Jump to content
homer132

Den ULTIMATIVE bærbar søges

Recommended Posts

Den gamle dellxps2 er stået af så nu skal jeg finde nyt legetøj. Er der nogen som har en god idé til det ypperste? (gider ikke apple) skal være min 17" skærm masser af kræfter (ikke mindst et godt grafik kort) skal være af lækre materialer og super samlekvalitet. havde selv tænkt på hp hdx x18. topmodel med 6 gb ram. 1 tb hdd, osv, men synes den mangler lidt finesse. og så har den ikke LED skærm. any1?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt klart macbook pro 17" Mere teknisk avanceret maskine kan nok findes andet sted, men ikke i nær samme kvalitets udførelse. Eneste problem med Mac'en er at man lige skal vende sig til en lidt alternativ måde at højreklikke på, hvis man kører Vista på den. (dobbelt tab på touch padden). Men en ekstern mus løser jo det problem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Helt klart macbook pro 17" Mere teknisk avanceret maskine kan nok findes andet sted, men ikke i nær samme kvalitets udførelse. Eneste problem med Mac'en er at man lige skal vende sig til en lidt alternativ måde at højreklikke på, hvis man kører Vista på den. (dobbelt tab på touch padden). Men en ekstern mus løser jo det problem.
Jeg har for en uge siden købt en MacBook alumodel (13" skærmen) og her kan man sætte touchpad'en op, så man højre klikker ved at klikke nederst i højre hjørne af touchpad'en. Touchpad'en kan også sættes op til en masse andre funktioner. Er helt pjattet med maskinen :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

skal ikke redigere videofilm eller lign. synes mac book pro 17" lider lidt af lcd skærmen(15" har LED så vidt jeg ved), og grafik kortet er måske en kende for slow. ellers er det klart et godt bud. Den skal bruges til at se hd film på, spille på, ordne lidt firma ting, fungere som speciale makker (men der må den nok over i windows for at køre programmerne der kræves dertil) - og så alt andet man ellers hygger sig med.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

MacBook Pro 17" er nu såmænd LED! du må have kigge på en side med den gamle pre-09 model. Kig på apple.dk. Et Geforce 9600 er for langsomt, tjaeh så skal du godt nok kaste nogle grumme ting efter den... DX10 med 20x AA måske :-) Min er Top til HD film, Grafik arbejde, Musik produktion og alt muligt andet. Hvis jeg så gad (men....nej) kunne jeg installere windåse via Bootcamp eller Parallels og så køre det jeg manglede i Mac universet dér (jeg mangler sjovt nok intet...) God fornøjelse her in the cult of mac!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man ikke skal bruge MacOSx til noget, så er en bærbar Pc klart at fortrække til prisen Bare se alienware til 17K hvor mac pro koster mindst 21K for mindre maskine/specs, rent grafikmæssigt er gtx 280 3 gange så godt som det 9600 som sidder i macbook pro dog kun dobbelt hvis man kører 9400 og 9600 som sidder i mac'en i SLI (hvis muligt) du kan faktisk få samme specs i en bærbar pc til omkring de 8K som du får i en mac pro 17" kan kun forstå man giver de ekstra penge hvis man rent faktisk har noget at bruge mac-osx til

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ja den har jeg også luret på. Dog træls at de i en så fed ny maskine ikke har overblik til at putte en LED skærm i.
ja, men bemærk at mac'en ikke har en "rigtig" led skærm heller Jeg tror del har valgt en dobbelt belyst ccfl lcd skærm da den giver et bedre billed til spil end den "falske" led skærm som mange producenter er begyndt at benytte ihvertfald må der være en begrundelse, for skærmen som sidder i dell'en er dyrere end den der sidder i mac book pro'en nu er alienwaren også kun et forslag fra homer, hvis du skal bruge mac osx til noget samt kan lide designet så skal du gå efter en mac, ellers gå efter en bærbar PC, du kan få bedre bærbar til samme penge, så det er bare at søge

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

ja så kom den opgraderede mac book pro idag. Må hellere få indkøbt mig den. Gider ikke vente på win7 og gider slet ikke vista. Nogen som ved om jeg kan trække den fra i firma regnskab (dk firma) hvis jeg køber den med studenter rabat. Det skat.dk vel kun glade for, så sparer de også lidt :) Igen nogen som har luret om det bare r at bestille et ipod touch med og så få pengene retur via deres kampang, eller r der en hage?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er bare at bestille - og så bede om pengene retur. Tager 2 til 3 uger så er de der. Mere info Og skat er ligeglade med hvilke rabatter du har opnået og hvordan.

ja så kom den opgraderede mac book pro idag. Må hellere få indkøbt mig den. Gider ikke vente på win7 og gider slet ikke vista. Nogen som ved om jeg kan trække den fra i firma regnskab (dk firma) hvis jeg køber den med studenter rabat. Det skat.dk vel kun glade for, så sparer de også lidt :) Igen nogen som har luret om det bare r at bestille et ipod touch med og så få pengene retur via deres kampang, eller r der en hage?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Super så skal jeg da have bestilt. Nu kunne de vel ikke finde på (apple.se) at det er et problem jeg er studerende i danmark?
Det var det i hvertfald, da vi ville hente en i butiken i Malmö (Er det MacSupport de hedder). Der fik vi at vide, at de havde fået besked fra Apple på, at de kun måtte tage imod svenske studiekort.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du ringer til AppleStore plejer det ikke, at være noget problem.

Det var det i hvertfald, da vi ville hente en i butiken i Malmö (Er det MacSupport de hedder). Der fik vi at vide, at de havde fået besked fra Apple på, at de kun måtte tage imod svenske studiekort.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Den nye MacBook Pro unibody, juiced op med med den store processor hd osv - det er klart den fedeste bærbare. Hvis du kigger på en HP med samme specs, så ligger de mere eller mindre på samme pris (ca 22k). Jeg kører både bootcamp og Parallels på min (du kan også køre din bootcamp partition i parallels hvis du vil). Så hvis du skal game noget windows halløj, så booter du bare din Vista/XP partition i bootcamp, så er der ikke noget virtualisering.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

så er den bestilt. De gav endda 10% rabat på den. Nice. Tak for råd og vejledning herinde. Tog den med svensk tastatur. Er det ikke bare iconerne for æøåäöå som er anderledes? @ og andet sidder vel som på det danske tastatur ikke?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
så er den bestilt. De gav endda 10% rabat på den. Nice. Tak for råd og vejledning herinde. Tog den med svensk tastatur. Er det ikke bare iconerne for æøåäöå som er anderledes? @ og andet sidder vel som på det danske tastatur ikke?
@ sidder som det gør på et dansk Apple-tastatur (som ikke er samme sted som på et dansk PC tastatur, eller svensk Apple-tastatur) Ellers er æ og ø byttet om, men det ligger man ikke mærke til alligevel (med mindre selvfølgelig man kigger på sit tastatur mens man skriver)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites