bananas 14 Anmeld indhold Skrevet May 27, 2009 Er der nogen, som har modtaget brevet fra ATP med blanketten til at få udbetalt sine SP Penge? Aviserne skriver at man burde modtage brevet mellem den 25. og 30. maj. Men nu rejser spørgsmålet sig jo så, hvor meget det kommer til at gå i fisk for os danskere bosat på den svenske side Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret May 27, 2009 De skriver selv at det kommer inden d. 1 juni og så tager det vel lige lidt længere at sende over broen, så mon ikke der kommer noget i næste uge :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
APGraph 10 Anmeld indhold Besvaret May 27, 2009 jeg følger også lige med på sidelinien. har flere kolegaer som har fået brev men de bor også alle i DK Mvh A Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret May 27, 2009 Men nu rejser spørgsmålet sig jo så' date=' hvor meget det kommer til at gå i fisk for os danskere bosat på den svenske side[/quote'] Tjah... lad mig sige det sådan: Lige siden jeg flyttede til Sverige har ATP sendt post hertil, så hvorfor skulle de ikke gøre det denne gang? Rygterne fortæller iøvrigt, at der kan gå op til tre uger mellem de første og de sidste modtager brevet - ville ellers give postalt kaos at sende alle breve ud nu hvor der også er valgkort til EU-valget i posten (for fastlandsdanskerne, that is). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Palm 10 Anmeld indhold Besvaret May 27, 2009 Man kan ringe og spørge om de har sin adr.,,,, de havde ikk min:thumbdown, så skal man sende den via deres hjemmeside "under kontakt" hygge Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret May 28, 2009 http://www.atp.dk/X5/wps/wcm/connect/ATP/atp.dk/index/privat/saerlig_pensionsopsparing/faa_din_sp_udbetalt_nu/hvordan_faar_du_dine_penge/du_har_ikke_faaet_et_brev/du_har_ikke_faaet_et_brev.htm Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thygesen 0 Anmeld indhold Besvaret May 28, 2009 Er der nogen af jer kloge hoveder herinde der ved noget omkring pensionen og udbetalingen af denne? Som jeg har forstået regler i helt normale tilfælde så er det nemlig sådan at når du får udbetalt pensionspenge, så betaler du selvfølgelig skatten i dk, men hvis skatten er højere i sverige skal du betale forskellen til det svenske skatteverket? Det er der ordet dobbeltbeskatning kommer ind.. Nogen der ved noget om det, eller om det er en skrøne? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret May 28, 2009 Er der nogen, som har modtaget brevet fra ATP med blanketten til at få udbetalt sine SP Penge? Konens brev er lige kommet med dagens post, så ja det er der. Husk at ATP ikke nødvendigvis kender ens adresse i udlandet, og man kan ikke indtaste den på hjemmesiden, man skal sende den eller ringe og fortælle dem den. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret May 28, 2009 Som en nævnte kan man lige tjekke om ATP har ens adresse. Hovedreglen er de IKKE har den når man er flyttet udenlands. Tjekkede selv min via atp.dk og den havde de ikke. Fik den rettet via deres "kontakt" formular som nævnt andetsteds. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ClausN 10 Anmeld indhold Besvaret May 28, 2009 Er der nogen' date=' som har modtaget brevet fra ATP med blanketten til at få udbetalt sine SP Penge?[/quote'] Fik også min med posten i dag. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret May 28, 2009 Som en nævnte kan man lige tjekke om ATP har ens adresse. Hovedreglen er de IKKE har den når man er flyttet udenlands. Tjekkede selv min via atp.dk og den havde de ikke. Fik den rettet via deres "kontakt" formular som nævnt andetsteds. Hvis du kan finde ud af at opdatere din adresse hos folkeregisteret, så har de også din adresse - selv hvis du bor i udlandet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret May 28, 2009 Hvis du kan finde ud af at opdatere din adresse hos folkeregisteret' date=' så har de også din adresse - selv hvis du bor i udlandet.[/quote'] Hvad har det lige med sagen (ATP + SP-ordningen) at gøre? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest carspar Anmeld indhold Besvaret May 28, 2009 Hvis du har opdateret din adresse hos Folkeregisteret så har ATP den automatisk derfra, det har skat og de andre også så det er kun 1 sted der er nødvendigt at opdatere. Det er normalt ikke nødvendigt hvis det er din første adresse siden du flyttede til Sverige, men har du skiftet adresse i Sverige så er der ingen i DK der ved det automatisk. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dabp 10 Anmeld indhold Besvaret May 28, 2009 Hvis du kan finde ud af at opdatere din adresse hos folkeregisteret' date=' så har de også din adresse - selv hvis du bor i udlandet.[/quote'] Kom glad med forklaring til hvordan man gør det :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret May 28, 2009 Kom glad med forklaring til hvordan man gør det :DDet er da bare at skrive en mail til fraflytningskommunen og en mail til ATP (de har ikke fået det automatisk at vide), det har jeg gjort hver gang jeg har flyttet indenfor SE og det har da fungeret. (og via google kam man finde hjemmesider og derved mailadresser:th2: -ikke myntet personligt på dig dabp!!!) EDIT: fik også brevet i dag. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jerikras 10 Anmeld indhold Besvaret May 28, 2009 Jeg kontaktede dem i dag af samme årsag som tråden her handler om, og de lovede at jeg ville modtage brevet senest 1. juni. Og skulle dette ikke være tilfældet så skulle jeg kontakte dem på tirsdag. For en sikkerhedsskyld spurgte jeg til om de havde min/vores adresse hvilket de havde. Så det er bare at vente. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret May 28, 2009 Hvis du har opdateret din adresse hos Folkeregisteret så har ATP den automatisk derfra, det har skat og de andre også så det er kun 1 sted der er nødvendigt at opdatere. Det er normalt ikke nødvendigt hvis det er din første adresse siden du flyttede til Sverige, men har du skiftet adresse i Sverige så er der ingen i DK der ved det automatisk. Det er bare ikke en selvfølge at forskellige instanser automatisk har ens adresse når man er flyttet til udlandet, SELV om man i folkeregisteret er registreret med den korrekte adresse. Af eksempler kan nævnes SU-Styrelsen som normalt får adresseoplysninger via CPR/folkeregisteret. Det gælder bare ikke hvis man er udvandret. Og da jeg skulle en tur på skadestuen i København, stod jeg også blot som "udvandret" eller noget lign. når de slog mig op. Begge tilfælde var 4-5 mdr. efter jeg var flyttet. SU-styrelsen oplyste mig at man skrifteligt skulle melde dem at man var flyttet og hvad ens nye adresse var. De fik den ikke automatisk, komplet latterligt. Men okay, de kan jo heller ikke finde ud af at sende post til Eboks. Man SKAL have ALT på papir. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret May 28, 2009 Hvis du har opdateret din adresse hos Folkeregisteret så har ATP den automatisk derfra, det har skat og de andre også så det er kun 1 sted der er nødvendigt at opdatere. Folkeregisteret har vores nyeste adresse, men ATP havde den dog ikke. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gustaf 10 Anmeld indhold Besvaret May 28, 2009 Har også fået min med posten i dag. :) Alle hvis adresse er korrekt hos ATP, vil sandsynligvis modtage deres brev i løbet af et par dage. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret May 28, 2009 Som en nævnte kan man lige tjekke om ATP har ens adresse. Hovedreglen er de IKKE har den når man er flyttet udenlands. Tjekkede selv min via atp.dk og den havde de ikke. Fik den rettet via deres "kontakt" formular som nævnt andetsteds. Hvor på ATP's hjemmeside kan du se om de har din adresse eller ej? Syntes ikke jeg kan finde noget om adresse nogen steder. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret May 28, 2009 Hvor på ATP's hjemmeside kan du se om de har din adresse eller ej? Syntes ikke jeg kan finde noget om adresse nogen steder. Jeg fandt tilfældigvis ud af det, fordi jeg anmodede om et nyt kodeord til "Min side" via atp.dk. Fik en besked om, at det ikke kunne lade sig gøre, da de ikke kendte min adresse. :) Så prøv evt. det - kan ikke skade. Alternativt, ring til dem. ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret May 28, 2009 Jeg fandt tilfældigvis ud af det' date=' fordi jeg anmodede om et nyt kodeord til "Min side" via atp.dk. Fik en besked om, at det ikke kunne lade sig gøre, da de ikke kendte min adresse. :) Så prøv evt. det - kan ikke skade. Alternativt, ring til dem. ;)[/quote'] Det prøvede jeg og "det virkede". De kender heller ikke min adresse. Så er det vist slået fast at man ikke kan gå ud fra at de har ens adresse når man er flyttet til udlandet. Nogen der har et hint til hvor den såkaldte "kontakt formular" er på hjemmesiden? Måsker er det bare sent, men jeg kan aktså ikke se den nogen steder. En email-adresse til dem er ej heller at finde. Alt for at undgå at sidde i en telefonkø hehe :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret May 28, 2009 Det prøvede jeg og "det virkede". De kender heller ikke min adresse. Så er det vist slået fast at man ikke kan gå ud fra at de har ens adresse når man er flyttet til udlandet. Nogen der har et hint til hvor den såkaldte "kontakt formular" er på hjemmesiden? Måsker er det bare sent, men jeg kan aktså ikke se den nogen steder. En email-adresse til dem er ej heller at finde. Alt for at undgå at sidde i en telefonkø hehe :) http://www.atp.dk/X5/wps/wcm/connect/ATP/atp.dk/index/om-atp/kontakt/kontakt Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret May 28, 2009 http://www.atp.dk/X5/wps/wcm/connect/ATP/atp.dk/index/om-atp/kontakt/kontakt Jeg ser ingen formular på den side. Blot en liste med telefonnumre og deres åbningstider. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret May 29, 2009 Jeg ser ingen formular på den side. Blot en liste med telefonnumre og deres åbningstider. Jeg får sådan en side når jeg klikker på linket Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites