Jump to content
larsk

Så får vi sygesikringskort i plast

Recommended Posts

Kanon!! Så slipper man for at stå som en idiot hos lægen og ikke kan køre kortet igennem deres tidsbestillingsskranke. Bemærk dog lige indførselstidspunktet: "Indførelse af de individuelle personnumre og plastkort implementeres i de regionale og kommunale systemer med virkning fra 07-09-2009. " Bare lige inden i overfalder kommunen :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

så mangler vi bare at det har mere end 1 års gyldighed :fight: det er sku lidt fjollet at skulle sende brev ind til dem hvert år, når man nu har arbejdet samme sted de sidste 10 år :D Mvh Alex

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
så mangler vi bare at det har mere end 1 års gyldighed :fight: det er sku lidt fjollet at skulle sende brev ind til dem hvert år, når man nu har arbejdet samme sted de sidste 10 år :D Mvh Alex
Hvis du læste det vedhæftede inden du klagede, så står der netop at gyldigheden kan udvides til 2 år, og dette vil ske for flertallet af udstedte kort.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvad skal vi bruge det til her i SE?? jeg ved det faktisk ikke.
Well, helt konkret har vi oplevet, at "systemet" ikke selv fatter en pind af det fiktive cpr-nr. Eksempelvis ved udlevering af noget receptpligtigt medicin. Der er sikker utallige andre eksempler.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

"Det særlige Sundhedskort" :laugh: gud hvor det navn dog bare slet ikke klinger :thumbdown Hvorfor ikke bare slet og ret "Sundhedskort"....nå men det skal ikke koste mig megen nattesøvn, dog lidt fjollet :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores "faste" apotek på Christianshavn ser i hvert fald mega frem til at vi igen kan bruge vores danske cpr nummer fx. når der faxes en recept fra lægen. Det fungerer bare mega dårligt ov hver gang er der ged i den.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så har vi modtaget vores "Særlige sundhedskort" i plast' date=' med vores danske personnummer og gyldighed i 2 år :th2:[/quote'] hmm.. vores var henholdsvis gyldig i 12 og 13 måneder :-( Men min læge bliver meget meget glad

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det lyder super fint... Får vi den automatisk, eller kan man fremskynde processen ved at søge om det nye kort ? Eller får man den først når den eksisterende pap kort skal fornyes ? /Caleb
Lise fik et papkort for kun 3 uger siden, men fik automatisk et nyt i plastic i går. Så det virker til at gå automatisk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Har oplevet en forbedring allerede - har stadig det gamle papkort. Men fik sq receptmedicin på mit gamle cpr nr. på receptserveren. Uden de studsede over jeg var udflyttet og den slags - tog 5 min, mod de normale 30 min, før de fatter hvad der sker i deres system. Så noget må der være ændret, til det positive hehe - tilskud und alles var med på. Går udfra man får plastikkort, som ens papkort udløber

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg så fået lidt erfaringer med det nye kort. De er desværre ikke for gode. Først kunne apoteket ikke få tilskud til at passe, da jeg jo ingenting har købt på mit rigtige cpr i mange år. Det viser sig så at sundhedsstyrelsen ikke automatisk havde samkørt mit rigtig og mit fiktive cprnr. Men efter en masse bøvl og tid fik de da kørt sammen og jeg fik mine penge tilbage. Min læge er derimod slet ikke begejstret. De har sådan en magnetscanner i receptionen som man kan bruge. Men der virker vores nye plastickort så ikke alligevel.. Hvad f..... skal vi så med et plastickort hvis det ikke kan bruges hos lægen alligevel :-(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder jo godt, det der med sygesikringskort, men hvad gør jeg stakkel? Min fraflyttekommune er FANØ ( Danmarks mindste ) af rent tekniske årsager - jeg var registreret der på samme måde som andre vagabonder uden fast adresse - boede i udlandet, men betalte skat af investeringer. Ved nogle af dette forums allerklogeste hoveder om man kan flytte fraflyttekommune fx til noget der er nærmere på Malmø - der er jo en lang vej til Fanø, hvis man lige vil hilse på sin læge. Har tidligere prøvet at få en fast læge i København, men ifl min gamle læge, må han ikke tage mig af fagforeningspolitiske årsager, hvis jeg bor over et vist antal km fra hans praksis - geografisk exclusivaftale? Det ville osse være dejligt om jeg kunne få en skattekommune der ved mere om beskatning tværs over Øresund, Fanø har vist ikke mange øresundspendlere. Ihvertfald har jeg haft æren af at introducere de særlige skatteregler for pendlere for Fanø - puha. Der må være andre der har en fraflyttekomune som er uhensigtsmæssig og har løst problemet, så OPLYS MIG OM HVAD JEG SKAL GØRE. Jeg vil være evig taknemlig!! Godtogvel Thage

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du arbejder i DK skal Fanø (det første år) udstede et særligt sundhedskort til dig, som du kan bruge hos enhver læge i kbh. De kan bare være lidt tunge at danse med. Jeg flyttede selv fra Lemvig kommune og de havde ikke prøvet at lave sådan et før

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites