Jump to content
pixelworks

Parabol opsætning - hjælp!

Recommended Posts

Hej derude. Har lige købt en ny parabol (80 cm) og en Monoblock LNB med DiSEqC (2 hoveder i en "fast" plastpakke) som jeg har sat op på taget. LNB'en er monteret således at det højre hoved sidder præcis midtfor og det venstre således til venstre (når man står foran parabolen). Der er én udgang fra LBN'en som er forbundet direkte via kabel til min Dreambox. Når jeg tilkobler min Dreambox 500 får jeg 80% i AGC og 60% i SNR næsten ligemeget hvor jeg peger skålen hen, og hvis jeg kobler min Dreambox 800 til får jeg 89% AGC og intet i SNR. Har forsøgt at hitte de rette satelliter vha. en Satfinder uden held - og forsøgt at stille Dreamboxen på BBC World og så ellers se om jeg kunne få billede på ... men der sker nada. Jeg skal have koblet dem op mod 0.8W Intelsat 10-02 og 4.8E Sirius4. Er ved at gå helt kold, da jeg har brugt hele weekenden på det uden held! Er er nogen som allerede nu kan fortælle mig om jeg gør noget helt galt?! - eller i bedste fald kan anbefale en god og billig installatør som kan hjælpe mig? - jeg bor i Löddeköpinge. Vedkommende skal nok ikke være alt for "regelret" omkring udbydere og kanalpakker ;-) Jeg har virkelig brug for hjælp - hele familien er ved at blive sindssyge :( På forhånd tak!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Haløj, måske lidt dumt spørgsmål - men antager at monoblock'en er med 4-5 graders mellem lnb'erne ? Er DiSEqC indstillet korrekt i Dreambox'ens menu ? Du skal nok eksperimenterer lidt med hvor parabolen skal pege hen for at få bedste signal fra begge satellitter... Normalt ville man vel sætte parabolen til at pege med 2-3 grader og så burde det spille... men Sirius er jo et rimeligt kraftigt signal i forhold til Thor - så kan godt være at du med fordel kan pege den mere mod Thor end Sirius... Jeg er bare amatør-parabolist :rolleye: - men det er hvad jeg ville prøve... Har iøvrigt meget dårlig erfaring med dreambox satfinder (hvis det er den du bruger) - du skal have fat i en seperat én... Mvh Alex

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Alex. Jeg ved ikke om der er 4-5 grader mellem lnb'erne, men fik at vide at de passede godt til præcis de satelliter, så mon ikke. DiSEqC er indstillet som enkel A/B i Dreamboxen - ved ikke hvad jeg ellers skal indstille. Jeg har købt en ekstern satfinder, men synes ikke den fungerer optimalt heller - jeg kan få den til at hyle i vildskab, men der er stadig ingen forbindelse :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Alex. Jeg ved ikke om der er 4-5 grader mellem lnb'erne, men fik at vide at de passede godt til præcis de satelliter, så mon ikke. DiSEqC er indstillet som enkel A/B i Dreamboxen - ved ikke hvad jeg ellers skal indstille. Jeg har købt en ekstern satfinder, men synes ikke den fungerer optimalt heller - jeg kan få den til at hyle i vildskab, men der er stadig ingen forbindelse :(
Hello Desværre har jeg nærmest samme problem, efter at have skiftet til Dreambox 800HD og til en monoblock, der skulle være særdeles velegnet for Dreambox'en - Det kan faktisk lykkedes for mig, at modtage på 5 øst, men ikke samtidig på 1 vest, det er vildt træls - Jeg er spændt på om I har nyt i sagen? Mvh. Lars B

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Omkring DM 800 har jeg også haft problemer, men det løste jeg med at køre en nyt image ind, der er forberet for "nordic kanaler" Det image jeg bruger hedder nabilo Enigma2 Black Hole 0,12 og siden har jeg ikke haft nogle problemer. har signal på 80-85% og og AGC på 99% på en 70 cm skål, hvilket jo er ok :) Og jeg syntes faktisk dreambox egen satfinder virker fint for mig! Har fået indstillet 1 grad, (0,9 på nabilo) 5 grader (4,8 på nabilo) 13 grader samt astra 19,2 uden større problemer. link til image: http://www.dreamboxtool.com/Nabilosat-Images/NabiloBlackHole-for-DM800-v0-12-BU-on-2009-10-19.html

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites