zabel 10 Anmeld indhold Skrevet May 19, 2009 I dag på vej hjem fra arbejde kom jeg kørende af røde mellemvej og drejede lidt frisk til venstre ad vejlands alle. Bagenden skred en smule ud (bagghjulstrukket BMW), da jeg skulle nå det inden der blev rødt. Der var hverken lyd eller røg fra dækkene! Til mit fantastiske held holder der selvfølgelig en politibil for rødt som straks efter drøner efter mig, da de får grønt. Jeg ser den med det samme og optimistisk som jeg er, trækker jeg ind til siden for at lukke dem forbi. Men nej, det er mig de vil stoppe, suk! De beder mig om kørekort og siger til mig at jeg har kørt ALT for stærkt. Så siger jeg, da jeg ved at de ikke har haft mulighed for en måling, at "nej, man må køre 60 km/t her, og det kom jeg aldrig over". Det er muligt det SÅ UD SOM OM at jeg kørte hurtigt, da jeg som sagt måske også kørte tæt på det lovlige, gennem svinget ;-) Nå, efter lidt skarpe og formanende ord fra politikvinden med de lyse lokker, om at man skal finde en bane for at køre sådan, går hun tilbage og slår mig op. Efter et par minutter hvor jeg kan se at de står og skriver en bøde samtidigt, kommer de tilbage til mig og siger det er en visitationszone, og beder mig træde ud af køretøjet. Derefter bliver jeg kropsvisiteret, og bilen bliver ransaget. Alt imens dette står på bliver jeg mere og mere forundret. Er det virkelig dét polititet bruger deres tid på? - Chikanere folk fordi de ikke har noget de kan give dem en bøde for? Imens jeg bliver kropsvisiteret spørger politimanden meget nedladende om jeg har drukket, og om jeg også idag har røget hash. Jeg siger nej, men han insisterer. Han spørger flere gange, og henviser til tidligere forseelser med hash/kokain eller noget i den retning. JEG ER ALDRIG BLEVET TAGET ELLER HAR FOR DEN SAGS SKYLD RØGET HASH/KOKAIN. Nå, derefter tjekker de min person igen, og efter endnu nogle minutter finder de frem til at de må have slået en forkert person op. Der står jeg så efter 20-25 minutter med ransagning, kropsvistering og beskyldninger om hash misbrug, tilbage med en bøde for en overtrædelse af færdselslovens §38 om unødig røg/støj til 500 kr. (de har streget 1000 kr ud som de først havde skrevet.) Nu har jeg så et par spørgsmål til eksperterne herinde: 1) Hvor tit får folk lige en bøde for brud på §38? 2) Er der visitationszone på vejlands alle mellem røde mellemvej og Englandsvej? 3) Kan man gøre noget hvis man ulovligt er blivet kropsvisiteret uden for en visitationszone 4) Har politiet ret til at ransage min bil? 5) Jeg blev ikke som tidligere spurgt om jeg kunne vedkende mig bøden og har derfor ikke skrevet nogetunder. Kan man nægte at betale sådan en bøde? 6) Kan politiet sådan uden videre udstikke den slags bøder til folk uden videobevis? Pyha, tak for et langt indlæg, men jeg er sådan set stadig rystet over deres opførsel! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret May 19, 2009 Nu har jeg så et par spørgsmål til eksperterne herinde: 1) Hvor tit får folk lige en bøde for brud på §38? 2) Er der visitationszone på vejlands alle mellem røde mellemvej og Englandsvej? 3) Kan man gøre noget hvis man ulovligt er blivet kropsvisiteret uden for en visitationszone 4) Har politiet ret til at ransage min bil? 5) Jeg blev ikke som tidligere spurgt om jeg kunne vedkende mig bøden og har derfor ikke skrevet nogetunder. Kan man nægte at betale sådan en bøde? 6) Kan politiet sådan uden videre udstikke den slags bøder til folk uden videobevis? Pyha, tak for et langt indlæg, men jeg er sådan set stadig rystet over deres opførsel! Skod oplevelse! Jeg er ikke ekspert men mine kommentarer til din spørgsmål er dette. 1. Det ved jeg ikke 2. Ja, hele København er blevet en visitations-zone. 3. Ja, du kan klage. 4. Ja hvis de har begrundet mistanke, eller hvis du er inden for visitations-zonen. 5. Du kan godt nægte, i så fald er det op til en dommer at afgøre om du skal betale bøden eller ej. Men at gå i retten for 500 kr er så godt som fortabt. En dommer vil tilægge 2 betjentes vidneudsagn for mere end dit. I princippet har de jo heller ingen interesse i at give bøder til folk der ikke har "fortjent" det. 6. Ja, det er nok at de har set det. Politiet kan f.eks. også give dig en bøde for at tale i håndholdt mobiltelefon. Det er ikke nødvendigt at de filmer dig gøre det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret May 19, 2009 Du behøver skam ikke skrive under på noget for at få en bøde. Video bevis er ikke et krav for at give bøder. En politi mand/kvindes udsagn vægtes som værende nok i sådanne sager. De er jo "betroede" medarbejdere. Har haft en snak om lign med en højt rangerende bekendt hos politiet. Mht hvor der er visitations zoner det må en opringning til politiet kunne afklare. Hvis du føler du har fået en uretfærdig behandling af betjentene kan du til hver en tid klage. Men spørgsmålet er hvad du vil få ud af det... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret May 19, 2009 I dag på vej hjem fra arbejde kom jeg kørende af røde mellemvej og drejede lidt frisk til venstre ad vejlands alle. Bagenden skred en smule ud (bagghjulstrukket BMW), da jeg skulle nå det inden der blev rødt. Der var hverken lyd eller røg fra dækkene! Til mit fantastiske held holder der selvfølgelig en politibil for rødt som straks efter drøner efter mig, da de får grønt. Jeg ser den med det samme og optimistisk som jeg er, trækker jeg ind til siden for at lukke dem forbi. Men nej, det er mig de vil stoppe, suk! De beder mig om kørekort og siger til mig at jeg har kørt ALT for stærkt. Så siger jeg, da jeg ved at de ikke har haft mulighed for en måling, at "nej, man må køre 60 km/t her, og det kom jeg aldrig over". Det er muligt det SÅ UD SOM OM at jeg kørte hurtigt, da jeg som sagt måske også kørte tæt på det lovlige, gennem svinget ;-) Nå, efter lidt skarpe og formanende ord fra politikvinden med de lyse lokker, om at man skal finde en bane for at køre sådan, går hun tilbage og slår mig op. Efter et par minutter hvor jeg kan se at de står og skriver en bøde samtidigt, kommer de tilbage til mig og siger det er en visitationszone, og beder mig træde ud af køretøjet. Derefter bliver jeg kropsvisiteret, og bilen bliver ransaget. Alt imens dette står på bliver jeg mere og mere forundret. Er det virkelig dét polititet bruger deres tid på? - Chikanere folk fordi de ikke har noget de kan give dem en bøde for? Imens jeg bliver kropsvisiteret spørger politimanden meget nedladende om jeg har drukket, og om jeg også idag har røget hash. Jeg siger nej, men han insisterer. Han spørger flere gange, og henviser til tidligere forseelser med hash/kokain eller noget i den retning. JEG ER ALDRIG BLEVET TAGET ELLER HAR FOR DEN SAGS SKYLD RØGET HASH/KOKAIN. Nå, derefter tjekker de min person igen, og efter endnu nogle minutter finder de frem til at de må have slået en forkert person op. Der står jeg så efter 20-25 minutter med ransagning, kropsvistering og beskyldninger om hash misbrug, tilbage med en bøde for en overtrædelse af færdselslovens §38 om unødig røg/støj til 500 kr. (de har streget 1000 kr ud som de først havde skrevet.) Nu har jeg så et par spørgsmål til eksperterne herinde: 1) Hvor tit får folk lige en bøde for brud på §38? 2) Er der visitationszone på vejlands alle mellem røde mellemvej og Englandsvej? 3) Kan man gøre noget hvis man ulovligt er blivet kropsvisiteret uden for en visitationszone 4) Har politiet ret til at ransage min bil? 5) Jeg blev ikke som tidligere spurgt om jeg kunne vedkende mig bøden og har derfor ikke skrevet nogetunder. Kan man nægte at betale sådan en bøde? 6) Kan politiet sådan uden videre udstikke den slags bøder til folk uden videobevis? Pyha, tak for et langt indlæg, men jeg er sådan set stadig rystet over deres opførsel! Lyder sq ubehageligt :( Bøden tyder på de skulle give dig et eller andet - som bevis for al den tid de har spildt på dig, udfra det du har skrevet. Jeg ved personligt, at man får den bøde - hvis man laver hjulspin lige foran politiet, med dertilhørende støj heh :D Politet kan altid ransage din bil/hjem - med begrundet mistanke - og det er noget politiet selv bestemmer. Og i og med de havde slået en person op, tidligere dømt for narkotika - ja, så er der altid begrundet mistanke. Kender ikke til visitationszonerne - men mener de udvidet den til at omfatte hele københavn, og er røde mellemvej/vejlands alle ikke lige på grænsen til KBH s stadig ? Betaler du ikke bøden, kommer du bare i retten - kan ikke betale sig. Du kan altid indgive en klage til politimyndigheden, hvis du føler dig krænket - men spørgsmålet er om man får noget ud af det, for at være ærlig. Ser ud til politet især er glade for BMWere og Mercedes - med mørkglødet og/eller rockerlignende typer i bilen for tiden. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
zabel 10 Anmeld indhold Besvaret May 19, 2009 Ser ud til politet især er glade for BMWere og Mercedes - med mørkglødet og/eller rockerlignende typer i bilen for tiden. Det er muligt slæden ligner en gangstebil men nu er jeg bare hverken mørkglødet og/eller rockerlignende, men ganske normal af bygning, tilnærmelsesvis DTU-nørdet. Jeg har fundet noget visitationszone på google maps: Link - klik på amager på nyt link PÅ ovenstående link ser det ud til at lige netop der hvor jeg blev stoppet er der IKKE visitationszone! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret May 19, 2009 ... tilbage med en bøde for en overtrædelse af færdselslovens §38 om unødig røg/støj til 500 kr. (de har streget 1000 kr ud som de først havde skrevet.) WTF?! Fik du en bøde pga. lidt hjulspind? Ja, ok, bagenden slap lidt, siger du, men helt ærligt. Ligefrem at udstede give en bøde. DK polisen i en nøddeskal. Inkompetente skvaddermikler. Det har sikkert set det, de ville se. Ak, ja, det minder mig om, da min lillebror i sin nye bil blev stoppet med blink og alting, fordi han havde kørt med sine fronttågelygter tændt (ifølge den påståelige betjent). Betjenten havde allerede skrevet bøden, da min lillebror måtte gøre opmærksom på, at bilen ingen fronttågelygter havde. Betjenten tjekkede så lige en ekstra gang og rev hurtigt bøden i stykker. Kørte fluks igen uden at give en undskyldning. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret May 20, 2009 Det har sikkert set det' date=' de [i']ville se. Ak, ja, det minder mig om, da min lillebror i sin nye bil blev stoppet med blink og alting, fordi han havde kørt med sine fronttågelygter tændt (ifølge den påståelige betjent). Puuhh... det minder mig om en historie da jeg var en 18 - 19 år. Hvor jeg om aftenen kom kørende med tågelysene tændt på min BMW E30 (ja, det sender nok nogen signaler :D) i Helsingør. Der er en Sort Focus St.car der følger efter mig og blinker som om han vil have mig til at stoppe. Jeg holder ind til siden og Focusen parkerer bagved. I sidespejlet kan jeg se en mand der stiger ud af Focusen - 2m høj og 2m bred med en North Face Dunjakke... straks tænker jeg FUCK FUCK FUCK og det kan ikke være politiet, så jeg sætter den i 1. og giver den fuld knald der ud af. Manden løber tilbage til Focusen og de sætter efter mig. Det er først 1 km senere de får smidt det blå blink op på den civile Focus og så stopper jeg, øjeblikkeligt. Jeg havde klart overtrådt hastighedsgrænsen i denne jagt - SCHEISE! :) Jeg hopper ud af bilen med det samme og politmændende (3 stk) stiger ud og undskylder MANGE gange over der var problemer med deres blink. De ville blot fortælle mig at man ikke må køre med tågelyset tændt om aftenen - forsat god aften. :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nico_Idskov 10 Anmeld indhold Besvaret May 25, 2009 Nu har jeg så et par spørgsmål til eksperterne herinde: 1) Hvor tit får folk lige en bøde for brud på §38? 2) Er der visitationszone på vejlands alle mellem røde mellemvej og Englandsvej? 3) Kan man gøre noget hvis man ulovligt er blivet kropsvisiteret uden for en visitationszone 4) Har politiet ret til at ransage min bil? 5) Jeg blev ikke som tidligere spurgt om jeg kunne vedkende mig bøden og har derfor ikke skrevet nogetunder. Kan man nægte at betale sådan en bøde? 6) Kan politiet sådan uden videre udstikke den slags bøder til folk uden videobevis? Pyha, tak for et langt indlæg, men jeg er sådan set stadig rystet over deres opførsel! 1) Ca hver gang de ikke har beviser for at man skal ha en bøde for andet. Men hvor der, som i din sag, ikke er nogen tvivl om at man har fortjent en bøde. 2) Fisk. 3) Jep, hele KBH, 4) Jep i en visitationszone. Har du en barnevogn inkl. unge må de også ransage den hvis de har lyst. 5) Ved jeg ikke helt 6) Ja de kan gi dig alle de bøder de vil så længe det er 2 mod en. Jeg har selv fået 2 bøder for støj og røg. Begge gange i en lignenede situation. Og groft sagt så kan de gi dig en bøde for §38 så snart dine dæk spinner, hvis du gasser kraftigt op eller hvis du blokerer bremsen. Formuleringen er så vidt jeg husker: "Betjening af motorkøretøj så det udvikler udnødigt støj/røg". Resten er op til betjentens vurdering. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret May 25, 2009 ja at klage over politiet er som at pisse i modvind... det er politiet der håndterer klager over dem selv... ikke videre upartisk og med tanke på hvordan man bliver frosset ud af politiet når man går kollegaer imod er det de färreste politifolk der vil ha uvenner i styrken... Du behøver skam ikke skrive under på noget for at få en bøde. Video bevis er ikke et krav for at give bøder. En politi mand/kvindes udsagn vægtes som værende nok i sådanne sager. De er jo "betroede" medarbejdere. Har haft en snak om lign med en højt rangerende bekendt hos politiet. Mht hvor der er visitations zoner det må en opringning til politiet kunne afklare. Hvis du føler du har fået en uretfærdig behandling af betjentene kan du til hver en tid klage. Men spørgsmålet er hvad du vil få ud af det... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret May 25, 2009 "Er gældende fra torsdag den 13. december 2007 til mandag den 14. januar 2008." dvs det er 1½ år gammelt .. efter den verserende krig er hele storkbh visitationszone... Det er muligt slæden ligner en gangstebil men nu er jeg bare hverken mørkglødet og/eller rockerlignende, men ganske normal af bygning, tilnærmelsesvis DTU-nørdet. Jeg har fundet noget visitationszone på google maps: Link - klik på amager på nyt link PÅ ovenstående link ser det ud til at lige netop der hvor jeg blev stoppet er der IKKE visitationszone! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret May 25, 2009 ja at klage over politiet er som at pisse i modvind... det er politiet der håndterer klager over dem selv. var der ikke noet med der skulle ændres på¨det?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret May 25, 2009 det har de jo talt om i 20 år .. men der er jo mangel på betjente og hvis det var uvildige der undersögte politiet og tog stilling til konsekvenserne af deres handlinger ville det jo tynde meget ud i dks politistyrke.. så det er et no go... var der ikke noet med der skulle ændres på¨det?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Michael-R1 10 Anmeld indhold Besvaret May 27, 2009 Forstår din harme!! Jeg har selv prøvet det, inden de opfandt ordet visitationszone:-). I 2005-2006 havde jeg en mercedes clk cab. jeg blev stoppet 32 gange og udsat for de samme ting som dig ca. 10 af gangene, på de 16 måneder jeg havde bilen, idag køre jeg Bmw 5 serie og er ikke blevet stoppet i 2 år.. Er der lidt jantelov i deres hysteri mod svenske biler i dk mon?? Godt man ikke skal på bilferie i DK som svensker i en fræk bil. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
splint 10 Anmeld indhold Besvaret May 31, 2009 Løs kilrem Jeg fik selv en gang en bøde for unødig støj. Nægtede dog at betale den og mødte siden hen i retten. Hjulspin kan meget let forveksles med en løs kilrem og derfor er der stor sandsynlighed for at det er det betjentene har gjort. De pågældende betjente møder ikke op i retten og de vil sikkert heller ikke kunne huske episoden. Ikke at jeg vil opfordre dig til noget, men....... Tænk på hvor mange ressurcer det kræver at inddrive en bøde på 500 kr. PS! Jeg blev frikendt :D:D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret May 31, 2009 Jeg fik selv en gang en bøde for unødig støj. Nægtede dog at betale den og mødte siden hen i retten. Hjulspin kan meget let forveksles med en løs kilrem og derfor er der stor sandsynlighed for at det er det betjentene har gjort. De pågældende betjente møder ikke op i retten og de vil sikkert heller ikke kunne huske episoden. Ikke at jeg vil opfordre dig til noget, men....... Tænk på hvor mange ressurcer det kræver at inddrive en bøde på 500 kr. PS! Jeg blev frikendt :D:D Hvor meget kostede dig dig så i tabt arbejdsfortjeneste/pension mv. den dag, at møde i retten ? :D Sikkert mere end 500 kr - så hvem tror du tabte alligevel der ? :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
splint 10 Anmeld indhold Besvaret May 31, 2009 Jeg skulle ikke tage fri hele dagen. Kunne nøjes med 1,5 time. Tænk hvad det har kostet staten. Først bruger en betjent en masse tid på at behandle sagen. Dernæst brugen en HK'er tid på at udsende bøden, som jeg ikke betaler. Dernæst kommer en rykker, hvorefter sagen havner i retten. Her skal en HK'er igen bruge tid på sagsbehandlingen. Dertil en dommer samt anklager. Hvad har alt dette kostet, bare fordi en betjent skulle spille med musklerne og vise at det er ham der bestemmer. Der findes heldigvis flere betjente, som er helt normale mennesker og så er der desværre en flok magtliderlige drengerøve som skal vise sig. Sådan nogle har jeg inge respekt for overhovedet. Håber de kommer i kamp med nogle autonome og får nogle ordentlige brosten i hovedet. Jeg ved, at såfremt en betjent ses sig sur på en person, så vil han gøre alt for at knalde vedkommende. Der findes paragraffer i færdselssloven hvor det er op til politiet og muligvis "sidenhen" en dommer at fortolke reglen. Se bare på paragraffen om unødig støj. Du kan vel blive knaldet for at slå en skid på vejen!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret June 1, 2009 Bagenden skred en smule ud (bagghjulstrukket BMW), da jeg skulle nå det inden der blev rødt. Eh... kan man inte bara köra lite mer varsamt? Var det rödljuset så viktigt? Helt ärligt, diskuterar vi rätt sak här? Tänk på att det är stor fokus på idioterna som kör för fort nu. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
chaospilot 10 Anmeld indhold Besvaret June 1, 2009 Hvis man har givet sig tid til at læse færdselsloven, så er den stopfyldt med "gummiparagraffer" - dvs. paragraffer / lovgivninger, som betjentene altid, i mangel af bedre, kan give en bøde for. Et andet godt eksempel er den pragraf, som man kan få en bøde for at køre for tæt af. Der står ikke hvad for tæt er, men det er op til den enkelte betjent at vurdere udfra "tommelfingerregler". Jeg forstår simpelthen ikke, at det er så besværligt at komme nogle ordentlige definitioner ind i lovgivningen, så man ved hvad man har at rette sig efter - og ikke bare får bøder i en lind strøm, bare fordi man kører i en fræk bil - for det er jo det det drejer sig om for de det betjente uden hjerner! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret June 1, 2009 Hvis man har givet sig tid til at læse færdselsloven, så er den stopfyldt med "gummiparagraffer" - dvs. paragraffer / lovgivninger, som betjentene altid, i mangel af bedre, kan give en bøde for. Et andet godt eksempel er den pragraf, som man kan få en bøde for at køre for tæt af. Der står ikke hvad for tæt er, men det er op til den enkelte betjent at vurdere udfra "tommelfingerregler". Jeg forstår simpelthen ikke, at det er så besværligt at komme nogle ordentlige definitioner ind i lovgivningen, så man ved hvad man har at rette sig efter - og ikke bare får bøder i en lind strøm, bare fordi man kører i en fræk bil - for det er jo det det drejer sig om for de det betjente uden hjerner! De er jo nødt til at have den slags paragraffer... Tænk på staten som en virksomhed der skal have en indtægt.. Hvis der er lidt lavvande i kassen kan de altid udskrive bøder efter nogle af de lidt mere usikre paragraffer og skaffe nogle penge i kassen :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret June 1, 2009 Håber de kommer i kamp med nogle autonome og får nogle ordentlige brosten i hovedet. Du er et sygt menneske. Håber du får den hjælp du trænger til. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
PIDDI 10 Anmeld indhold Besvaret June 1, 2009 I danmark findes der kun enkelte steder politiet må visitere og ransage. Langt de fleste af politiets zoner er direkte ulovlige.! Man skal aldrig nogensinde frivilligt lade sig visitere eller ransage, med mindre man er i indre København.! Tingene har desværre udviklet sig sådan at politiet er fuldstændig ligeglade med alt og alle. Loven gælder ikke for politiet mener de, og det er det eneste de arbejder udfra i disse tider. Jeg har en del familie i politiet og hvad de kan fortælle om arbejdsmetoderne overgår min vildeste fantasi.! Danmark er godt i gang med at blive en total politistat hvor der er nul sanktionsmuligheder mod alle de korrupte betjente Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret June 1, 2009 I danmark findes der kun enkelte steder politiet må visitere og ransage. Langt de fleste af politiets zoner er direkte ulovlige.! Man skal aldrig nogensinde frivilligt lade sig visitere eller ransage, med mindre man er i indre København.! Tingene har desværre udviklet sig sådan at politiet er fuldstændig ligeglade med alt og alle. Loven gælder ikke for politiet mener de, og det er det eneste de arbejder udfra i disse tider. Jeg har en del familie i politiet og hvad de kan fortælle om arbejdsmetoderne overgår min vildeste fantasi.! Danmark er godt i gang med at blive en total politistat hvor der er nul sanktionsmuligheder mod alle de korrupte betjente politiet må til enhevr tid ransagde dig .. du kan nägte at lade det foregå på offentlig vej så kan du tage med på stationen og göre det der men du kan ikke nägte dem at ransage dig ... de skal bare ha begrundet mistanke ... og hvad den er bestemmer de jo selv... og hele kbh kommune , frederiksberg kommune og dele af tårnby kommune er visitationszoner... men jeg gad godt vide hvad du mener med at "sådan har tingene udviklet sig" det har jo ALTID väret sådan .. politiet har altid troet at de er hävet over loven .. og med god grund for der sker jo intet med dem når de begår ulovligheder ... og gud nåde at tröste den betjent som sätter sig op mod sine kollegaer.. kender tidligere kriminalinspektör kaj jensen, et par AKS folk og lidt kriminalfolk og hvad de kan fortälle er heller ikke småting .. det er det mest rådne system og mange politifolk er ligeså kriminelle som dem de skal fange Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
PIDDI 10 Anmeld indhold Besvaret June 1, 2009 Det er ikke helt rigtigt. Er det i en visitationszone, så skal de ikke have mistanke og man er som borger ikke beskyttet af noget som helst. Er det uden for en visitationszone, så har man krav på en dommerkendelse uaset hvad mistanken er. De kan vælge at ransge på det der kaldes øjemed, men de skal stadig fremsakffe en dommerkendelse efterfølgende. Mener man ikke at de kan fremskaffe den dommerkednelse efterfølgende så må man restsmæssigt nedkæmpe de betjente der trænger ind i din bolig eller forsøger at forulempe din person. Det kan man gøre helt straffrit. - Og det er skam set gjort før.! 99% procent af de såkaldte visitationszoner er ulovlige, så derfor skal man ikke frivilligt lade sig visistere med mindre man er i indre københavn. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret June 1, 2009 Det er ikke helt rigtigt. Er det i en visitationszone, så skal de ikke have mistanke og man er som borger ikke beskyttet af noget som helst. Er det uden for en visitationszone, så har man krav på en dommerkendelse uaset hvad mistanken er. De kan vælge at ransge på det der kaldes øjemed, men de skal stadig fremsakffe en dommerkendelse efterfølgende. Mener man ikke at de kan fremskaffe den dommerkednelse efterfølgende så må man restsmæssigt nedkæmpe de betjente der trænger ind i din bolig eller forsøger at forulempe din person. Det kan man gøre helt straffrit. - Og det er skam set gjort før.! 99% procent af de såkaldte visitationszoner er ulovlige, så derfor skal man ikke frivilligt lade sig visistere med mindre man er i indre københavn. - hvorfor flytter du ikke til Iran eller Nordkorea når du har det så hårdt i politistaten Danmark.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret June 1, 2009 Det er ikke helt rigtigt. Er det i en visitationszone, så skal de ikke have mistanke og man er som borger ikke beskyttet af noget som helst. Er det uden for en visitationszone, så har man krav på en dommerkendelse uaset hvad mistanken er. De kan vælge at ransge på det der kaldes øjemed, men de skal stadig fremsakffe en dommerkendelse efterfølgende. Mener man ikke at de kan fremskaffe den dommerkednelse efterfølgende så må man restsmæssigt nedkæmpe de betjente der trænger ind i din bolig eller forsøger at forulempe din person. Det kan man gøre helt straffrit. - Og det er skam set gjort før.! 99% procent af de såkaldte visitationszoner er ulovlige, så derfor skal man ikke frivilligt lade sig visistere med mindre man er i indre københavn. de skal ikke ha dommerkendelse for at visitere din person... de skal ikke engang ha dommerkendelse for at ransage dit hjem .. hvis bare de kan begrunde det .. det kräver bare et par vidner som overvärer ransagningen .. finder de så ikke noget kan du söge erstatning for uretmässig ransagning .. men god fornöjelse med det .. nägter du at blive visiteret bliver du bare hevet med på stationen og så blir det gjort der .. og 99 ud af 100 der söger erstatning for det blir afvist .. og at 99% af visitationzonerne er ulovlig er jo bare en gang blah... det er politiet der har sat dem med regeringens godkendelse ... så pröv du at sige til en politimand eller senere hen en dommer at vistationszonerne er ulovlige.. vi er enige i at politiet ofte går over stregen men det er der jo intet nyt i det har de jo altid gjort.. og som sgt med god grund for der er jo ingen der straffer dem Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites