Jump to content
bananas

Udbetaling og svensk beskatning af SP-opsparing

Recommended Posts

Det er mildest talt pisse belastende at vi er røget sådan bag i køen, og man bare skal side og vente på administrativt bøvl, mens aktiemarkederne får så mange tæsk, som de får i går og i dag. Der røg da lige den første tusse i hvert fald :mad:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

sp opsparing er der nogle Dansker der har fået brev angående deres sp opsparing, jeg har idag fået oplyst at os der bor udenfor Danmark kommer sidst i køen så vi får først brev til efteråret. hilsen Nico

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
er der nogle Dansker der har fået brev angående deres sp opsparing
Øøøøh, har du overhovedet læst bare nogle af vi andres indlæg her i tråden? :rolleye: Så vil du nemlig lynhurtigt opdage, at nogle har fået, mens andre endnu venter...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Øøøøh' date=' har du overhovedet læst bare [i']nogle af vi andres indlæg her i tråden? :rolleye: Så vil du nemlig lynhurtigt opdage, at nogle har fået, mens andre endnu venter...
Ja det så jeg først bagefter SORRY ????

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde også fået mit SP brev for et par dage siden og skulle have frimærke o.s.v. til at sende det ind. Nu er det så en hel del år siden at jeg har sendt et brev sidst, så jeg spurgte kassedamen i den føtex der ligger tættest på mit arbejde hvad jeg skulle have for et frimærke.. Så i går sendte jeg min svarkuvert til ATP med et 1 kr frimærke på.... (hun mente at det måtte koste en 25-50 øre, så jeg valgte et 1 kr for at være sikker). Nu undersøgte jeg det så lige, og kan se at det billigste er 5.00 kr :(.. Så nu glæder jeg mig til at se hvad der sker.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Man skal jo næsten tilbage til 70'erne for at kunne sende et brev til under en krone :)

Jeg havde også fået mit SP brev for et par dage siden og skulle have frimærke o.s.v. til at sende det ind. Nu er det så en hel del år siden at jeg har sendt et brev sidst, så jeg spurgte kassedamen i den føtex der ligger tættest på mit arbejde hvad jeg skulle have for et frimærke.. Så i går sendte jeg min svarkuvert til ATP med et 1 kr frimærke på.... (hun mente at det måtte koste en 25-50 øre, så jeg valgte et 1 kr for at være sikker). Nu undersøgte jeg det så lige, og kan se at det billigste er 5.00 kr :(.. Så nu glæder jeg mig til at se hvad der sker.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror også at det ca er 10 år siden jeg sidst har skulle købe et frimærke og jeg kan ikke huske hvad det kostede :).. Men jeg studsede mig også lidt over prisen når nu det koster omkring 3-4 SEK at sende breve i sverige (der har jeg trods alt sendt nogle), men syntes egentlig at 1 kr må være passende ud fra postdanmarks service :)..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Huskede du at skrive afsender bag på brevet? Så får du jo en lille hilsen fra Post Danmark vedlagt et girokort. Og ellers kommer ATP jo til at betale strafportoen' date=' som de så trækker fra din udbetaling af SP.[/quote'] haha... og alt det koster PD og ATP et par hundrede kroner i div. administration....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tilbød hun ikke at du kunne låne telegrafen eller måske sende det som et telegram? :D Kan man overhovedet få 1kr frimærker mere?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tilbød hun ikke at du kunne låne telegrafen eller måske sende det som et telegram? :D Kan man overhovedet få 1kr frimærker mere?
Jada... hun havde enda 25 øres frimærker, og hun tilbød et 50 øres mærke til at starte med :)..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Men jeg studsede mig også lidt over prisen når nu det koster omkring 3-4 SEK at sende breve i sverige (der har jeg trods alt sendt nogle)' date=' men syntes egentlig at 1 kr må være passende ud fra postdanmarks service :)..[/quote']Er du stiv? Eller har været frosset ned i længere tid:p? (det koster mindst 6 kr for et svensk frimærke...) Nå, men ville også bare lige sige at jeg fik SP pengene ind på min konto for et par dage sidenn80.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er du stiv? Eller har været frosset ned i længere tid:p? (det koster mindst 6 kr for et svensk frimærke...) Nå, men ville også bare lige sige at jeg fik SP pengene ind på min konto for et par dage sidenn80.gif
Blærerøv.... :fight:...... Satser på mine i næste uge hvis de 3 uger holder stik... :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er du stiv? Eller har været frosset ned i længere tid:p? (det koster mindst 6 kr for et svensk frimærke...) Nå, men ville også bare lige sige at jeg fik SP pengene ind på min konto for et par dage sidenn80.gif
Mjaaaa.. jeg er måske lidt distræt en gang imellem, og jeg må indrømme at det som regel er konen er tager sig af indkøb af frimærker her i sverige, så jeg har ikke selv købt nogle endnu.. Jeg har dog nu lige fået endnu et brev fra ATP, så jeg har nu muligheden for at sende det igen med den korrekte porto hvis det skulle blive et problem :)..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites