Gio 23 Anmeld indhold Skrevet May 23, 2009 Som topic siger...mon der findes nogle herinde, som gør sig i flue? Primært på kyst - men også gerne i å o.l. Jeg har fisket siden jeg var 10 - men aldrig med fluestang. NU skal det være - og så kan jeg godt se jeg skal starte en hel del forfra, og til at lære en masse nyt. Og hvem er bedre til dét end "en garvet gammel rotte" udi kunsten at fiske med flue! :th2: Jeg vil forsøge at komme ned til Kävlingeåen og øve lidt, når tid og vejrforhold ellers er til det. Derefter, så kunne det være forrygende, hvis en eller anden havde lyst til at lære lidt fra sig, og ellers kunne tænke sig lidt kaffe-drikkende selskab på kysten. Jeg er klar over vi render ind i aften/nat/morgen-fiskeri nu, hvor sommeren nærmer sig, og vandtemperaturerne stiger - men det er jo en oplevelse af den positive slags. Gi' lyd...og så sludrer vi videre derfra. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret May 23, 2009 Som topic siger...mon der findes nogle herinde, som gør sig i flue? Primært på kyst - men også gerne i å o.l. Jeg har fisket siden jeg var 10 - men aldrig med fluestang. NU skal det være - og så kan jeg godt se jeg skal starte en hel del forfra, og til at lære en masse nyt. Og hvem er bedre til dét end "en garvet gammel rotte" udi kunsten at fiske med flue! :th2: Jeg vil forsøge at komme ned til Kävlingeåen og øve lidt, når tid og vejrforhold ellers er til det. Derefter, så kunne det være forrygende, hvis en eller anden havde lyst til at lære lidt fra sig, og ellers kunne tænke sig lidt kaffe-drikkende selskab på kysten. Jeg er klar over vi render ind i aften/nat/morgen-fiskeri nu, hvor sommeren nærmer sig, og vandtemperaturerne stiger - men det er jo en oplevelse af den positive slags. Gi' lyd...og så sludrer vi videre derfra. Jeg tror DAPB herinde fra vil være et godt bud... Han var til tider mere interesseret i fiske-mulighederne end bilerne på ringen i Tyskland Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret May 23, 2009 Jeg tror DAPB herinde fra vil være et godt bud... Han var til tider mere interesseret i fiske-mulighederne end bilerne på ringen i Tyskland Noteret...tak. Kan jo være han selv vågner op, og skriver i tråden...:D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret May 23, 2009 Noteret...tak. Kan jo være han selv vågner op' date=' og skriver i tråden...:D[/quote'] Tror du skal råbe højt hvis han skal vågne - har indtil flere billeder og video-klip af "manden som kan sove hvor som helst, når som helst" Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dabp 10 Anmeld indhold Besvaret May 23, 2009 Hov hov hov... Ikke nok med mobning bare fordi man godt kan lide at kaste lidt med snøren, næ man skal også finde sig i at få ens navn stavet forkert på trods at dets forholdsvis korte længde... Hmrf! Nå, men til fiskeriet; Jeg kan godt finde ud af at fiske med flue, men det er mange år siden jeg har praktiseret det og nogen god læremester i det ville jeg nok ikke blive... Mit første råd hvis du er helt grøn i det: få stang og hjul i god kval, køb dig derefter en billig hovedline, smid et forfang med en lille svivel på. Find dig en stor græsplæne - og jeg mener stor, til at lege på, find ud af hvordan linen reagerer på svirp med stangen og lær teknikken omkring rullekast osv osv at kende, det er ikke så svært når man har stået nogen timer med det... Det gjorde det i hvert fald ikke for mig da jeg som knægt stod ude på mine forældres kæmpe græsplæne og piskede løs :D Tag gerne noget med ud på plænen du kan kaste efter, når teknikken er ved at være på plads, det var stor motivation for mig at jeg skulle ramme fodbolden med svivlen... Evt hvis du er i tvivl om teknikken så er jeg sikker på at der findes et par videoer rundt omkring på nettet man lige kan lure inden man kaster sig ud i det, men altså, hvis du har fisket siden du var helt lille så har du allerede forståelsen for hvordan og hvorledes og det skulle ikke være helt svært at komme ind i - men jeg kan selvfølgelig kun tale for min egen person :) Nu til mine første oplevelser med fluefiskeriet: Min første tur gik til køge å og jeg valgte med vilje et godt stykke ude på en eng, men jeg nåede da at sætte en 10 fluer i græsset, både bag mig og ovre på modsatte bred :P Jeg fangede intet... Min anden tur gik til en privat mose hvor jeg til gengæld landede 4 gedder og det var fantastisk sjovt... - Der mistede jeg til gengæld ingen fluer ;) Det udviklede sig bare aldrig til mere da jeg blev optaget i en medeklub og derfor ligger min ekspertise indenfor medeverdenen :D - Så kom glad med spørgsmål til det hvis det er... Fluefiske teknikker og gode spots kan jeg desværre ikke være behjælpelig med... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret May 23, 2009 Hov hov hov... Ikke nok med mobning bare fordi man godt kan lide at kaste lidt med snøren, næ man skal også finde sig i at få ens navn stavet forkert på trods at dets forholdsvis korte længde... Hmrf! HEY - det er weekend, hvad regner du med... ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret May 23, 2009 Det udviklede sig bare aldrig til mere da jeg blev optaget i en medeklub og derfor ligger min ekspertise indenfor medeverdenen - Så kom glad med spørgsmål til det hvis det er... Fluefiske teknikker og gode spots kan jeg desværre ikke være behjælpelig med...Lækkert med lidt krummer at tygge på - tak :th2: Jeg drønede ned til åen her til aften, og forsøgte mig for allerførste gang. Er du GAL jeg svirpe-piskede løs! Jeg kastede MAX 10 meter (WF7F m. intermediate polyforfang og 1m fluorocarbon spids) - og satte fluen i ALT der var i nærheden. Jeg kom vel i vandet med den hver ottende gang...cirka. *LOL* Nu var det nok heller ikke det smarteste sted at starte, da der ikke var plads omkring mig. Men jeg troede jeg var verdensmester, og nok lige skulle kringle dén lille udfordring. Tal om at blive klogere! Jeg vil se om jeg kan hitte noget på nettet vedr. kasteteknik - og så begive mig ud på plænerne bagefter. Ellers har jeg fint haft success med alle andre fiskemetoder jeg har prøvet/forsøgt mig med, og mener da at jeg mestrer det meste...men hér kom altså en udfordring. Lækkert...og lettere frustrerende. Jeg knokler på - og ser hvor jeg lander :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dabp 10 Anmeld indhold Besvaret May 23, 2009 Hehe, det lyder sgu godt at du bare har kastet dig ud i det... :D Ellers hvis det er du synes det er helt i hegnet svært, så kan jeg da godt vise min rustne stil frem, det er nu mange år siden jeg har svunget med fluestangen, men jeg kan da sikkert endnu :) Jeg havde dog stor glæde at den store plæne uden ting jeg kunne hænge fast i, bare til teknikken sad der nogenlunde :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret May 23, 2009 Ellers hvis det er du synes det er helt i hegnet svært, så kan jeg da godt vise min rustne stil frem, det er nu mange år siden jeg har svunget med fluestangen, men jeg kan da sikkert endnu. Jeg havde dog stor glæde at den store plæne uden ting jeg kunne hænge fast i, bare til teknikken sad der nogenlunde :)Det kan være jeg hiver fat i dig senere - i mellemtiden vil jeg ihvertfald prøve græsplæne-tippet af. Nu er udstyret købt - så skal det dælme også mestres! Jeg har fået den lumre idé at jeg SKAL fange havørred på fluegrej... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dabp 10 Anmeld indhold Besvaret May 23, 2009 Det er bare 10-4 :D Held og lykke med det ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MissCath 10 Anmeld indhold Besvaret May 24, 2009 Du kigger bare op, Gio - hvis der er noget, vi har her - så er det græsplæne og ingen træer! *gg* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret May 24, 2009 MichaelBo (om åbenbart har nedlagt sin konto?) søgte nogle at kystfiske med. Jeg var tæt på at slå til, men jeg er rusten og mangler noget udstyr (waders især). Han er, som jeg læste det, kyndig i flere fiskeformer og meget alsidig i sin kunnen :-) Ved ikke om du kan få kontakt med ham på anden vis? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Frakkel 10 Anmeld indhold Besvaret May 24, 2009 Hvor meget koster sådan et OK flue udstyr? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret May 24, 2009 MichaelBo (om åbenbart har nedlagt sin konto?) søgte nogle at kystfiske med. Jeg var tæt på at slå til, men jeg er rusten og mangler noget udstyr (waders især). Han er, som jeg læste det, kyndig i flere fiskeformer og meget alsidig i sin kunnen :-) Ved ikke om du kan få kontakt med ham på anden vis?Ja - han har nedlagt sin konto for nylig, desværre. Hvor meget koster sådan et OK flue udstyr?Tjek evt. http://www.huntershouse.dk/kat127-Fluegrej/ og www.fiskekompaniet.se / www.beoutdoor.se Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret May 24, 2009 Desuden kunne http://fiske-feber.dk/artikler/kvalitetsfluesaet-til-begyndere-og-erfarne være værd at lige rende igennem. (...for ikke at tale om mange af de andre artikler på Fiske-Feber.dk :D) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Frakkel 10 Anmeld indhold Besvaret June 3, 2009 Jeg har fundet ud af at jeg hellere vil begynde på UL spinnefiskeri i stedet. Ellers tak for inspiration :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 3, 2009 Jeg har fundet ud af at jeg hellere vil begynde på UL spinnefiskeri i stedet. Ellers tak for inspiration :)Det kan jeg nu godt forstå (been there...piv-sjovt, hvis det bider sig fast) At mestre en fluestang er ikke noget man lige lærer! Jeg har måttet indse at der skal et kursus til - hvis jeg ikke skal køre det hele igennem en kompost-kværn Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Frakkel 10 Anmeld indhold Besvaret June 3, 2009 Har du en 6 fod spinnestang eller endnu kortere? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 3, 2009 Har du en 6 fod spinnestang eller endnu kortere?Nej - ikke mere. Det er en del år siden jeg gjorde mig i UL. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Frakkel 10 Anmeld indhold Besvaret June 3, 2009 ok, skulle lige høre. Men held og lykke med dit fluefiskeri :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 3, 2009 ok' date=' skulle lige høre. Men held og lykke med dit fluefiskeri :)[/quote']Dét får jeg brug for....:p Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Frakkel 10 Anmeld indhold Besvaret June 5, 2009 Du kan betale dig fra det http://jp.dk/rejser/andet/article1712966.ece?page=1 Mörum er ikke så langt væk og en weekend koster kun lidt over 5000 sek :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 5, 2009 Tak for linket, Jakob. Og ja, Mörrum er kun et par timers kørsel væk. Jeg har været der et par gange. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 5, 2009 Du kan betale dig fra det http://jp.dk/rejser/andet/article1712966.ece?page=1 Mörum er ikke så langt væk og en weekend koster kun lidt over 5000 sek :)Efter at have læst artiklen, så er det alligevel ikke så interessant. Det er et to-hånds-kursus. Der er en verden til forskel :D Jeg har set at Steen Ulnits også tilbyder private weekend-kurser i Jylland. Det var nok mere sådan ét man skulle satse på, hvis det var. Men mon ikke jeg bare skal hitte et fælleskursus på en lille dags varighed først - og til en noget anden pris :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites