Don A 10 Anmeld indhold Skrevet May 30, 2009 http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article5263760.ab Godt man ikke gør det.:D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret May 31, 2009 jamen altså Hvordan vil de kontrollere det? Og hvad er definitionen for hvornår man er ryger? Der er jo masser af mennesker, der er ikke er rygere, men kan finde på at tage en smøg til en fest. Er det så forsikringssvindel at komme til at tage en smøg, hvis man har skrevet at man er ikke ryger? Og hvad med passiv rygning? Det lyder sgu mest som et beregnende mediestunt og ikke et faktisk gennemførligt tiltag. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret May 31, 2009 Du kan jo også sagtens skrive du kun kører 10.000 km i en bil, selvom du kører over 20.000 og så er forsikringen enten ugyldig eller du får ikke 100 % erstatning Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret May 31, 2009 Der står, at man skal svare på, om man ryger dagligt, så festrygerne har altså ret til lav takst. Spørgsmålet er så, hvor mange røgfri dage, man skal have om året/ugen/måneden, for ikke at være daglig ryger. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
splint 10 Anmeld indhold Besvaret May 31, 2009 Nu er jeg selv eks ryger, men føj for et forslag. Der er helt klart tale om "racisme" mod en bestemt slgs mennesker. Har i forsikringer hos det pågældende selskab så flyt hele moliviten straks og udtryk jeres foragt for selskabet. Om muligt klag til menneskerettighedsdomstolen i Haag. Skal en forsikringspræmie være højere for dem som vælger at køre gennem tyskland på ferie, fremfor dem som kører i andre lande? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret May 31, 2009 Nu er jeg selv eks ryger, men føj for et forslag. Der er helt klart tale om "racisme" mod en bestemt slgs mennesker. Har i forsikringer hos det pågældende selskab så flyt hele moliviten straks og udtryk jeres foragt for selskabet. Om muligt klag til menneskerettighedsdomstolen i Haag. Skal en forsikringspræmie være højere for dem som vælger at køre gennem tyskland på ferie, fremfor dem som kører i andre lande? Hvorfor det? Det koster også mere i forsikringspræmie hvis du er professionel racerkører end hvis du er kontor-mus...? Er det også unfair...? Hvorfor skal jeg (ikke mig, men den enkelte forsikringstager) betale en højere pris for at du (som i den pågældende ryger) kan pulse løs og derved koste en hel del mere end andre...? Hvis det er en faktor man har kontrol over (som rygning, overvægt, dødskørsel eller whatever) finder jeg det kun ganske fair at man betaler mere fordi man vælger at leve sådan... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret May 31, 2009 Det er vel ligesom at farlig sport ikke er dækket i de fleste fritidsulykkeforsikringer, hvor man så skal betale ekstra da man vælger at leve livet lidt farligere Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret May 31, 2009 Det er vel ligesom at farlig sport ikke er dækket i de fleste fritidsulykkeforsikringer' date=' hvor man så skal betale ekstra da man vælger at leve livet lidt farligere[/quote'] Præcis - enten er det kollektivt eller også er det ikke... Så enten betaler alle over en kam det samme, eller også differentierer man på de punkter man kan... Rygning værende et af dem :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret June 1, 2009 Hvorfor det? Hvis det er en faktor man har kontrol over (som rygning, overvægt, dødskørsel eller whatever) finder jeg det kun ganske fair at man betaler mere fordi man vælger at leve sådan... Ok, fint. Men har överviktiga, dödsförare, alkoholiker osv högre perimer? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret June 1, 2009 Ok' date=' fint. Men har överviktiga, dödsförare, alkoholiker osv högre perimer?[/quote'] Nej - men bør de ikke det...? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites