Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret October 30, 2009 Som grænsegænger kan du vælge en hvilken som helst læge i Danmark, og du har ingen fast læge. Du kan altså frit vælge og vrage fra gang til gang, indtil du finder en læge, du synes om. Kommunegrænser er i den forbindelse fuldstændig irrelevant. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret October 30, 2009 Fik i dag mail fra Folkeregisteret i Københans Kommune. Jeg spurgte hvornår jeg ville modtage mit nye kort. Svaret var... Hej Du får først et nyt særligt sundhedskort i plastik, når dit pap kort udløber i marts 2010. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret October 30, 2009 Det lyder jo godt, det der med sygesikringskort, men hvad gør jeg stakkel? Min fraflyttekommune er FANØ ( Danmarks mindste ) af rent tekniske årsager - jeg var registreret der på samme måde som andre vagabonder uden fast adresse - boede i udlandet, men betalte skat af investeringer. Ved nogle af dette forums allerklogeste hoveder om man kan flytte fraflyttekommune fx til noget der er nærmere på Malmø - der er jo en lang vej til Fanø, hvis man lige vil hilse på sin læge. Har tidligere prøvet at få en fast læge i København, men ifl min gamle læge, må han ikke tage mig af fagforeningspolitiske årsager, hvis jeg bor over et vist antal km fra hans praksis - geografisk exclusivaftale? Det ville osse være dejligt om jeg kunne få en skattekommune der ved mere om beskatning tværs over Øresund, Fanø har vist ikke mange øresundspendlere. Ihvertfald har jeg haft æren af at introducere de særlige skatteregler for pendlere for Fanø - puha. Der må være andre der har en fraflyttekomune som er uhensigtsmæssig og har løst problemet, så OPLYS MIG OM HVAD JEG SKAL GØRE. Jeg vil være evig taknemlig!! Godtogvel Thage Efter 12 måneder skal nærmeste Borgerservicecenter hjælpe dig. Og som grænsegænger relatere du til skattecenter Øresund, ved sluseholmen. Læge vælger du også som det passer dig.....som andre også har skrevet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret October 30, 2009 Efter 12 måneder skal nærmeste Borgerservicecenter hjælpe dig. Og som grænsegænger relatere du til skattecenter Øresund, ved sluseholmen. Forkert. efter 12 måneder er det borgerservice i din arbejdskommune der skal udstede kortet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thage Løbner 10 Anmeld indhold Besvaret October 30, 2009 Forkert. efter 12 måneder er det borgerservice i din arbejdskommune der skal udstede kortet. Jo, men nu har jeg hørt at der er arbejdsløshed i Danmark, så jeg afholder mig fra at arbejde. Jeg har i en 4 års tid været rentier - kan ikke anbefales. Nu er jeg folkepensionist, med pensionisttillæg og det hele- madame har et godt fradrag. Jeg tror jeg prøver Borgerservice i KBH næstegang jeg er i staden. Jeg er ret vild efter at komme tilbage til min gamle læge efter at have prøvet Helsevården ved Værnhem:rolleye: - det er godt man har et godt helbred og lidt humor. Nå, ha en god weekend allesammen:th2: Hilsener Thage Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret October 30, 2009 Forkert. efter 12 måneder er det borgerservice i din arbejdskommune der skal udstede kortet. Det var også det jeg mente med "nærmeste borgerservice".... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
spinner 0 Anmeld indhold Besvaret November 10, 2009 Nu har jeg så fået lidt erfaringer med det nye kort. De er desværre ikke for gode. Først kunne apoteket ikke få tilskud til at passe, da jeg jo ingenting har købt på mit rigtige cpr i mange år. Det viser sig så at sundhedsstyrelsen ikke automatisk havde samkørt mit rigtig og mit fiktive cprnr. Men efter en masse bøvl og tid fik de da kørt sammen og jeg fik mine penge tilbage. Min læge er derimod slet ikke begejstret. De har sådan en magnetscanner i receptionen som man kan bruge. Men der virker vores nye plastickort så ikke alligevel.. Hvad f..... skal vi så med et plastickort hvis det ikke kan bruges hos lægen alligevel :-( Nu fik jeg så lejlighed for at afprøve mit nye kort i dag. Ved apoteket spurgte de om jeg havde mit "tilskuds-papir" med, da de så kunne overflytte det til mit nye kort. Havde jeg selvfølgelig ikke, så det blev ikke gjort denne gang. Ved lægen overflyttede de journalen fra det fiktive CPR-nummer til mit rigtige, og bagefter testede vi kortet i deres magnetscanner, og min tid kom ganske rigtig frem i displayet. Så alt i alt ser det hele ud til at fungere ganske udemærket. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret November 10, 2009 Pensionist Er du folkepensionist kan du ikke få et sygesikringskort. Jo, men nu har jeg hørt at der er arbejdsløshed i Danmark, så jeg afholder mig fra at arbejde. Jeg har i en 4 års tid været rentier - kan ikke anbefales. Nu er jeg folkepensionist, med pensionisttillæg og det hele- madame har et godt fradrag. Jeg tror jeg prøver Borgerservice i KBH næstegang jeg er i staden. Jeg er ret vild efter at komme tilbage til min gamle læge efter at have prøvet Helsevården ved Værnhem:rolleye: - det er godt man har et godt helbred og lidt humor. Nå, ha en god weekend allesammen:th2: Hilsener Thage Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jensren 10 Anmeld indhold Besvaret November 10, 2009 jensren syge kort.det fik jeg 7 septemper Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ann 10 Anmeld indhold Besvaret November 10, 2009 Har stadig ikke fået vores. Stod i kø i en evighed hos lægen i dag for at melde ankomst til sekretæren, der var optaget i telefonen. Er der nogen med tilknytning til Gentofte der har fået deres? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret November 20, 2009 Fruen har fået sit, jeg har ikke endnu. På apoteket overflyttede de med en enkelt opringning gammel CTR-saldo fra det fiktive personnummer over på det nye kort med rigtig cpr-nr uden problemer. fedt. Og apoteket er ellevilde - ikke mere slåssen med det pap fis og fiktive numre. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites