Furland 10 Anmeld indhold Skrevet June 15, 2009 Halløj, Jeg har en Skoda Fabia RS fra d. 25/06/06 og har efter en irriterende weekend lige fået et opkald fra mit værksted om, at køleren på bilen skal skiftes da den er tæret og derfor lækker!!! Under tre år... Holder i garage hjemme og under tag på arbejdet... Historie; Bilen har kørt 127.000km med mig som eneste ejer. Den har været vedligeholdt som et normalt menneske nu gør og service er gjort på autoriserede værksteder. Jeg har d. 24/4 haft den igennem det store service med kamremsbyt, vandpumpe og "what have you" i den henseende. Jeg er som i kan gætte en langturs-kører og ligger 220km på asfalten hver arbejdsdag. Bilen har så ingen nybilsgaranti tilbage (2år) men stadig under maskinskade garantien på 3 år. Kan det passe at en så ny og velprøvet bil skal have skiftet en del pga. tæring? Jeg har svært ved ikke at blive lidt mistænksom over om der er skjult noget fra værkstedets side, da det er samme sted det store service blev lavet, som hvor jeg fik den bugseret hen, efter at have konstatet fejlen Lørdag. Er det dækket af rustgarantien eller er der individuel bedømmelse af livslængden på en køler? Jeg vil mene at det ikke kan være sandt og da jeg ydermere ikke kan finde andre nævnte tilfælde på nettet, så vil jeg lige høre om der er nogle gode forslag eller idéer til hvordan jeg forholder mig og eventuelt griber det her an videre frem, da jeg ikke har lyst til en regning på 4-5000 lige nu. I det mindste tager jeg ind og ser problemet upfront Fredag og får taget nogle billeder, hvis det nu skal udvikle sig til noget kedeligt... Venlig hilsen Thomas Furland Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret June 15, 2009 Du kører mange km Thomas og derfor er den ret udsat..... Fronten på bilen er der hvor al salt osv sprøjter op og det tærer altså på tingene. Så nej, jeg vil tro du kommer til at spise den. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Breznew 10 Anmeld indhold Besvaret June 15, 2009 Jeg ville nok se hvor den tæring var henne, det kan jo også være fra en skruetrækker da de sidst skiftede tandremmen :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret June 15, 2009 Dette er selvfølgelig rigtigt, men du har da ikke skiftet i starlet'en selvom den er 21 år gammel... Min gamle Opel har da også en glimrende køler og jeg kører også en del når jeg endelig er hjemme, ellers står den udenfor på en åben p-plads. Jeg syntes måske nok lige, at 3 år på en køler lyder af rimelig lidt.... Du kører mange km Thomas og derfor er den ret udsat..... Fronten på bilen er der hvor al salt osv sprøjter op og det tærer altså på tingene. . Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret June 15, 2009 Jeg har da lige solgt Starlet'en.....for 5000........:D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret June 16, 2009 Jeg har da lige solgt Starlet'en.....for 5000........:D Hehe... det må være en bilhandel som går over i historien som "best buy ever" :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret June 16, 2009 :D Defekt generator og kilerem....Samt rustne skiver foran. Det gjorde at den ikke gik igennem syn. På trods af det fik jeg 5000.......:) Så ja.....2 år og 30.000km senere, og så få det samme for den. Det er vist ikke set mange gange........ Den har stået stille i knapt 4 mdr.....Gik ned og drejede nøglen og den sprang igang. En lille imponerende bil. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret June 16, 2009 jamen der er bare noget med japanske biler :D........... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites