Martin_M 10 Anmeld indhold Skrevet May 17, 2009 Hej Andre der har lagt mærke til, at deres forsikringer hos Vesta er steget? Jeg har 3 forsikringer hos dem (2 biler og hus og hem), og de er steget med ca. 1400 sek på et år. Bilerne står for ca. 1200 kr af den stigning! Jeg har ikke lavet skader eller andre præmieforhøjende hændelser, så det virker lidt mystisk. Har skrevet en mail til dem, og hører jeg ikke fra dem inden torsdag, så får de et opkald - så jeg kan finde ud af hvad stigningerne skyldes. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret May 17, 2009 Hej Andre der har lagt mærke til, at deres forsikringer hos Vesta er steget? Jeg har 3 forsikringer hos dem (2 biler og hus og hem), og de er steget med ca. 1400 sek på et år. Bilerne står for ca. 1200 kr af den stigning! Jeg har ikke lavet skader eller andre præmieforhøjende hændelser, så det virker lidt mystisk. Har skrevet en mail til dem, og hører jeg ikke fra dem inden torsdag, så får de et opkald - så jeg kan finde ud af hvad stigningerne skyldes. Jeg har en Hus och Hem forsikring hos Vesta som heldigvis ikke ser ud til at være steget, den er stadig på SEK 3 800. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret May 17, 2009 Hej Andre der har lagt mærke til, at deres forsikringer hos Vesta er steget? Jeg har 3 forsikringer hos dem (2 biler og hus og hem), og de er steget med ca. 1400 sek på et år. Bilerne står for ca. 1200 kr af den stigning! Jeg har ikke lavet skader eller andre præmieforhøjende hændelser, så det virker lidt mystisk. Har skrevet en mail til dem, og hører jeg ikke fra dem inden torsdag, så får de et opkald - så jeg kan finde ud af hvad stigningerne skyldes. Det er pga. skatten på trafikforsikringen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret May 17, 2009 Jeg var meget spændt på Atava da min forsikring på bilen skulle fornyes her 1/4, men den faldt faktisk 5,7% Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret May 18, 2009 Det er pga. skatten på trafikforsikringen. Trafikförsäkringsskatten er steget med ca. 160 kr.... Så der er en bid vej op til stigningen på 900 kr på den ene bilforsikring... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret May 18, 2009 Vesta har lavet nye regler for hvornår man er elite bilist - antal år man skal have kørekort. Da jeg fandt ud af det her 1. feb 2009 (ændring trådte i kraft 1/1-09) - skiftede jeg med det samme til trygg-hansa, som var væsentlig billigere - og bedre dækket. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret May 18, 2009 Vesta har lavet nye regler for hvornår man er elite bilist - antal år man skal have kørekort. Da jeg fandt ud af det her 1. feb 2009 (ændring trådte i kraft 1/1-09) - skiftede jeg med det samme til trygg-hansa, som var væsentlig billigere - og bedre dækket. Hvor mange år skal man have? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret May 18, 2009 Hej, Premieökningen beror på nya tariffer (de "prislistor" vi får utifrån skadestatistik, riskbedömning och utvärdering av dessa) från 1:e januari. Därav även för hus & hem försäkringarna. Vänliga hälsningar Dvs. at alle Vestas kunder vel bliver ramt... :( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret May 18, 2009 Hvor mange år skal man have? Kan sq ikke huske det eksakte tal . men de har skruet sindsygt op for det - mener det er 20 år nu - før man er elite bilist. Ringede dem op og spurgte om de havde slået hovedet, eller det var normalt et firma var så idiotisk. Herefter opsagde jeg min forsikring, og valgte et seriøst selskab. Det er ren og skær fordi de vil øge deres indtjening - intet med trafiksikkerhed og statistiker. Hvis de dog bare ville sige det istedet for det andet pis. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Tomcat 10 Anmeld indhold Besvaret May 22, 2009 Ud fra hvad de priser jeg før kunne læse på det her forum, så havde de havde jo næsten dumping priser på deres bilforsikringer, gad vide om de bare justerer op så de ligger i samme prisleje som de andre etablerede på markedet? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret May 22, 2009 Synes ikke det står i deres ædring i forsikringsvilkår ? http://www.vesta.se/omvesta/aktuell_information/informationshistorik/information_om_villkorsandringar_0901/villkorsandringar_0901/index.html og hvis man nærlæser 2009 vilkår for "fordon": 7. Premiestegen 7.1. Inplacering När du tecknar en försäkring för en personbil, lätt lastbil eller mc, placeras du på ett steg på premiestegen, som vi beräknar utifrån bland annat antal sammanhängande år med körkort till fordonet. 7.2. Så regleras ditt premiesteg För varje skadefritt försäkringsår i Vesta Skadeförsäkring flyttas du vid huvudförfallodagen ett steg upp på premiestegen tills du når steg 12 som är det billigaste. Vid varje skada som medför utbetalning från trafik- eller vagnskada flyttas du två premiesteg ner vid nästa huvudförfallodag. Du flyttas inte ner något steg om skadan uppkommer vid: - skada som ersätts via delkasko - besiktning av fordonet av polisman eller annan behörig - kollision med djur som plötsligt och oförutsett kommit ut på körbanan - skadegörelse av tredje man - annan skada då du kan bevisa att någon annan än du själv eller föraren av ditt fordon ensam vållat skadan. 7.3. Premiefördel Din första skada på försäkringen medför inte att du flyttas ner på premiestegen om: - du har kört skadefritt* de första två åren efter att du har tecknat försäkringen i Vesta Skadeförsäkring och - du står på premiesteg 7, 8, 9, 10, 11 eller 12 när skadan uppkommer. *Med ”skadefritt” menas, att det inte har varit trafik- eller vagnskador som har medfört utbetalning från Vesta Skadeförsäkring. dvs. at man bliver indplaceret på trin 12 (som er elitebilist) hvis man har haft kørekort i 12 år og kan påvise at man har kørt skadefrit (eller skriver det...) Sådan var det nu også før 1/1 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret May 22, 2009 Kan sq ikke huske det eksakte tal . men de har skruet sindsygt op for det - mener det er 20 år nu - før man er elite bilist. Ringede dem op og spurgte om de havde slået hovedet' date=' eller det var normalt et firma var så idiotisk. Herefter opsagde jeg min forsikring, og valgte et seriøst selskab.[/quote'] Jeg har haft kørekort siden 1992 - dvs 17 år og er på billigste præmietrin hos Vesta. De har netop fornyet forsikringen på både min BMW 330iAut (som er fuldforsikret) samt Peugeot 207CC (som er halvforsikret) - for begge to er stigningerne minimale. Jeg har udover biler også en hus+hem forsikring hos dem samt jeg er förmånskund i Nordea. Ved ikke om det gør en forskel. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret May 22, 2009 Lyder weird - snakkede med min forsikringsagent hos Vesta - hvor jeg brokkede mig over at skulle på trin 10 istedet for 12 - skal lige siges jeg havde været væk i 4 måneder fra vesta, da jeg købte bil med forsikring betalt. Da jeg bad om et tilbud på bilen, stod der trin 10 - hvortil han svarede at det var fordi de havde ændret vilkårene fra 1/1-09, så man skulle have kørekort længere tid. Kan være det kun er aktuelt, hvis man er "ny" kunde ? Anyway - gad ikke diskuterer mere med ham, og valgte tryghansa, som gav mig en bedre forsikring, til mindre penge :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret May 22, 2009 hmm... må jo sande at jeg ikke er på trin 12 længere... Må være derfor jeg er steget i pris. Er som larscph også formånskund i Nordea, men har desværre fået stigninger på alle forsikringerne... Dog er det bilerne som trækker 90% af stigningerne... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites