Jump to content
bananas

Udbetaling og svensk beskatning af SP-opsparing

Recommended Posts

Tjaa... men selv om de sidder i support kan de godt være rigtige mennesker... Så det er ikke urimeligt at forsøge at være sød ved dem også. Vil dog godt tilstå at jeg ikke selv er stor fan af at ringe til support folk, da jeg har rendt ind i en del af dem som lader til at mene man bare er dem til besvær... Og når de ind i mellem bliver nedladende uden på nogen måde at have sit på det tøre, så kan man selvfølgelig blive lidt hissig på dem... Nå men det var lige en anden historie. Long story short, Det er også rigtige mennesker der yder support og står bag kassen i butikkerne, og de skal selvfølgelig også behandles som man selv ønsker at blive behandlet. :rolleyes:
samme gamle klagesang .. politifolk bruger den ofte "jamen vi er også bare mennesker" .. og ja det er de men kan du ikke dit job må man forvente at folk blir irriteret på en .. og har man et servicejob må man kunne tage hvad der kommer fra alle de dumme irriterende lede kunder .. ellers er man ikke egnet til et sådant job.. det er grunden til at jeg ikke har den slags job .. og når man flere gange i löbet af 14 dage af selvsamme medarbejder er blevet lovet at brevet er sendt 3 gange og han så pludseligt kommer med det pis at nu går der pludseligt 14 dage fordi brevet skal HELT til sverige .. så fortjener idioten sgu en verbal endefuld... uanset hvor meget menneske han er

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu skal jeg også lige af med lidt galde. Ja undskyld mit sprog, men hold kæft et amatøragtigt foretagende, ikke underligt at danskernes pension forsvinder væk i bureaukratisk administration. jeg har endnu ikke fået mit brev. skrev en e-mail til dem mfor 14 dage siden som de ikke reagerer på. Har ringet til dem de sidste 3 mandage, de har hele tiden haft min adresse og hver gang lyder beskeden: "Brevet skulle komme i næste uge..."! I dag bad jeg dem så checke om de overhovedet har afsendt brevet, men det kunne de ikke da det ikke var teknisk muligt. Til sidst da jeg fortæller at andre i Malmö har modtaget brevet, indvilger de i at gensende brevet og de slutter af med at fortælle at det tager op til 14 dage at modtage brevet! Det der slet ikke er til at fatte er at ATP er med i eboks ordningen. Hvis de nu bare havde sendt min det via eboks kunne jeg selv have printet det ud, skrevet det under og sendt det ind for en måned siden...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det er så besværligt og bureaukratisk at få sine SP-penge udbetalt, hvordan bliver det så den dag, hvor man skal have hele sin pension udbetalt!?:scared: Hvis det var muligt, ville jeg da med det samme flytte min pension til et mere kundeservicet-orienteret foretagende, hvor man faktisk kan finde ud af at få tingene gjort. Venter stadig på det lovede brev her:sick:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kontaktede dem også idag og fik også at vide at der ville gå 14 dage. Da han først skulle tjekke min cpr nummer sagde han; "Du bor i udlandet" - "Nej jeg bor i Sverige". Min adresse har de også og min kones, men alligevel var der et eller andet med at de havde sendt brevet forkert :confused: eller hvad det nu var han påstod. Men han kunne love at vi havde brevet indenfor 14 dage - right! Selvom det var fristende at blive grov i mælet, så valgte jeg den flinke version, men hold da kæft hvor er der frustrerende, at jeg ikke kan få mine penge tilbage. I forvejen er de siden sidste år, hvor jeg tjekkede saldoen, blevet omkring 6000 kr. mindre i værdi - fra 19.000 til 13.000, og så kan jeg ikke engang få dem der er tilbage tilbagebetalt lige som alle andre (altså dem der bor i DK).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Sverige ikke udlandet Er Sverige ikke udlandet??

Jeg kontaktede dem også idag og fik også at vide at der ville gå 14 dage. Da han først skulle tjekke min cpr nummer sagde han; "Du bor i udlandet" - "Nej jeg bor i Sverige". Min adresse har de også og min kones, men alligevel var der et eller andet med at de havde sendt brevet forkert :confused: eller hvad det nu var han påstod. Men han kunne love at vi havde brevet indenfor 14 dage - right! Selvom det var fristende at blive grov i mælet, så valgte jeg den flinke version, men hold da kæft hvor er der frustrerende, at jeg ikke kan få mine penge tilbage. I forvejen er de siden sidste år, hvor jeg tjekkede saldoen, blevet omkring 6000 kr. mindre i værdi - fra 19.000 til 13.000, og så kan jeg ikke engang få dem der er tilbage tilbagebetalt lige som alle andre (altså dem der bor i DK).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg måtte også ringe igår, for 2. gang. Denne gang var damen dog flink nok til at gå dybere i systemet, for at finde ud af, at hun kunne se vores rigtige adresse i hendes system, men ATP, som sender blanketten ud, havde vores gamle danske adresser. Og derfor var de første udsendte blanketter gået tabt. Nu skal vi så vente på at hendes mail til ATP får effekt og nye blanketter bliver sendt ud. Sørme et velfungerende system :sick:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg måtte også ringe igår, for 2. gang. Denne gang var damen dog flink nok til at gå dybere i systemet, for at finde ud af, at hun kunne se vores rigtige adresse i hendes system, men ATP, som sender blanketten ud, havde vores gamle danske adresser. Og derfor var de første udsendte blanketter gået tabt. Nu skal vi så vente på at hendes mail til ATP får effekt og nye blanketter bliver sendt ud. Sørme et velfungerende system :sick:
Nu skal jeg lige sikre mig, at jeg er helt med... :o ATP havde altså den forkerte adresse, men hvad er så navnet på den instans, der rent faktisk havde den rigtige adresse (ie. hvem ringede du til, hvis du ikke ringede til ATP?). :confused:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg har så heller ikke modtaget noget brev. Jeg ringede idag og de havde min adresse, men som hun sagde "jeg sender det lige igen, det er vist gået galt". De stakkels mennesker bliver kimet ned af utålmodige folk, som ikke helt kan regne ud hvilket arbejdspres der blev pålagt ATP i løbet af en dag. Fred være med, om der går en måned inden jeg får mine penge, hvis jeg havde lagt et budget efter at jeg pludselig skulle ha' mine SP penge udbetalt, så ville jeg da virkelig være på røven.... Giv dem lige lidt luft og en mulighed for at klare deres arbejdsmængde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fred være med' date=' om der går en måned inden jeg får mine penge, hvis jeg havde lagt et budget efter at jeg pludselig skulle ha' mine SP penge udbetalt, så ville jeg da virkelig være på røven.... Giv dem lige lidt luft og en mulighed for at klare deres arbejdsmængde.[/quote'] Jeg er delvis enig, jeg mener dog, at 'man' skal passe på med, at melde en dato for modtagelse ud, såfremt det ikke kan lade sig gøre :mad: Behøver jeg at nævne, at Vi heller intet har modtaget :fight:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har heller ikke modtaget noget endnu, og de MÅ have min adresse, da jeg hvert år modtager en opgørelse over min indbetalte ATP o.s.v. Til jer, der klager over, at I skal sætte frimærke på svarkuverten: Send kuverten uden frimærke og uden afsender, så er det modtageren, altså ATP, der kommer til at betale strafportoen. Så kan de måske lære det til en anden gang.:rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt ærlig...hvor smålig kan man være ? Man modtager (typisk) x-antal tusind kroner og så kan man ikke sætte et skide frimærke på en kuvert... Gud i himlen hvor jeg dog ikke orker en sådan smålighed.... Ja, sorry hvis du/I føler sig ramt.

Til jer, der klager over, at I skal sætte frimærke på svarkuverten: Send kuverten uden frimærke og uden afsender, så er det modtageren, altså ATP, der kommer til at betale strafportoen. Så kan de måske lære det til en anden gang.:rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har heller ikke modtaget noget endnu, og de MÅ have min adresse, da jeg hvert år modtager en opgørelse over min indbetalte ATP o.s.v. Til jer, der klager over, at I skal sætte frimærke på svarkuverten: Send kuverten uden frimærke og uden afsender, så er det modtageren, altså ATP, der kommer til at betale strafportoen. Så kan de måske lære det til en anden gang.:rolleyes:
Mon ikke bare de trækker det fra den endelig opgørelse he he? :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er EB på sagen ;-) http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/article1182689.ece Ringede iøvrigt - igen - idag, da brevet endnu ikke har været at finde i vores postkasse. Jeg fik fat i en utrolig service mindet 'ung mand', som var utrolig hjælpsom. Han ville sørge for, at brevene ville blive sendt A.S.A.P - så må vi se... :laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/article1182689.ece Ringede iøvrigt - igen - idag, da brevet endnu ikke har været at finde i vores postkasse. Jeg fik fat i en utrolig service mindet 'ung mand', som var utrolig hjælpsom. Han ville sørge for, at brevene ville blive sendt A.S.A.P - så må vi se... :laugh:
Det glæder jeg mig til at høre mere om. Jeg fik besked på at det kunne tage 14 dage at få brevet...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Min kone og jeg måtte også ringe for at få dem tilsendt, sæskilt enda, jeg kunne ikke rykke for hendes Til os begge blev der sagt "jamen, så sender vi det igen" De havde korrekt adresse i begge tilfælde hvilket så gør at jeg undre mig over hvem der har fået alle disse breve når nu vi andre ikke har.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Citer: Oprindeligt indsendt af Øresunddirekt Se meddelelser Hos Øresunddirekt skriver vi, at det kan være klogt at vente med at få udbtealt sine SP penge, indtil det er afklaret om Skatteverket vil beskatte beløbet. Når man får beløbet udbetalt vil Skat i Danmark pålægge beløbet en afgift, mellem 35 og 50%. Da det er en afgift og ikke en skat, er denne ikke omfattet af den dansk/svenske dobbeltbeskatnings overenskomst. Øresunddirekt har spurgt Skatteverket, om beløbet i så fald vil blive beskattes i Sverige. Den sag er skatteverket ved at undersøge. I mellemtiden anbefaler vi derfor at man ikke få udbetalt beløbet. Øresunddirekt vil informere om dette så snart vi har et svar fra Skatteverket. HVis SKatteverket ikke kan svare hurtigt og klart på denne, så gør dem venligst opmærksomme på at de udstiller sig selv som nogen inkompetente fjolser. De vrøvler idet der er tale om udbetaling af Særlig PENSION. Sverige har afskrevet sig retten til at beskatte danske pensioner ligeså vel som Danmark har afskrevet sig retten til at beskatte Svenske pensioner. Dette er i dobbeltbeskatningsaftalens artikel 18.1. Jeg citerer: http://www.nordisketax.net/files/NTT_dan.pdf Artikel 18 Pension m.m. 1. Pension og livrente, som udbetales fra en kontraherende stat, og udbetaling fra en kontraherende stat i henhold til sociallovgivningen i denne stat til en person, der er hjemmehørende i en anden kontraherende stat, kan kun beskattes i den førstnævnte stat. Jeg kan ikke forstå at Skatteverket skal bruges så lang tid på at undersøge den sag, når teksten er så soleklar. Er 2+3 = 5?? Det er vi ikke sikre på - det må vi undersøge! Jeg venter i hvert fald ikke frivilligt - men jeg kan åbenbart blive tvunget til at vente på at ATP får fumlet min adresse frem.
Men hvis det er en afgift der er tale om kan ovennævnte ikke sikkert bruges.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan undre sig over, hvor svært det kan være at sende de breve. Skat er jo endda enormt dygtige til at sende breve afsted, måske ATP skulle have lært lidt fra Skat. Hos ATP har man jo en kæmpe database over de personer, som skal have brev. Man kan jo printe og sende fra efternavn begyndende med A-C den ene dag, D-F den næste osv. for ikke at lægge posten ned. At det skal tage 14 dage at få det tilsendt til Sverige er mig en gåde. Så sent som i går spurgte jeg, om de sendte det afsted med brevdue eller dilligence, siden det skulle tage så længe.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Man kan undre sig over, hvor svært det kan være at sende de breve. Skat er jo endda enormt dygtige til at sende breve afsted, måske ATP skulle have lært lidt fra Skat. Hos ATP har man jo en kæmpe database over de personer, som skal have brev. Man kan jo printe og sende fra efternavn begyndende med A-C den ene dag, D-F den næste osv. for ikke at lægge posten ned. At det skal tage 14 dage at få det tilsendt til Sverige er mig en gåde. Så sent som i går spurgte jeg, om de sendte det afsted med brevdue eller dilligence, siden det skulle tage så længe.
ATP må have hyret en temmelig afdanket brevdue, hvis den er 14 dage om at nå herover...:laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites