Jump to content
BS

Faderskabs bevis?

Recommended Posts

Hvor får man sådan et? Har fået et brev fra min arb. givers kommune om at jeg skal dokumentere overfor dem at jeg er far til min søn og at jeg desuden har opholdt mig sammen med barnet i min barsel. Det sidste er ikke et problem men vi har lige kigget alle vores papirer igennem fra hospital osv. Der er ikke nogen med mit navn på. Hvor finder man lige sådan et papir?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvor får man sådan et? Har fået et brev fra min arb. givers kommune om at jeg skal dokumentere overfor dem at jeg er far til min søn og at jeg desuden har opholdt mig sammen med barnet i min barsel. Det sidste er ikke et problem men vi har lige kigget alle vores papirer igennem fra hospital osv. Der er ikke nogen med mit navn på. Hvor finder man lige sådan et papir?
Familieenheten på Socialkontoret i din kommune. Samme sted du møder op for at skrive under på at du er far til barnet. Og søger om delt forældremyndighed.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har da fået et papir fra Skatteverket om vores datter - fødselsdato og hendes personnummer. På det står der, at Johnny er faderen. Har I ikke modtaget sådan et også? Ellers kan det måske hentes hos Skatteverket?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vi har da fået et papir fra Skatteverket om vores datter - fødselsdato og hendes personnummer. På det står der' date=' at Johnny er faderen. Har I ikke modtaget sådan et også? Ellers kan det måske hentes hos Skatteverket?[/quote'] Er i gift?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vi har da fået et papir fra Skatteverket om vores datter - fødselsdato og hendes personnummer. På det står der' date=' at Johnny er faderen. Har I ikke modtaget sådan et også? Ellers kan det måske hentes hos Skatteverket?[/quote'] Vi har modtaget et person bevis hvor der står vi er vårdnadshavere. Men er det ikke bare "værger" det beviser jo ikke jeg er far. Må tage kontakt til familie centret

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vi har modtaget et person bevis hvor der står vi er vårdnadshavere. Men er det ikke bare "værger" det beviser jo ikke jeg er far. Må tage kontakt til familie centret
Vi var knapt kommet hjem fra sygehuset, da vi fik brev fra kommunen om at møde op og skrive under på fælles forældremyndighed og faderskabshandlinger, hvilket jo også sådan set er godt, så man fårf det gjort:) Så ja, det er bare at tage kontakt til kommunen:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er i gift?
Ja... Så man går åbenbart ud fra, at min mand er faderen...? :laugh: Vi har ikke hørt noget om at vi skal skrive under på noget som helst - så visse fordele er der åbenbart ved at være gift, når man får børn...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja... Så man går åbenbart ud fra, at min mand er faderen...? :laugh: Vi har ikke hørt noget om at vi skal skrive under på noget som helst - så visse fordele er der åbenbart ved at være gift, når man får børn...
Jeps, det er nemlig lidt sjovt at de tager det for givet at faderen er faderen når man er gift, men der er en masse papirarbejde hvis man ikke er. Og de spørger rent faktisk direkte på kommunekontoret om man kan bekræfte at manden der sidder ved siden af en rent faktisk er faderen til barnet:rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg i sin tid fik det brev fra arbejdsgiverens kommune, da tænkte jeg godt nok at det var komplet sygt at jeg skulle dokumentere at jeg havde brugt samtlige 14 dages barsel på at være sammen med mor og barn :sick: Altså hvad regner de med når forældrene har samme adresse? At man bliver far og rejser på 14 dages ferie, mens mor og barn bliver hjemme? Jeg ringede med det samme og spurgte hvordan de præcist havde tænkt sig at jeg skulle bevise dette, og det skulle jeg gøre ved at moren skriver et dokument som skulle vedsendes blanketten, om at jeg har været sammen med hende og barnet i de 14 dage!!! Øøøøh det dokument kan jeg da bare selv skrive og vedsende, så hvad er det dokument lige værd for jer, spurgte jeg? Jamen de gik ud fra at folk var ærlige, og at det var moren der havde skrevet pågældende dokument! Ja "ærlige", men sjovt nok tror I ikke at fædre er ærlige når man holder to ugers barsel, man er kun ærlig hvis moren skriver til jer at faren er ærlig? .....TÅBELIGT!! Det var vist i februar jeg skulle have sendt det brev retur, "fik det ikke gjort" og har ikke hørt noget endnu..... Og hvis jeg hører noget, så må brevet være blevet væk mellem SE og DK, og så må jeg vel hellere sende dem en "løgn" til den tid :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Da jeg i sin tid fik det brev fra arbejdsgiverens kommune, da tænkte jeg godt nok at det var komplet sygt at jeg skulle dokumentere at jeg havde brugt samtlige 14 dages barsel på at være sammen med mor og barn :sick: Altså hvad regner de med når forældrene har samme adresse? At man bliver far og rejser på 14 dages ferie, mens mor og barn bliver hjemme? Jeg ringede med det samme og spurgte hvordan de præcist havde tænkt sig at jeg skulle bevise dette, og det skulle jeg gøre ved at moren skriver et dokument som skulle vedsendes blanketten, om at jeg har været sammen med hende og barnet i de 14 dage!!! Øøøøh det dokument kan jeg da bare selv skrive og vedsende, så hvad er det dokument lige værd for jer, spurgte jeg? Jamen de gik ud fra at folk var ærlige, og at det var moren der havde skrevet pågældende dokument! Ja "ærlige", men sjovt nok tror I ikke at fædre er ærlige når man holder to ugers barsel, man er kun ærlig hvis moren skriver til jer at faren er ærlig? .....TÅBELIGT!! Det var vist i februar jeg skulle have sendt det brev retur, "fik det ikke gjort" og har ikke hørt noget endnu..... Og hvis jeg hører noget, så må brevet være blevet væk mellem SE og DK, og så må jeg vel hellere sende dem en "løgn" til den tid :rolleyes:
Tænkte nøjagtig det samme da jeg modtog brevet og fik svar på hvad den dokumentation skulle være. Det er jo lige til at lukke op og *edit* efterlade fækalier *edit off* i. :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites