Jump to content
ssd

Politimand i DK og bo i Sverige?

Recommended Posts

Ved ansættelse i politiet får man, hvis man har adresse i udlandet, et brev hvori der er vedlagt den lov, der beskriver hvor langt væk man må bo fra grænsen til Danmark. Jeg kan ikke huske detaljerne i den lov eller hvad den hedder, men mindes at en fin del af området omkring Malmö og Helsingborg er omfattet, da de regner i kilometer fra grænsen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvorfor skulle der være begræsninger for politimænd ? Har du tilkaldevaggt udenfor arbejdstid ?
Uden at kende for meget til det, så tror jeg at det er historisk begrundet, og måske også et moment af, at man kan få fat på dem hurtigst muligt hvis det brænder på. Har dog ikke en fornemmelse af at det håndhæves strengt. Der skulle efter sigende bo mange ansatte ved det danske politi i Sverige, og jeg har ikke hørt om nogle der har fået at vide, at de skal flytte nærmere, eller nogen der har haft problemer med bopæl i det svenske.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ellers er jeg helt sikker på at personale afd. ved det ;-) Der var på et tidspunkt noget med at hvis man var under uddannelse til betjent gik den ikke' date=' men mon ikke det er lavet om.[/quote'] Personaleafdelingen ved det med garanti - og der er ingen problemer i at bo i Sverige under uddannelsen. Som sagt, så tror jeg ikke kan løber ind i problemer med bopæl i Sverige. Og de fleste flytter jo, af pendlerårsager, ikke ualmindelig langt væk fra grænsen, så jeg tror ikke det giver problemer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har tidligere været ansat hos politiet, mens jeg boede i Malmö. JEg husker at det tidligere ikke var tilladt at bo i udlandet, men at reglen er lavet om for nogle år siden, og der er en afstand man skal bo inden for.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites