Jump to content
Carwash

Hjælp min AUDI Air cond. virker ikke??

Recommended Posts

Hej venner Jeg har en Audi TT 3,2 DSG 2004 . min Air cond. virker ikke.. eller er det mig der ikke kan finde ud af hvordan det sku virker .. hehe sys ikke det kommer noget koldt ud af det selv om det står på den laveste.. Carwash

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej venner Jeg har en Audi TT 3,2 DSG 2004 . min Air cond. virker ikke.. eller er det mig der ikke kan finde ud af hvordan det sku virker .. hehe sys ikke det kommer noget koldt ud af det selv om det står på den laveste.. Carwash
hvornår sidst har du tjekket freon i systemet, ell hvornår har du sidst genfyldt freon i kølesystemet, det skal dog gøres på et værksted, der har man speciel udstyr til dette.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kan jo väre den er defekt.. men hvis du evt har en "econ" knap så skal der IKKE väre lys i den ... mange tror at "econ" knappen er aircon men den slår netop aircon fra ...
econ knappen er tilo økonomi køresel . og den er slukket. men blæseren kør på fuldtryk og kommer kun halv kold luft. min Audi Aircondition starte når man skrue ned til lav. jeg har dog ikke startet min Airconditin siden sidste sommer..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hvornår sidst har du tjekket freon i systemet, ell hvornår har du sidst genfyldt freon i kølesystemet, det skal dog gøres på et værksted, der har man speciel udstyr til dette.
Jeg har ikke checket freon i systemet , jeg købte bilen sidste år august og den fungerede ok, men det er første gang iår jeg starte Airconditionen og den er færdig tror jeg.. men blæseren kører på fuld tryk når man skrue ned til laveste , men ikke noget koldt kuft som ligner Aircondition ...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
econ knappen er tilo økonomi køresel . og den er slukket. men blæseren kør på fuldtryk og kommer kun halv kold luft. min Audi Aircondition starte når man skrue ned til lav. jeg har dog ikke startet min Airconditin siden sidste sommer..
econ knappen slukker aircon og derved bliver bilen mere ökonomisk ja :) så er der lys i econknappen i dit klima så er din aircon slukket .. men har du ikke det store klima har du ikke econ knappen ... men hvis det ik er fordi econ er slået til kan det väre en räkke andre årsager såsom mangel på freon eller at kompressoren ikke slår til af en eller anden årsag ..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har ikke checket freon i systemet ' date=' jeg købte bilen sidste år august og den fungerede ok, men det er første gang iår jeg starte Airconditionen og den er færdig tror jeg.. men blæseren kører på fuld tryk når man skrue ned til laveste , men ikke noget koldt kuft som ligner Aircondition ...[/quote'] det virker som om systemet er tom ell meget lavt freon i systemet man skal tjekke systemet mindst hvert andet år ligesom bremse væske, olie osv. det er vigtigt at bruge Aircondition HELE året kold luft om sommeren og varm og tørt luft om vinteren ....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

så länge han ikke engang har skrevet om kompressor overhovedet starter så virker det som 117 forskellige ting .. 1. tjek om kompressoren starter op.. gör den ikke så start med at tjekke sikringer og reläer.. 2. starter den så er det i de fleste tilfälde gassen der er problemet og så må du köre ned og få testet for läkage og få fyldt på og reparere evt läkage gassen forsvinder själdent på så ny en bil medmindre du har en läkage og da det er et lukket system forsvinder gassen ikke fordi du ikke bruger aircon´en i noget tid... der kan derimod ske andre ting hvis ikke man starter det op regelmässigt..

det virker som om systemet er tom ell meget lavt freon i systemet det er vigtigt at bruge Aircondition HELE året kold luft om sommeren og varm og tørt luft om vinteren ....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gassen forsvinder själdent på så ny en bil medmindre du har en läkage og da det er et lukket system forsvinder gassen ikke fordi du ikke bruger aircon´en i noget tid... der kan derimod ske andre ting hvis ikke man starter det op regelmässigt..
en bil fra 2004 er ikke mere en ny bil. havde tidligere samme problem med en golf fra '04, sandsynligvis tidligere ejer aldrig har tjekket gas'en / freon i systemet, fungerede aircondition heller ikke optimalt, indtil jeg fik bilen på værksted, og genfyldte gas'en/freon på igen, så gas'en forsvinder evt skrumper , ved ikke hvordan man ellers kunne forklare det. systemet var ikke fyldt helt op, selv om systemet var helt 100% tæt. desuden væsken bruges også som en slags smøremiddel i systemet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Har lige været på værkstedet hos motorcentret i Skurup. Min kompressor til min airkondition er utæt, hvor der siver noget blåt væske ud af den. De mener at der skal ny kompressor i til lidt over 4000 skr. Kan sådan en kompressor evt ikke repareres? Mvh thino

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Carwash - hvad endte det med? Jeg ser ud til at have lidt af det samme problem nu med klimasystemet i min Audi A8 årg. 2003. Systemet kan ikke rigtigt følge med her i sommervarmen. Det er som om den ikke kan køle nok, og så får det auto-instillingen til at skrue endnu mere op for blæserne, hvilket bare resulterer i at endnu mere varm luft udefra blæses ind i kabinen og på den måde går en negativ cirkel i gang. Om morgenen når det ikke er så varmt kan systemet godt følge med, men ikke når udetemperaturen stiger. Den ene af de 4 blæsere foran kan godt sende lidt kold luft ind i kabinen, men de andre kan ikke. Skal have den op til Audi i Ängelholm i morgen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites