michael k 10 Anmeld indhold Besvaret June 13, 2009 Man afværger netop den farlige situation ved at slippe speederen og lade bilens fart aftage indtil den bagvedkørende bilist har den rette afstand. At begynde - som langsomtkørende - at trække ud for at blive overhalet INDENOM af en lastbil er BESTEMT ikke med til at afværge en evt farlig situation. Tværtimod. :-) hvis du slipper speederen bliver afstanden jo mindre ... og udover det körte alle , ifölge #0 jo langsomt den dag så det ville jo ikke väre et problem Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret June 13, 2009 Hvis en bagvedkørende bilist ligger for tæt på en lærer man faktisk når man tager kørekort at man børe slippe speederen og lade farten falde indtil den rette afstand er opnået. Ahva!? - vil du til at bremse, når der ligger en klods op bag i dig??? :( Hvad I alverden skulle logikken dog være i det udover at du gerne vil genere idioten mest muligt? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mc.Kinnell 10 Anmeld indhold Besvaret June 13, 2009 Nu skal man jo holde focus på det som er sagens kerne og jeg antager at ARN ønsker at påkalde sig almenheddens harme over et komplet ansvarsløst individ. En komplet idiot som sætter andre menneskers liv på spil og ikke nok med det, han gør det sgu i en kæmpe stor trailer med store fede bogstaver som er en reklame for det ellers pæne selskab Kim Johansen International Transport A/S Hvis man ser på firmaets image eller imageforsøg udadtil så er det jo i øjenfallende at Kim Johansen International Transport A/S markedsfører sig såleddes. Trafiksikkerhed Kim Johansen Transport Group tager, som en af de største enkeltstående transport virksomheder i Danmark, sin rolle i trafikken meget alvorligt. Det danske og europæiske vejnet er vores primære arbejdsplads, og vi ønsker her at prioritere trafiksikkerheden meget højt. Vi arbejder dagligt med at implementere og forbedre tiltag, der skal lette og fremme en sikker afvikling af vores transporter på et presset europæisk vejnet - dette både for vores medtrafikanters, kunders og vores egen skyld. http://www.kim-johansen.dk/Omos/Trafiksikkerhed/ QUOTE] Hold käft spand lort til reklame !! .... Er det at ha så mange österländing ansat til 35 kr i timen som får lov at sidde i uger i deres lastbiler for at vente på at de skal ha noget at köre hjem med at fremme sikkerheden? Er det at chauffören ofte selv skal betalt for den diesel han bruget ud over sin lön med til at fremme sikkerheden .... I think not !! Jeg ved at det ikke har ret meget at göre med den oprindelige tråd men skulle bare af med det. Blir sg lidt harm ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret June 13, 2009 Ahva!? - vil du til at bremse, når der ligger en klods op bag i dig??? :( Hvad I alverden skulle logikken dog være i det udover at du gerne vil genere idioten mest muligt? hehe ja jeg undrede mig også lidt Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret June 13, 2009 Forventede bestemt heller ikke at ovenævnte personer ville fatte noget som helst hvis jeg skal være helt ærlig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret June 13, 2009 Nej det handler jo om at vi ikke fatter hvad du egentlig laver bag et rat... :D Forventede bestemt heller ikke at ovenævnte personer ville fatte noget som helst hvis jeg skal være helt ærlig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret June 13, 2009 Forventede bestemt heller ikke at ovenævnte personer ville fatte noget som helst hvis jeg skal være helt ærlig. men der er jo hverken mening eller logik i det du siger ... hvis nogen ligger for tät skal du sätte farten ned til afstanden blir större.. ?? hvis du sätter farten ned bliver afstanden mindre så det er en gang vrövl og har en körelärer bildt dig ind at afstanden bliver större ved at du sätter farten ned så burde du nok overveje en orienterende pröve for så har han da väret en helt speciel slags dum... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret June 14, 2009 [...] Hvis en bagvedkørende bilist ligger for tæt på en lærer man faktisk når man tager kørekort at man børe slippe speederen og lade farten falde indtil den rette afstand er opnået. [...] Det er jo heller ikke skrevet, så meningen med det du VIL forklare, kommer frem. Det du har skrevet, betyder at DU som forankørende skal slippe speederen og lade farten falde - og det kan jo være livsfarligt (og ER ulovligt). Det burde nok ha' været noget i den her retning... Hvis du kommer for tæt på en forankørende bil, skal du slippe speederen og lade farten falde indtil den rette afstand er opnået. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret June 14, 2009 Det er jo heller ikke skrevet' date=' så meningen med det du VIL forklare, kommer frem. Det du har skrevet, betyder at DU som forankørende skal slippe speederen og lade farten falde - og det kan jo være livsfarligt [i'](og ER ulovligt). Det burde nok ha' været noget i den her retning... Hvis du kommer for tæt på en forankørende bil, skal du slippe speederen og lade farten falde indtil den rette afstand er opnået. nejnej det er os der ikke fatter noget Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret June 14, 2009 Er ikke for stor til at sige JEG TOG FEJL så hermed vil jeg gerne sige: I STAND CORRECTED! Rigtig udemærket lille artikel jeg har fundet (i arbejdstiden idag) om netop emnet for denne tråd: http://www.fri.dk/bil/naar-den-bagvedkoerende-er-taet-paa ps og edit: lige en undskyldning til de implicerede der fik en ørefigen tidligere i tråden. i ved hvem i er... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret June 14, 2009 Er ikke for stor til at sige JEG TOG FEJL så hermed vil jeg gerne sige: I STAND CORRECTED! Rigtig udemærket lille artikel jeg har fundet (i arbejdstiden idag) om netop emnet for denne tråd: http://www.fri.dk/bil/naar-den-bagvedkoerende-er-taet-paa ps og edit: lige en undskyldning til de implicerede der fik en ørefigen tidligere i tråden. i ved hvem i er... sjovt at du så linker til en "udemärket" artikel hvor forfatter har precis samme mening som jeg ... en mening du sablede ned i dit forrige indläg "Mit råd er, at du kører ind til siden og lader »tossen« komme forbi. Herved minimerer du risikoen for selv at blive indblandet i et uheld, og du får igen ro og koncentration omkring din egen kørsel" Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
APGraph 10 Anmeld indhold Besvaret June 15, 2009 Nogle gange må man bare ligge tæt ellers trækker andre ud foran en og tager ens bremserum, hvad er så idéen med at holde afstand. PS. jeg køre ikke lastvogn Mvh A Hvor er det dog meget lidt morsomt at køre over broen med en stor hvid lastvogn 1 til 2 meter bag sig... Efter at have overhalet andre personbiler besluttede en af vognmand Kim Johansens chauffører sig desværre for at skulle lægge sig 1-2 meter bag mig på vej over broen her til morgen - yderst ubehageligt Gad vide, hvad der går gennem hovedet på sådan en person? Heldigvis besluttede vedkommende ikke at ville overhale en bus efter et par kilometer. Helt afslappende at kunne se andet end en hvid køler i bagspejlene :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret June 15, 2009 Og så kan tråden vel afsluttes med at lastbilchaufføren kørte for tæt, og øresundsbroen hastighedsgrænser ofte er helt hen i vejret.. regn og blæst var der ja, men 70 km/t var da lige i underkanten. De 70 km/t kunne selvfølgelig bruges som en vejledning til at man skulle være opmærksom på forholdende... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret June 15, 2009 Og så kan tråden vel afsluttes med at lastbilchaufføren kørte for tæt' date=' og øresundsbroen hastighedsgrænser ofte er helt hen i vejret.. regn og blæst var der ja, men 70 km/t var da lige i underkanten. De 70 km/t kunne selvfølgelig bruges som en vejledning til at man skulle være opmærksom på forholdende...[/quote'] Heheh det kunne vi to i hvert fald have blevet enige om fra starten. Var ikke nødvendigt med efterfølgende drama ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites