Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret July 14, 2009 Nogen der har en idé om, om ATP kan kræve afgiften på de minimum 30% når man ikke bliver betaler skat i DK men derimod i SE... Min kæreste arbejder i SE og betaler derfor ikke skat i DK længere... Ryger afgiften stadig på? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret July 14, 2009 Nogen der har en idé om, om ATP kan kræve afgiften på de minimum 30% når man ikke bliver betaler skat i DK men derimod i SE... Min kæreste arbejder i SE og betaler derfor ikke skat i DK længere... Ryger afgiften stadig på? efter hvad jeg har forstået uden at väre for klog på emnet så JA da dete r en afgift og ikke en skat .. . Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Vicksen 10 Anmeld indhold Besvaret July 14, 2009 YEEEEHAAAAA..... To breve i postkassen fra ATP idag - ingen kludder, der var søreme ét til hver ;) Så Gio, nu vil jeg gerne vide hvor - helt præcist - det dér Amarone hegn står Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret July 14, 2009 Så Gio' date=' nu vil jeg gerne vide hvor - helt præcist - det dér Amarone hegn står [/quote']Et eller andet sted i Italien... Men fås fint på flaske hos SystemBolaget - alternativt en velassorteret vin-pusher i DK :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Vicksen 10 Anmeld indhold Besvaret July 14, 2009 Et eller andet sted i Italien... :D Damn...Dét er langt at køre :) Nupper bare den i reolen så..SKÅL *HIK* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
testeren 10 Anmeld indhold Besvaret July 14, 2009 Min kone fik endelig hendes brev fra ATP i fredags, og igen i dag kom der et helt magen til - så måske man skulle tjekke om de har styr på det eller de betaler ud 2 gange!? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret July 14, 2009 Min kone fik omsider også sit brev. Så langt, så godt... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret July 14, 2009 Min kone fik endelig hendes brev fra ATP i fredags' date=' og igen i dag kom der et helt magen til - så måske man skulle tjekke om de har styr på det eller de betaler ud 2 gange!? [/quote'] nejnej .. der er plads til ALLE andre fejl end den.. at träkke udbetalingeren ud er der plads til men de skal fandme nok sörge for at det virker sådan at de ikke udbetaler 2 gange Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
biz 2 Anmeld indhold Besvaret July 14, 2009 nejnej .. der er plads til ALLE andre fejl end den.. at träkke udbetalingeren ud er der plads til men de skal fandme nok sörge for at det virker sådan at de ikke udbetaler 2 gange Ganske sandt.. Jeg fik 3 breve, returnerede dem alle men fik kun 1 udbetaling! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
andersen 0 Anmeld indhold Besvaret July 15, 2009 Jeg fik også mit brev igår :th2: Er der egentlig nogen som har styr på - i forhold til alt den snak om at vi skal beskattes af det i Sverige da det skal påføres som indkomst - om dette pludselig vil resultere i den gamle debat om at den danske arbejdsgiver påføres en regning med betaling af de svenske sociale afgifter? Det har jo hidtil fraholdt mange fra at bijobbe eller lign. i Sverige da dette medfører skattesmæk for den danske arbejdsgiver (og i sidste ende jo nok videre til os selv). Hvis SP-udbetalingen skal fremgå som indtægt på den svenske selvangivelse, så må dette jo føre til samme problemstilling - eller har jeg (forhåbentligvis) overset noget? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
TDC 10 Anmeld indhold Besvaret July 22, 2009 Så ser det ud til at der er nogen, der har fået svar. ØresundDirekt Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
swoop 0 Anmeld indhold Besvaret July 22, 2009 Utroligt, den slags kan give så meget postyr - for mig en skat og en afgift det samme. Noget som jeg er ked af at betale og går til staten. Nogen af skattenørderne der kan komme med et par eksempler, hvor meget man forventes at skulle betale til Sverige i skat? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mette 0 Anmeld indhold Besvaret July 22, 2009 Det er da noget svineri! Vi har jo (de fleste af os) ikke engang optjent de penge mens vi har boet i Sverige. Havde man vidst dette havde man jo ladet pengene stå. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
alex 0 Anmeld indhold Besvaret July 22, 2009 men såfremt man har lidt renteudgifter og bundfradrag at modregne i i Sverige, så burde det give næste nul skat alligevel, right ? (med mindre man selvfølgeligt har optjent en enorm SP opsparing ) mvh Alex Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret July 22, 2009 Man kan vl også bare være børnefornærmet og vælge ikke at oplyse sverige om at man har fået dem udbetalt Man er vel i god tro hvis man ikke lige læser med her, det er jo oplyst tidligere at man ikke skal betale til sverige hos ATP Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret July 22, 2009 Det er da noget svineri! Vi har jo (de fleste af os) ikke engang optjent de penge mens vi har boet i Sverige. Havde man vidst dette havde man jo ladet pengene stå. Helt enig, det er utroligt at SE vil opkræve skat af SP opsparingen. Det er jo en Særlig Pensionsopsparing og pensioner beskattes ikke. Yderligere er jeg også pissed over at de kommer med info så sent, når størstedelen har valgt at få udbetalt deres penge. Sidst, så er det utroligt at SE vil have skat at penge, som man har optjent ca. 3 år før man flyttede til SE. Hvad sker der? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
swoop 0 Anmeld indhold Besvaret July 22, 2009 men såfremt man har lidt renteudgifter og bundfradrag at modregne i i Sverige' date=' så burde det give næste nul skat alligevel, right ? (med mindre man selvfølgeligt har optjent en enorm SP opsparing )[/quote'] Renteudgifter står da ikke på den svenske selvangivelse? Så det er vel kun bundfradrag der kan trække den svenske skat af SP ned? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mette 0 Anmeld indhold Besvaret July 22, 2009 Og så kan man måske benytte ROT fradraget ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret July 22, 2009 Renteudgifter står da ikke på den svenske selvangivelse? Så det er vel kun bundfradrag der kan trække den svenske skat af SP ned? Hvis man har lån i Sverige kommer renteudgifterne automatisk på den svenske selvangivelse. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret July 22, 2009 Og så kan man måske benytte ROT fradraget ?Jeps.Hvis man har lån i Sverige kommer renteudgifterne automatisk på den svenske selvangivelse.Ja. Og så kan man vel trække en portion fra i Sverige, som udligner beskatningen af SP - og så resten i DK som sædvanligt...eller? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
spinner 0 Anmeld indhold Besvaret July 22, 2009 Ja. Og så kan man vel trække en portion fra i Sverige' date=' som udligner beskatningen af SP - og så resten i DK som sædvanligt...eller?[/quote'] Men hvis man skal fjerne en del af sit rentefradrag i Danmark for at kunne bruge det i Sverige, kommer man jo alligevel til at betale skat af sine SP-penge indirekte - bare i Danmark i stedet for Sverige? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret July 22, 2009 Dobbeltbeskatningsaftalen regulerer ikke rentefradrag (hører jeg rygter om) og derfor kan der tages fradrag for renter i både Danmark og Sverige. Det er dog ikke noget jeg har forstand på. Denne skal også tages in mente når der skal laves selvangivelser næste gang... Spænden at se om man kan få rentefradraget 2 gange... Så betaler jeg i hvert fald gerne lidt skat til SE af mine SP penge. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret July 22, 2009 Man kan vl også bare være børnefornærmet og vælge ikke at oplyse sverige om at man har fået dem udbetalt Man er vel i god tro hvis man ikke lige læser med her, det er jo oplyst tidligere at man ikke skal betale til sverige hos ATPJa, jeg har da ihverfald tænkt mig at være børnefornærmet så! Jeg har betalt skat én gang, betaler ikke én gang mere! Så må jeg gå til menneskerettighedsdomstolen eller noget lignende... Så let skal de da ikke slippe... Mener I andre, at I bare sådan uden videre accepterer at betale skat 2 gange, fordi nogle grødhoveder har besluttet at det herovre skal ses som en afgift og ikke en skat? Nogle af jer skatteeksperter burde udnyttet jeres fantastiske sprog (eller nu skal du igang med din retorik Nils!!!) og skrive til myndighederne og få dem til at indse, at de har begået en fejl! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sune 10 Anmeld indhold Besvaret July 22, 2009 Idet det er muligt at modregne SP udbetalingen i svensk grundavdrag, er det ikke et problem for en som mig, der ikke har anden svensk indkomst. Så nej jeg har ikke tænkt mig at være børnefornærmet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret July 22, 2009 vælger også at være børnefornærmet :-) Det skulle ikke undre mig at hvis man vælger at betale svensk skat, så kommer sverige siger at nu har man arbejdet og skal betale yderligere 30% af sin løn i bidrag eller andet fusk.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites