Jump to content
terrapin

Mercedes S320L vs S500L

Recommended Posts

Hej med jer, Nu har jeg nogen tid vandret rundt og set efter ny bil og er kommet frem til en af ovenstående, begge fra '00 Jeg har checket data igennem på dem begge og har kun nogle få spørgsmål, som jeg håber I kan hjælpe mig med...? 320'eren står til at køre 8,7km./l. og 500'eren til 8,4km./l. Det lyder i mine ører meget voldsomt, da jeg i min gl. bimmer 540 fra '94 kører omkring 12-13 km./l., dog godt nok ved pæn kørsel, men alligevel. Mine spørgsmål lyder så: 1. Er der nogle af jer der har erfaringer med ovenstående modellers benzin økonomi? 2. Og det evigt aktuelle og svært besvarlige spørgsmål: Hvad kan man forvente at skulle betale i helforsikring for de respektive modeller? Til forsikringsspørgsmålet hører følgende oplysninger: Alder 33, Aldrig skader, Bopæl: mindre landsby ca. 10 km. fra Malmø, med egen parkeringsplads. Håber at nogle af jer har tid til at hjælpe mig. Mvh. Kasper

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hej med jer, Nu har jeg nogen tid vandret rundt og set efter ny bil og er kommet frem til en af ovenstående, begge fra '00 Jeg har checket data igennem på dem begge og har kun nogle få spørgsmål, som jeg håber I kan hjælpe mig med...? 320'eren står til at køre 8,7km./l. og 500'eren til 8,4km./l. Det lyder i mine ører meget voldsomt, da jeg i min gl. bimmer 540 fra '94 kører omkring 12-13 km./l., dog godt nok ved pæn kørsel, men alligevel. Mine spørgsmål lyder så: 1. Er der nogle af jer der har erfaringer med ovenstående modellers benzin økonomi? 2. Og det evigt aktuelle og svært besvarlige spørgsmål: Hvad kan man forvente at skulle betale i helforsikring for de respektive modeller? Til forsikringsspørgsmålet hører følgende oplysninger: Alder 33, Aldrig skader, Bopæl: mindre landsby ca. 10 km. fra Malmø, med egen parkeringsplads. Håber at nogle af jer har tid til at hjælpe mig. Mvh. Kasper
Hej Kasper Jeg havde en MB S500 (W220) fra 2001, dog ikke i lang udgave, den gik ved blandet kørsel ca. 8 på literen....... (jeg kørte friskt til) :) Jeg gav 12.000 sek i helförsäkring gennem Salus, jeg er 32 år, ingen skader, boede i Oxie med egen garage...... Kan let anbefale S500, kører som en drøm......:th2: mvh Schacke

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Havde en E430 - kun en 98'er, men benzinøkonomien skal nok passe. Kørte ca. 8.5-9 km/l blandet kørsel og frisk kørsel. Dog betalte jeg kun 7000 sek for helforsäkring, bopæl i malmø, parkering på vej, 32 år, ingen skader. Det var gennem vesta skadeforsäkring. Men igen, modellen mindre end din, og en motorstørrelse mindre også - post bare ment til sammenligning. Hør vesta,trygghansa,länforsäkringer de plejer at være de billigste, for det store gennemsnit herinde, syns jeg at kunne ane. Forvent store værditab på din bil, når den skal sælges igen - de store motorer kan være svært at sælge igen, efter min erfaring.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hey, Jeg har haft en S320 L fra 2003 og den gik ca. 10-12 på literen ved pæn kørsel og en 9-10 stykker med foden i bund. Jeg skiftede den ud med en S320 diesel, som kunne ramme en 15-16 stykker ved blandet kørsel. Jeg har dog også kørt en S500 og en S600 og hvis du skal have benzin udgaven, er der altså ikke nok spark i S320'eren efter min mening. Det hjælper lidt på diesel udgaven, men ingen af dem kommer i nærheden af en S500/S600. Så hvis du kan leve med de lidt lavere km pr liter, så gå efter en S500/S600. Vær endvidere opmærksom på elektronikken i modeller fra 00-01, der er mange ting som går i dem.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Mercedes slår alt i komfort, men er dog lidt dyr at køre i. Jeg fiser rundt i en clk500 fra 2002 (w209), den kører fint godt 9 km på literen selvom jeg ikke kører langture. På langture med en hastighed på ca 130 futter den over 10 km på literen. Jeg er overbevist om at32o eren klare hverken mere eller mindre forbrug - den vejer jo næsten det samme og har samme cw faktor. Køb du bare 500 eren, det er godt at vide at man ikke skal bruge hele livet for at nå 100km/time. Og lyden - den er bare som youghurt for ørerne eller bernaise til bøffen. Jeg har forsikret i SALU, og betaler lige knapt 12000skr/år. Ved at en 320 er en del billigere hos Salu. Held og lykke med købet Hilsener Thage

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Har haft disse og kan læse at jeg har været noget uheldig hvad angår benzinøkonomien.... og nej jeg har ikke en tung fod :) Mercedes E430 Benzin fra 2001: Pæn kørsel: 6-7 på literen. (blandet) Mercedes E320 Benzin fra 2003: Pæn kørsel 8 på literen (blandet) Idag: BMW 320Ci Cab 2.2L R6 Motor fra 2001: Pæn kørsel: 7 på literen (blandet) :confused: Næste bil bliver sikkert diesel ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Nu har jeg nogen tid vandret rundt og set efter ny bil og er kommet frem til en af ovenstående, begge fra '00. Jeg har checket data igennem på dem begge og har kun nogle få spørgsmål, som jeg håber I kan hjælpe mig med...? 320'eren står til at køre 8,7km./l. og 500'eren til 8,4km./l.
Iflg. "Hvor langt på literen" er der en noget anden forskel i km/l: 8,7 km/l (S350) vs 7,5 km/l (S500) Du har sikkert gjort dit valg, men på følgende link "testes" (gentagne sammenligninger) en Maserati med en S-klasse :) http://msnmand.dk/article/19730

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Iflg. "Hvor langt på literen" er der en noget anden forskel i km/l: 8,7 km/l (S350) vs 7,5 km/l (S500) Du har sikkert gjort dit valg, men på følgende link "testes" (gentagne sammenligninger) en Maserati med en S-klasse :) http://msnmand.dk/article/19730
uden er vide det, vil jeg gætte på at maserati er væsentlig dyre at holde kørende, og nær umulig at komme af med igen ? end en mercedes ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Har haft disse og kan læse at jeg har været noget uheldig hvad angår benzinøkonomien.... og nej jeg har ikke en tung fod :) Idag: BMW 320Ci Cab 2.2L R6 Motor fra 2001: Pæn kørsel: 7 på literen (blandet)
Ja, hvis du mener du ikke har en tung højre fod, så bør du nok få tjekket den motor efter der... Mener det er den gamle 170 hk motor der ligger i din bil, og hvis du ved pæn blandet kørsel ikke kommer meget over 7 km/l (selv med automatgear), så er der altså noget galt. Har aldrig hørt om en standard 320'er der kører så kort på literen :confused:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Tjek forbruget på de andre biler også - der er vist ikke tale om pæn kørsel, eller også er der ekstremt meget bykørsel. Eller den helt uskyldige forklaring - alle bilerne har været i stykker, og derfor brugt meget benzin :S I min E430er med frisk kørsel lå jeg på 8,0-8.5 km/l og ved pæn kørsel 9-9.5 km/l. I en 98'er men det er samme motor som i 01'eren.

Ja, hvis du mener du ikke har en tung højre fod, så bør du nok få tjekket den motor efter der... Mener det er den gamle 170 hk motor der ligger i din bil, og hvis du ved pæn blandet kørsel ikke kommer meget over 7 km/l (selv med automatgear), så er der altså noget galt. Har aldrig hørt om en standard 320'er der kører så kort på literen :confused:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hej med jer, Nu har jeg nogen tid vandret rundt og set efter ny bil og er kommet frem til en af ovenstående, begge fra '00 Jeg har checket data igennem på dem begge og har kun nogle få spørgsmål, som jeg håber I kan hjælpe mig med...? 320'eren står til at køre 8,7km./l. og 500'eren til 8,4km./l. Det lyder i mine ører meget voldsomt, da jeg i min gl. bimmer 540 fra '94 kører omkring 12-13 km./l., dog godt nok ved pæn kørsel, men alligevel. Mine spørgsmål lyder så: 1. Er der nogle af jer der har erfaringer med ovenstående modellers benzin økonomi? 2. Og det evigt aktuelle og svært besvarlige spørgsmål: Hvad kan man forvente at skulle betale i helforsikring for de respektive modeller? Til forsikringsspørgsmålet hører følgende oplysninger: Alder 33, Aldrig skader, Bopæl: mindre landsby ca. 10 km. fra Malmø, med egen parkeringsplads. Håber at nogle af jer har tid til at hjælpe mig. Mvh. Kasper
Prøv find nogen fra 2003-> første facelift med de lidt pænere knapper og 16:9(gerne 2005->) i w220 er der mange der skriver om en del problemer i de tidlige årgange med hensyn til EL osv. benzin økonomien, hmm hvis man køber v8'er, så er man vel lidt ligeglad med om den render 4-5-6-7 km/l? :) vær meget opmærksom på køling (køler vandpumpe generator) og evt. spild fra disse, altså af med "bakkerne" under motor/gearkasse.. og tjek at de L'er ikke har mavelandet på noget, airmatic skal virke meget præcist. Det er "meget" tunge biler, så bøsninger og styrkugler går lidt oftere på dem end i en punto f.eks. hvis jeg skulle vælge i dag, ville det være en 2005-> S320CDI L (har selv en S400CDI L(03) nu, kører ca. 11,8-12,9/L) 11xxx incl fri kilometer og div. ekstra forsikringer hos mercedes forsikring sidst i 30erne

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Tjek forbruget på de andre biler også - der er vist ikke tale om pæn kørsel, eller også er der ekstremt meget bykørsel. Eller den helt uskyldige forklaring - alle bilerne har været i stykker, og derfor brugt meget benzin :S I min E430er med frisk kørsel lå jeg på 8,0-8.5 km/l og ved pæn kørsel 9-9.5 km/l. I en 98'er men det er samme motor som i 01'eren.
Nu har den været til service samt hos en BMW ekspert.... i begge tilfælde får jeg besked på at den motor er bare for lille til den bil... Bilen er for "tung" til den "lille" motor skal kunne trække den igang.... Det er simpelthen 1. og 2. gear den ryger over 20L/100km på viseren. 3. er lidt bedre hvor 4. ligger under 10l/100km som er finno... så det vist mig som kører meget i byen.. Gennemsnittet ligger altid mellem 12.5/100 til 14/100 :rolleye: E430 jeg havde VED jeg, at den bare fejlede noget... Fra København (motorvej) til Berlin og med verdens bedste morfar kørsel (dvs 120-130km/t konstant) så fik jeg gennemsnittet ned på 10.1/100 = næsten 10 på literen. haha... og jeg nulstillede på motorvejen. Den bil fejlede hel klart noget :laugh:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nu har den været til service samt hos en BMW ekspert.... i begge tilfælde får jeg besked på at den motor er bare for lille til den bil... Bilen er for "tung" til den "lille" motor skal kunne trække den igang.... Det er simpelthen 1. og 2. gear den ryger over 20L/100km på viseren. 3. er lidt bedre hvor 4. ligger under 10l/100km som er finno... så det vist mig som kører meget i byen.. Gennemsnittet ligger altid mellem 12.5/100 til 14/100
Det lyder helt vanvittigt at det skal være sådan! Min årgang 2005 BMW 330i med automatkasse og 258hk kører 10L/100 km ved daglig blandet kørsel inkl turen gennem København fra Kastrup til Østerbro. Forbrugsnålen banker også op på max når man sætter igang på min, det gjorde den også på den 530d jeg havde.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Det lyder helt vanvittigt at det skal være sådan! Min årgang 2005 BMW 330i med automatkasse og 258hk kører 10L/100 km ved daglig blandet kørsel
BMW's motorer er langt mere økonomiske end konkurrenternes - 330i har et normtal for km/l, der ligger ca. 4 km/l højere end MB'en (jvf. www.hvorlangtpaaliteren.dk)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
BMW's motorer er langt mere økonomiske end konkurrenternes - 330i har et normtal for km/l' date=' der ligger ca. 4 km/l højere end MB'en (jvf. www.hvorlangtpaaliteren.dk)
Ja - jeg er bestemt også rigtig godt tilfreds med benzinøkonomien i min. Det er da også derfor jeg syntes det virker helt galt hvis en 320Ci cab skulle være så ringe brændstoføkonomisk hvis den køres "pænt". Mit snitforbrug opnår jeg ved almindelig kørsel hvor jeg f.eks. ikke gi'r den max gas mod rødt lys i byen, men på den anden side giver jeg den da gerne lidt at arbejde med når der er fri bane....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Af de 2 muligheder... S500 klart :) Har selv haft en S500L fra '00 og den kørte som en drøm... S320 var derimod en smule bovlam med den motor, men det er jo nok en smags-sag... Jeg havde personligt ingen problemer med det elektriske, det eneste jeg skiftede i den tid jeg havde den var bremser - og det skyldes nok min lettere entusiatiske kørsel i den ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Igen, Tak for alle jeres indlæg. :) Med de oplysninger der er blevet givet, ender jeg jo nok i en S500L eller en S600L. Overvejer dog også lidt at hoppe tilbage på en BMW, men er bare lidt træt af styretøjet i dem. I de fem BMW'er jeg har haft, har der været problemer med dem alle. Der bliver nok en MB'er. Tak for jeres input, de er meget værdsat! Mvh. Kasper

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
...BMW, men er bare lidt træt af styretøjet i dem. I de fem BMW'er jeg har haft, har der været problemer med dem alle.
Vil du ikke uddybe dette?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Igen, Tak for alle jeres indlæg. :) Med de oplysninger der er blevet givet, ender jeg jo nok i en S500L eller en S600L. Overvejer dog også lidt at hoppe tilbage på en BMW, men er bare lidt træt af styretøjet i dem. I de fem BMW'er jeg har haft, har der været problemer med dem alle. Der bliver nok en MB'er. Tak for jeres input, de er meget værdsat! Mvh. Kasper
S600L klart... Overdrevet fed gryde som bare okser på - husk dog serviceomkostningerne, har ladet mig fortælle man ikke kan lave en skid på den motor uden den skal ud af bilen...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...