PIDDI 10 Anmeld indhold Skrevet May 18, 2009 Vi har indgået aftale om huskøb i Malmø og har fået lavet en besigtigsrapport. Prisen og udbedring af mangler er aftalt. Dagen før underskrift meddeler sælger at vi skal betale yderligere Sek 100.000 hvis vi vil have huset. Godt nok siger man at man kan ombestemme sig indtil kontrakten er underskrevet, men i princippet har vi jo en skriftlig aftale om pris og det hele. Er der nogen der har været udsat for lign. svindelmetoder og kan komme med gode råd i forbindelse med erstatningssag? Mage til svineri skal man sgu lede længe efter! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret May 18, 2009 Der er jo ikke noget svindel involveret - sælger har blot ombestemt sig, og så længe kontrakten ikke er underskrevet, er den jo heller ikke bindende. Bad luck. I må nok til forhandlingsbordet igen eller også finde jer noget andet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret May 18, 2009 Surt...og frækt. Men så længe der ikke er underskrevet, så kan i ikke gøre noget. Besigtningen får man normalt først lavet efter kontrakten er underskrevet - og i denne indskriver man så en klausul som hænger sammen med denne rapports udfald. Ganske standard, faktisk - og noget enhver mægler burde vide og informere om. Du nævner dog at noget allerede er på skrift? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
PIDDI 10 Anmeld indhold Besvaret May 18, 2009 Byder man på et hus i danmark, så kan man også holdes ansvarlig. Der må da være noget lign i Sverige også. Det er vel en simpel aftaleindgåelse som også gældende som i danamrk.? Vi har hele tiden fået at vide at man får lavet besigtigsrapporten inden underskrivning. Vi har jo hele korrespondancen på mail og også der hvor de godtager det endleige bud. Faktisk var det dem selv der kom med det sidste forslag som vi accepterede. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
PIDDI 10 Anmeld indhold Besvaret May 18, 2009 Der er jo ikke noget svindel involveret - sælger har blot ombestemt sig, og så længe kontrakten ikke er underskrevet, er den jo heller ikke bindende. Bad luck. I må nok til forhandlingsbordet igen eller også finde jer noget andet. En mundtlig aftale er lige så bindende som en underskrevet kontrakt. Desuden har vi det hele på mail. Spørgsmålet er bare om den lovgivning også gælder i sverige.!? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret May 18, 2009 I Sverige er ingen ejendom købt eller solgt, før der er en underskrift på papir! Du ville, som køber, heller ikke kunne være blevet holdt op på noget, hvis du havde vendt om på hælene to timer før underskriften skulle sættes. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Cici_Barn 10 Anmeld indhold Besvaret May 18, 2009 Hvis jeg var dig, ville jeg aldrig mere kontakte sælgeren/mægleren. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
PIDDI 10 Anmeld indhold Besvaret May 18, 2009 Problemet er bare at vi skal være flyttet fra vores nuværende bopæl d. 1 august og derfor kan vi ikke nå at finde noget andet og det er derfor de forsøger at presse os. Spørgsmålet er så bare hvordan vi kan bruge lovgivningen mod dem når de skal opføre sig sådan. Sælger skal jo stille garanti i 10 år, så mon ikke man kan finde noget der. Hvordan er det feks med ulovlig elinstallationer som jeg ved der er? Kan vi holde sælger ansvarlig for det éfter kontrakten er underskrevet? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret May 18, 2009 I Sverige er ingen ejendom købt eller solgt' date=' før der er en underskrift på papir! Du ville, som køber, heller ikke kunne være blevet holdt op på noget, hvis du havde vendt om på hælene to timer før underskriften skulle sættes.[/quote'] helt korrekt. Derfor opfordrer man også til at få skrevet kontrakt hurtigst muligt når sälger accepterer buddet - for alles skyld. Man kan i princippet "vinde" en budrunde som köber uden at have penge til det. Må jeg spörge hvilken mägler, der er involveret? Det lyder absolut ikke professionelt :( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Cici_Barn 10 Anmeld indhold Besvaret May 18, 2009 Problemet er bare at vi skal være flyttet fra vores nuværende bopæl d. 1 august og derfor kan vi ikke nå at finde noget andet og det er derfor de forsøger at presse os. For 100.000 sek. kan du/I bo 100 dage på et Hotel. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
PIDDI 10 Anmeld indhold Besvaret May 18, 2009 Det er Maklerelind der har stået for salget. Der kan måske være tale om at mægleren har begået en fejl? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret May 18, 2009 Byder man på et hus i danmark' date=' så kan man også holdes ansvarlig.[/quote'] Det her er Sverige, så glem alt om danske regler. Som andre tidligere har skrevet, så er INTET aftalt før købekontrakten er underskrevet af både køber og sælger. At man har "dokumentation" på email kan ingen bruge til noget, det er intet værd. Nej, der er intet der hedder mundtlig aftale i Sverige mht huskøb, at sælger har accepteret et bud er faktisk ikke en skid værd for køber, før begge har underskrevet købekontrakten. Lyder i øvrigt ret unormalt at få lavet en besigtningsrapport på et hus man ikke har købt. Det plejer at være noget mægler spørger køber om ifm underskrivelse af købekontrakten, da dette skal skrives ind i købekontrakten Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret May 18, 2009 Der er da rekord mange boliger til salg lige nu, så det burde da være muligt at finde noget andet ? Men hvis det lige netop var det i ville have, ja så må i jo igang med at forhandle igen desværre... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
PIDDI 10 Anmeld indhold Besvaret May 18, 2009 Når man underskriver, så betaler man jo et depositum, så på den måde kan det vel godt betale sig at få lavet besigtigsrapport inden underskrift så man har mulighed for at finde ud af om man kan blive enige..? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
PIDDI 10 Anmeld indhold Besvaret May 18, 2009 Der er da rekord mange boliger til salg lige nu' date=' så det burde da være muligt at finde noget andet ? Men hvis det lige netop var det i ville have, ja så må i jo igang med at forhandle igen desværre...[/quote'] Mange??? Jeg kan finde omkring 30 boliger i hele skåne... Synes bestemt ikke at der er noget at vælge i mellem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret May 18, 2009 Mange??? Jeg kan finde omkring 30 boliger i hele skåne... Synes bestemt ikke at der er noget at vælge i mellem. Har du søgt på hemnet.se for der er altså mange til salg? Selvfølgelig hvis du har nogle lidt "extreme" søgekriterier, så kan du godt ende op med kun 30 annoncer, men det lyder liiidt vildt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret May 18, 2009 Da vi købte hus skrev vi under på kontrakten i marts og betalte handpennig. At betale depositum er jo heller ikke et problem når man gerne vil have huset... Vi overtog huset juni, og i denne forbindelse fik vi på overtagelsesdagen lavet en besiktning. Havde beskitningen fundet større fejl/mangler kunne vi forhandle pris igen - det var indskrevet i kontrakten. Det er vist den mest almindelige måde at handle bolig på i SE. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret May 18, 2009 Besynderligt system Lige det med besigtningen er ret underligt. Vi har solgt vores hus og alligevel ikke. Der skrevet under, men de kan hoppe fra efter besigtningen hvis de syntes. Så först 1 Juni ved vi om vi har solgt. Ikke så morsomt for hvem siger at de andre fra budrunden er på stadigväk Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret May 19, 2009 Jeg havde helt sikkert straks begyndt at kigge efter noget andet. Det er simpelthen for useriøst. Samtidig havde jeg nok takket ja til den nye pris når mægleren ringede næste gang og aftalt et møde med mægler og sælger til underskrivelse. Når så jeg ikke dukker op ringer de nok efter ca. 10 min og spørger hvor jeg er henne.. jamen jeg er lige på vej, bliver bare lige en lille smule forsinket. 10 min efter ringer mægler igen og spørger hvor jeg bliver af. Her vil jeg så spørge mægler om det ikke er irriterende at blive brændt af og spilde sin tid :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret May 19, 2009 Lige det med besigtningen er ret underligt. Vi har solgt vores hus og alligevel ikke. Der skrevet under' date=' men de kan hoppe fra efter besigtningen hvis de syntes. Så först 1 Juni ved vi om vi har solgt. Ikke så morsomt for hvem siger at de andre fra busrunden er på stadigväk [/quote'] Tjah - men hvordan skulle man ellers gøre det? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret May 19, 2009 hvem siger at de andre fra busrunden er på stadigväk Det må jeg sgu nok sige, det er da en effektiv mægler der lige frem kører bus turer, rundt på sine visninger :D i know offtopic Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret May 19, 2009 Problemet er bare at vi skal være flyttet fra vores nuværende bopæl d. 1 august og derfor kan vi ikke nå at finde noget andet og det er derfor de forsøger at presse os. Spørgsmålet er så bare hvordan vi kan bruge lovgivningen mod dem når de skal opføre sig sådan. Sælger skal jo stille garanti i 10 år, så mon ikke man kan finde noget der. Hvordan er det feks med ulovlig elinstallationer som jeg ved der er? Kan vi holde sælger ansvarlig for det éfter kontrakten er underskrevet? Find noget andet. Hvis sælger allerede nu er problematisk at danse med, forestil jer så hvordan det vil være hvis der er noget galt med huset efterfølgende :) Hvordan kan det være I kun kommer frem til ca. 30 boliger i Malmø/Skåne? Hvad søger I (størrelse, beliggenhed og prisklasse)? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret May 19, 2009 Mägler uden körekort Mägler uden körekort Det må jeg sgu nok sige' date=' det er da en effektiv mægler der lige frem kører bus turer, rundt på sine visninger :D i know offtopic[/quote'] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret May 19, 2009 Inden Måske have en ud der er lidt hurtigere så man skriver efter besigtningen.Tjah - men hvordan skulle man ellers gøre det? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret May 20, 2009 Måske have en ud der er lidt hurtigere så man skriver efter besigtningen. Ja det er jeg så enig i - det virker meget sent for jeres vedkommende. Som køber er man jo også interesseret i hurtig besiktning skulle jeg mene, tænk hvis der nu var fejl ved ejendommen det gjorde at man ikke turde/kunne købe den alligevel! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites