Jump to content
PIDDI

Sælgersvindel

Recommended Posts

Jeg havde helt sikkert straks begyndt at kigge efter noget andet. Det er simpelthen for useriøst. Samtidig havde jeg nok takket ja til den nye pris når mægleren ringede næste gang og aftalt et møde med mægler og sælger til underskrivelse. Når så jeg ikke dukker op ringer de nok efter ca. 10 min og spørger hvor jeg er henne.. jamen jeg er lige på vej' date=' bliver bare lige en lille smule forsinket. 10 min efter ringer mægler igen og spørger hvor jeg bliver af. Her vil jeg så spørge mægler om det ikke er irriterende at blive brændt af og spilde sin tid :-)[/quote'] Hihi, god måde at göre det på :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

I følge vores bankrådgiver og svenske kontakter, så er der ikke noget unormalt i at få lavet en besigtigsrapport inden man skriver under.. Vi bruger hemnet, boligan & bovison og det er bestemt ikke meget til salg. Vi leder efter huser på + 150m2 til en pris på omkring 3 mil.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
I følge vores bankrådgiver og svenske kontakter' date=' så er der ikke noget unormalt i at få lavet en besigtigsrapport inden man skriver under..[/quote'] Slet ikke - men du risikerer jo bare at andre når at købe huset i mellemtiden! Jeg ville helt sikkert prøve at lave en købsaftale med det samme med en exit-klausul hvis besiktningen ikke er tilfredsstillende. Jeg har købt hus to gange herovre, og begge gange har det været med sådan en klausul. Over 150 kvm og under 3 mio sek det tror jeg nok udbudet er begrænset hvis det skal være i Malmö. Jeg har et fint lille sted i Husie jeg godt kunne forestille mig at sælge til cirka 2,5 mio, det er cirka 120 kvm med super fin beliggenhed og god stand.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vi bruger hemnet' date=' boligan & bovison og det er bestemt ikke meget til salg. Vi leder efter huser på + 150m2 til en pris på omkring 3 mil.[/quote'] På hemnet med dine søgekriterier, så finder jeg lidt flere end 30 huse til salg: hele Skåne, 150+ m2, og 3+ mill kr: 642 objekter: http://www.hemnet.se/objektlista/sokresultat?trafflista=Visa+lista hele Skåne, 150+ m2, og 2½+ mill kr: 774 objekter: http://www.hemnet.se/objektlista/sokresultat Happy hunting :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
På hemnet med dine søgekriterier, så finder jeg lidt flere end 30 huse til salg: hele Skåne, 150+ m2, og 3+ mill kr: 642 objekter: http://www.hemnet.se/objektlista/sokresultat?trafflista=Visa+lista hele Skåne, 150+ m2, og 2½+ mill kr: 774 objekter: http://www.hemnet.se/objektlista/sokresultat Happy hunting :)
Lige mine ord, meeeeeeen der søges i Malmö :laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Aftale Det er almindelig standard i alle aftaler at man kan hoppe fra. Og der står ikke noget om hvor store eller små fejlene skal väre :sick:

Slet ikke - men du risikerer jo bare at andre når at købe huset i mellemtiden! Jeg ville helt sikkert prøve at lave en købsaftale med det samme med en exit-klausul hvis besiktningen ikke er tilfredsstillende. Jeg har købt hus to gange herovre, og begge gange har det været med sådan en klausul. Over 150 kvm og under 3 mio sek det tror jeg nok udbudet er begrænset hvis det skal være i Malmö. Jeg har et fint lille sted i Husie jeg godt kunne forestille mig at sælge til cirka 2,5 mio, det er cirka 120 kvm med super fin beliggenhed og god stand.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er almindelig standard i alle aftaler at man kan hoppe fra. Og der står ikke noget om hvor store eller små fejlene skal väre :sick:
Det ved jeg - sådan har det været begge gange jeg købte heroppe og da jeg solgte. Man kommer hurtig i diskussion omkring store/små fejl tror jeg, og alt andet lige er køber nok også interesseret i at købe og dermed at besiktningen "går godt". Men som eksempel - da vi solgte gården vi havde i Billinge fandt besiktningsmanden ud af at afløbet under badeværelset var utæt (!) - det anede vi ikke på forhånd. Køber var jo interesseret i at købe så vi kom ret let overens om en passende reduktion af prisen og det var så det og vi fik handlet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Mäklerelind, jeg tror det er dem der reklamere med at de har mange danske købere. Så de vil vel malke den "rige" dansker lidt. Hold dig væk fra dem. De lyder som nogle fupmagere, også på reklamen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi købte huset for 3.0. Et rigtig lækkert hus i udkanten af malmø på 190 kvm bolig og 110 kvm god kælder. Besigtignsmanden mente at det var det bedste hus han havde set i mange år, så vi er godt tilfredse. Vi er ret kræsne, så vi har kun kunnet finde 3 boliger det sidste havle år der var værd at kigge på, men nu fandt vi det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites