Jump to content
Cici_Barn

Swedbank + køb af Euro

Recommended Posts

Jeg har Swedbank både i DK og SE. Nu skal jeg købe nogle Euro til ferie. Pengene ligger i Swedbank DK. Hvordan køber jeg Euro? Swedbank i DK har ikke nogle kontanter. Jeg kan også overføre pengene til SE og købe der, men så mister man nogle penge...DK veksles til SEK så SEK veksles til Euro. Kan man tage sit visa/kort og købe Euro i en anden Bank i DK? Eller skal man komme med kontanter (kan max. hæve 2000 dkk. om dagen)? Nogle forslag?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har Swedbank både i DK og SE. Nu skal jeg købe nogle Euro til ferie. Pengene ligger i Swedbank DK. Hvordan køber jeg Euro? Swedbank i DK har ikke nogle kontanter. Jeg kan også overføre pengene til SE og købe der, men så mister man nogle penge...DK veksles til SEK så SEK veksles til Euro. Kan man tage sit visa/kort og købe Euro i en anden Bank i DK? Eller skal man komme med kontanter (kan max. hæve 2000 dkk. om dagen)? Nogle forslag?
Forex -> http://www.forex.se/branch-page.asp?sectionId=191

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Et forslag ja - men kursen - nej tak - det er simpelthen for meget - eller for lidt :thumbdown En overførsel Swedbank DK => SE koster i størrelsesordenen 10 DKK. Principelt mener jeg, at hvis den svenske kurs på Euro er høj, så er den svenske kurs på DKK også høj - så tabet bliver efter min overbevisning mindre end ved køb hos Forex. Men jeg kan jo tage fejl ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan købe euro for op til 4000 DKK (pr. dag) med dit Dankort hos Forex på Københavns Hovedbanegård eller ved Nørreport. Vil du have for 6000 DKK kunne du jo hæve 2000 DKK med dit Dankort i en hæveautomat først.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites