larsk 14 Anmeld indhold Skrevet June 15, 2009 Fra september i år kan kommunerne igen lave plastiksygesikringskort til os 'udvandrede'. Og vi får vores gamle danske personnummer igen. Ikke mere landekode og fiktive personnumre. :th2: Læs selv her: http://www.okportal.dk/VisDokument.aspx?DokumentID=696 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret June 15, 2009 kanon! Så kan man begynde at have det på sig Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret June 15, 2009 Det er fandme iorden!! :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret June 15, 2009 Det bliver spændende at se om vi får noget at vide om det, eller om det skal blive en kamp at gøre kommunerne klar over at proceduren er ændret :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thomas_lund 10 Anmeld indhold Besvaret June 15, 2009 Kanon!! Så slipper man for at stå som en idiot hos lægen og ikke kan køre kortet igennem deres tidsbestillingsskranke. Bemærk dog lige indførselstidspunktet: "Indførelse af de individuelle personnumre og plastkort implementeres i de regionale og kommunale systemer med virkning fra 07-09-2009. " Bare lige inden i overfalder kommunen :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest carspar Anmeld indhold Besvaret June 15, 2009 Hvad skal vi bruge det til her i SE?? jeg ved det faktisk ikke. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
biz 2 Anmeld indhold Besvaret June 15, 2009 Hvad skal vi bruge det til her i SE?? jeg ved det faktisk ikke. Hakke pulvernarko måske? Det er da service.. :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest carspar Anmeld indhold Besvaret June 15, 2009 Ohh det giver mening Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
alex 0 Anmeld indhold Besvaret June 15, 2009 så mangler vi bare at det har mere end 1 års gyldighed det er sku lidt fjollet at skulle sende brev ind til dem hvert år, når man nu har arbejdet samme sted de sidste 10 år :D Mvh Alex Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret June 15, 2009 så mangler vi bare at det har mere end 1 års gyldighed det er sku lidt fjollet at skulle sende brev ind til dem hvert år, når man nu har arbejdet samme sted de sidste 10 år :D Mvh Alex Hvis du læste det vedhæftede inden du klagede, så står der netop at gyldigheden kan udvides til 2 år, og dette vil ske for flertallet af udstedte kort. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret June 15, 2009 Hvad skal vi bruge det til her i SE?? jeg ved det faktisk ikke. Well, helt konkret har vi oplevet, at "systemet" ikke selv fatter en pind af det fiktive cpr-nr. Eksempelvis ved udlevering af noget receptpligtigt medicin. Der er sikker utallige andre eksempler. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret June 15, 2009 "Det særlige Sundhedskort" gud hvor det navn dog bare slet ikke klinger :thumbdown Hvorfor ikke bare slet og ret "Sundhedskort"....nå men det skal ikke koste mig megen nattesøvn, dog lidt fjollet :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret June 19, 2009 Vores "faste" apotek på Christianshavn ser i hvert fald mega frem til at vi igen kan bruge vores danske cpr nummer fx. når der faxes en recept fra lægen. Det fungerer bare mega dårligt ov hver gang er der ged i den. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Annems 10 Anmeld indhold Besvaret September 25, 2009 Så har vi modtaget vores "Særlige sundhedskort" i plast, med vores danske personnummer og gyldighed i 2 år :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret September 25, 2009 Så har vi modtaget vores "Særlige sundhedskort" i plast' date=' med vores danske personnummer og gyldighed i 2 år :th2:[/quote'] hmm.. vores var henholdsvis gyldig i 12 og 13 måneder :-( Men min læge bliver meget meget glad Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CalebLarue 10 Anmeld indhold Besvaret September 25, 2009 Det lyder super fint... Får vi den automatisk, eller kan man fremskynde processen ved at søge om det nye kort ? Eller får man den først når den eksisterende pap kort skal fornyes ? /Caleb Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret September 25, 2009 Jeg fik mit i går. Mit gamle stod også til at skulle fornyes - faktisk kom kortet lige lovlig sent - kun 1 dag før det gamle løb ud!. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret September 25, 2009 Det lyder super fint... Får vi den automatisk, eller kan man fremskynde processen ved at søge om det nye kort ? Eller får man den først når den eksisterende pap kort skal fornyes ? /Caleb Lise fik et papkort for kun 3 uger siden, men fik automatisk et nyt i plastic i går. Så det virker til at gå automatisk Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret September 25, 2009 Jeg fik også mit i går - det gælder dog først fra den dato hvor mit gamle pap kort udløber (6. okt. 2009) og så gælder mit kun i ét år. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kress & Betina 10 Anmeld indhold Besvaret October 29, 2009 Har ikk haft fornyet vores papkort i to år, og ikk kommet med noget endnu, så mon ikk jeg lige skal prøve at fange vores fraflytter kommune, de fatter sikkert ikk en pind, men gir dem en chance. -Kress... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret October 29, 2009 Jeg har ej heller set skyggen af det nye kort. Mit papirs-kort gælder ca. et halvt år endnu. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret October 30, 2009 Har oplevet en forbedring allerede - har stadig det gamle papkort. Men fik sq receptmedicin på mit gamle cpr nr. på receptserveren. Uden de studsede over jeg var udflyttet og den slags - tog 5 min, mod de normale 30 min, før de fatter hvad der sker i deres system. Så noget må der være ændret, til det positive hehe - tilskud und alles var med på. Går udfra man får plastikkort, som ens papkort udløber Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret October 30, 2009 Nu har jeg så fået lidt erfaringer med det nye kort. De er desværre ikke for gode. Først kunne apoteket ikke få tilskud til at passe, da jeg jo ingenting har købt på mit rigtige cpr i mange år. Det viser sig så at sundhedsstyrelsen ikke automatisk havde samkørt mit rigtig og mit fiktive cprnr. Men efter en masse bøvl og tid fik de da kørt sammen og jeg fik mine penge tilbage. Min læge er derimod slet ikke begejstret. De har sådan en magnetscanner i receptionen som man kan bruge. Men der virker vores nye plastickort så ikke alligevel.. Hvad f..... skal vi så med et plastickort hvis det ikke kan bruges hos lægen alligevel :-( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thage Løbner 10 Anmeld indhold Besvaret October 30, 2009 Det lyder jo godt, det der med sygesikringskort, men hvad gør jeg stakkel? Min fraflyttekommune er FANØ ( Danmarks mindste ) af rent tekniske årsager - jeg var registreret der på samme måde som andre vagabonder uden fast adresse - boede i udlandet, men betalte skat af investeringer. Ved nogle af dette forums allerklogeste hoveder om man kan flytte fraflyttekommune fx til noget der er nærmere på Malmø - der er jo en lang vej til Fanø, hvis man lige vil hilse på sin læge. Har tidligere prøvet at få en fast læge i København, men ifl min gamle læge, må han ikke tage mig af fagforeningspolitiske årsager, hvis jeg bor over et vist antal km fra hans praksis - geografisk exclusivaftale? Det ville osse være dejligt om jeg kunne få en skattekommune der ved mere om beskatning tværs over Øresund, Fanø har vist ikke mange øresundspendlere. Ihvertfald har jeg haft æren af at introducere de særlige skatteregler for pendlere for Fanø - puha. Der må være andre der har en fraflyttekomune som er uhensigtsmæssig og har løst problemet, så OPLYS MIG OM HVAD JEG SKAL GØRE. Jeg vil være evig taknemlig!! Godtogvel Thage Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret October 30, 2009 Hvis du arbejder i DK skal Fanø (det første år) udstede et særligt sundhedskort til dig, som du kan bruge hos enhver læge i kbh. De kan bare være lidt tunge at danse med. Jeg flyttede selv fra Lemvig kommune og de havde ikke prøvet at lave sådan et før Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites