre og det er derfor vi for alle de overfald på andre hunde. Til tråd starter kan jeg berolige lidt, hunde mange mennesker kalder muskelhunde, er ganske sjældent aggressive over for mennesker, tværtimod er de af natur MEGET glade for mennesker, så der burde ikke være grund til at frygte for dine børn. Dog der er ingen garantier her, jeg kender jo af gode grunde ikke den pågældene hund og kender derfor ikke dens baggrund. Iøvrigt fatter jeg ikke at folk går tur meget deres hunde hvis de er bange for at de ikke kan holde dem hvis det går galt. Man ser unge piger gå rundt med såkaldte muskelhunde i en sele og hænge bagefter hunden....hvorfor???? smid da et kvæler halsbånd på hunden og hvis det ikke er nok så køb da en halti. Jeg kan holde vores hanhund med 2 fingre når han har halti på, og Ivan kan heller ikke med andre hanhunde, så det er ikke fordi han ikke gerne vil hen til dem. Men det er simpelthen ubesværet at gå med ham med den på. Så foreslå den unge dame at sætte sådan en på sin hund, de er ikke dyre 100-200 sek og fås vel i alle dyrebutikker. mvh Lars

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Læste en artikel i BT den anden dag om at det nærmest var umuligt at aflive en kamphund bla bla bla...Læste ikke artiklen men i toppen af siderne havde de kort skrevet om de såkaldte muskel/kamp hunde og der må jeg tage hatten af for den journalist der havde skrevet det. For amstaff, engelsk staffordshire og et par andre af de "kendte" hunde var faktisk beskrevet som gode familie hunde, loyale osv, MEN med den rette ejer og opdragelse. Det var kun pittbull og en anden jeg ikke husker navnet på som var forbudt i dk og andre lande at de havde skrevet "dårligt" om. Så endelig en journalist der ikke var fordømmende og forudindtaget.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Læste en artikel i BT den anden dag om at det nærmest var umuligt at aflive en kamphund bla bla bla...Læste ikke artiklen men i toppen af siderne havde de kort skrevet om de såkaldte muskel/kamp hunde og der må jeg tage hatten af for den journalist der havde skrevet det. For amstaff' date=' engelsk staffordshire og et par andre af de "kendte" hunde var faktisk beskrevet som gode familie hunde, loyale osv, MEN med den rette ejer og opdragelse. Det var kun pittbull og en anden jeg ikke husker navnet på som var forbudt i dk og andre lande at de havde skrevet "dårligt" om. Så endelig en journalist der ikke var fordømmende og forudindtaget.[/quote'] Den du ikke kan huske er nok en Tosa. Derude over er der nogle nastige sataner fra østlige Tyrkiet, Kaukasus og lande lige øst for det Kaspiske Hav, Kaukasisk Hyrdehund(Kaukasisk Ovtcharka), de hjælper hyrder i disse områder med at holde ulve, bjørne og andre større katedyr væk. De er vist mildest talt ikke venligt stemt overfor andre dyr og mennesker. Hvis vi forbyder dvs. "muskelhunde, så er det de her kæmper vi kan forvente os i gadebilledet hos dvs tåber. Og den æder både mig og mine 3 Amstaffs, så ellers tak siger jeg bare.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Den du ikke kan huske er nok en Tosa. Derude over er der nogle nastige sataner fra østlige Tyrkiet, Kaukasus og lande lige øst for det Kaspiske Hav, Kaukasisk Hyrdehund(Kaukasisk Ovtcharka), de hjælper hyrder i disse områder med at holde ulve, bjørne og andre større katedyr væk. De er vist mildest talt ikke venligt stemt overfor andre dyr og mennesker. Hvis vi forbyder dvs. "muskelhunde, så er det de her kæmper vi kan forvente os i gadebilledet hos dvs tåber. Og den æder både mig og mine 3 Amstaffs, så ellers tak siger jeg bare.
Det var lige præcis Tosa jeg ikke kunne huske. Den Kaukasisk Ovtcharka ser da ellers ret sød ud :D Fedja%20DSC_0350b.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mmm den er da bare nusser den må jeg have sammen med en Kangal:eek:
Så skal der sku råhygges.
Enten er de meget små de 2 herrer eller også er den satme stor :scared:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
90 cm over ryggen og 90 kg' date=' det kan man vel godt kalde "samte stor":scared:[/quote'] Hell yeah! En tur op ad Nørrebrogade med sådan en fætter kunne være ganske "underholdende" :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Altså, hvor svært kan det være at læse hvad jeg skriver? Jeg reagerer på Mc mandens første indlæg, jeg skriver ikke noget om rottweilere, eller folks hunde i belastede kvarterer (som åbenbart er der muskelhunde mest af alt findes). Der findes MASSER af forkerte hundeejere til ALLE racer. Men det er sgu ikke hundens skyld! Fandt et interessant citat for et stykke tid siden på Cecar Millans hjemmeside:

"My kids are around pit bulls every day. In the '70s they blamed Dobermans, in the '80s they blamed German shepherds, in the '90s they blamed the Rottweiler. Now they blame the pit bull."

Jeg håber han har ret og denne hetz mod muskelhunde snart stopper. (og for at fortydliggøre, som åbenbart er nødvendigt. Dette er ikke en hentydning til trådstarter og hans indlæg -der tænker jeg dog at bare du da havde spurgt hvorfor hun bad dig om at gå en anden vej...)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hell yeah! En tur op ad Nørrebrogade med sådan en fætter kunne være ganske "underholdende" :D
Jep - let's walk Der er også lidt søde hunde her fra en kennel- nogle af dem ligner godt nok noget fra Ringenes Herre - de vogter også kvægflokke i områder hvor der er tigre - så måske der har været en "hot date" på vejen.... http://dzselaladdin.eu/joomla/index.php?option=com_content&view=article&id=25&Itemid=29〈=hu

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jep - let's walk Der er også lidt søde hunde her fra en kennel- nogle af dem ligner godt nok noget fra Ringenes Herre - de vogter også kvægflokke i områder hvor der er tigre - så måske der har været en "hot date" på vejen.... http://dzselaladdin.eu/joomla/index.php?option=com_content&view=article&id=25&Itemid=29〈=hu
Hvad er lige det for en hund der er til venstre her? Lidt sjove tegninger den har? Honlap1_html_m68d6c198.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvad er lige det for en hund der er til venstre her? Lidt sjove tegninger den har? Honlap1_html_m68d6c198.jpg
Jahhh - hvad kan det være - måske den mødte en tiger på sin vej - så et bud er da centralasiatisk owcharka/tiger blanding :eek:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites