Jette 10 Anmeld indhold Skrevet May 17, 2009 Hej, Er der nogen her der har erfaring med Ortho K linser? Jeg har søgt lidt rundt via google, men det nærmeste jeg kan finde er Göteborg - og lidt langt når man skal til kontrol i starten. Synes det lyder som godt alternativ til laser operation. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jette 10 Anmeld indhold Besvaret May 20, 2009 Fundet klinik i Malmö Hej, Er der nogen her der har erfaring med Ortho K linser? Jeg har søgt lidt rundt via google, men det nærmeste jeg kan finde er Göteborg - og lidt langt når man skal til kontrol i starten. Synes det lyder som godt alternativ til laser operation. Jeg har nu fundet en klinik i Malmö og skal til første undersøgelse der. Skal nok vende tilbage med information om hvordan det gik - hvis det har interesse. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret May 20, 2009 Men vender man det bare ikke rundt - så skal man tage linser i inden sengetid og ud igen næste morgen? Sådan syntes jeg umiddelbart det lyder, hvilket vel er en smule mere besværligt end bare at skulle tage sine 1-dags linser ud inden sengetid og så go'nat... Og så bare en pakke friske næste morgen... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret May 20, 2009 Uden jeg kender produktet, så er finten vel, at man netop slipper for linser om dagen? Om natten er du jo ligeglad, der sover du. Jeg synes det lyder interessant, glæder mig til at høre mere! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jette 10 Anmeld indhold Besvaret May 21, 2009 Men vender man det bare ikke rundt - så skal man tage linser i inden sengetid og ud igen næste morgen? Sådan syntes jeg umiddelbart det lyder' date=' hvilket vel er en smule mere besværligt end bare at skulle tage sine 1-dags linser ud inden sengetid og så go'nat... Og så bare en pakke friske næste morgen...[/quote'] Som jeg har forstået det, anvender man disse nat linser i ca. 1 år, og derefter skulle man helt kunne slippe. Men mere om dette når jeg har været til kontrol for at finde ud af, om jeg kan få hjælp med dem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jette 10 Anmeld indhold Besvaret May 21, 2009 Uden jeg kender produktet' date=' så er finten vel, at man netop slipper for linser om dagen? Om natten er du jo ligeglad, der sover du. Jeg synes det lyder interessant, glæder mig til at høre mere![/quote'] Præcis! De linser jeg har nu, kan jeg også sove med, så jeg kan se, hvis jeg skal op om natten. Jeg vender tilbage når jeg er blevet klogere på dette :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret May 21, 2009 Som jeg har forstået det' date=' anvender man disse nat linser i ca. 1 år, og derefter skulle man helt kunne slippe. Men mere om dette når jeg har været til kontrol for at finde ud af, om jeg kan få hjælp med dem.[/quote'] Ah - ja se dét er til gengæld interessant! Det glæder jeg mig også til at høre mere om hvad de siger.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jette 10 Anmeld indhold Besvaret July 7, 2009 I gang med Ortho-K linser Hej, Så er jeg kommet første skridt i min Ortho-K proces. Fik linserne i går og har sovet første nat med dem. Ved tjekket her til morgen er min styrke reduceret fra minus 5 til minus 2. Ud med sovelinserne og så undersøgelse - det var vildt sjovt at kunne se klokken på sit armbåndsur uden at skulle have det helt op under næsen. Har nu fået minus 2 linser på i dag og forventes at skulle bruge minus 1 i morgen. Skal til tjek igen på torsdag. Da jeg ligger over den grænse de garanterer, har jeg ingen garanti fået, men synes altså det stadig er interessant. Og det kan måske lade sig gøre at nå mål alligevel. Mht. varig løsning: Dette er IKKE varig løsning som en eventuel operation - jeg er blevet opmærksom på, at man nok skal sove med disse linser enten et par gange om ugen eller hver nat. Men det gør jeg gerne, da jeg ikke tør blive opereret. Bla. fordi man ikke har langtids erfaring med operation. Vi hørs :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret July 7, 2009 Tak for updaten, glæder mig til at høre hvordan det går! Held og lykke! :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jette 10 Anmeld indhold Besvaret July 16, 2009 Kontrol efter 10 nætter Hej, Så er jeg kommet første skridt i min Ortho-K proces. Fik linserne i går og har sovet første nat med dem. Ved tjekket her til morgen er min styrke reduceret fra minus 5 til minus 2. Ud med sovelinserne og så undersøgelse - det var vildt sjovt at kunne se klokken på sit armbåndsur uden at skulle have det helt op under næsen. Har nu fået minus 2 linser på i dag og forventes at skulle bruge minus 1 i morgen. Skal til tjek igen på torsdag. Da jeg ligger over den grænse de garanterer, har jeg ingen garanti fået, men synes altså det stadig er interessant. Og det kan måske lade sig gøre at nå mål alligevel. Mht. varig løsning: Dette er IKKE varig løsning som en eventuel operation - jeg er blevet opmærksom på, at man nok skal sove med disse linser enten et par gange om ugen eller hver nat. Men det gør jeg gerne, da jeg ikke tør blive opereret. Bla. fordi man ikke har langtids erfaring med operation. Vi hørs :) Så har jeg været til kontrol igen. Nu er der gået 10 nætter med linserne. Jeg har ikke haft kontaktlinser/briller på i 5 dage, hvoraf de 3 har været arbejdsdage på kontor med meget skærmarbejde. Højre øje: - 0,5 og venstre øje -1,5. Det er bedre end hvad optikeren havde forventet - men det er jo også individuelt når det er ud over de grænser de normalt arbejder med. Vi havde aftalt, at jeg kunne tage to omgange (og betale for det) men nu er resultatet nået allerede ved de første linser :th2: Så man skal ikke give op på forhånd. Om 2 uger skal jeg til kontrol igen - så må vi se om det holder. Det er fantastisk at være linse/brille fri og bare kunne se det hele - så nu er det kun solbriller der anvendes Så holder dette resultat har det været noget billigere end at gøre samme forsøg i DK. Skal der to omgange special linser til, kommer det op på samme pris ca som i DK - og følgende abonnementet er (selvfølgelig) også billigere i Sverige. På gen"syn" Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mickiii 10 Anmeld indhold Besvaret July 16, 2009 Det lyder utrolig spændende. Jeg er ikke verdens mest synshæmmede, med -1,5 på begge øjne, dog med en stor bygningsfejl på den ene øje. Mit problem er at mine øjne bare ikke rigtig kan med linser, da de bliver tørre osv. Ved du om dette kan bruges på mindre styrker, og evt. bygningsfejl? Så har jeg været til kontrol igen. Nu er der gået 10 nætter med linserne. Jeg har ikke haft kontaktlinser/briller på i 5 dage, hvoraf de 3 har været arbejdsdage på kontor med meget skærmarbejde. Højre øje: - 0,5 og venstre øje -1,5. Det er bedre end hvad optikeren havde forventet - men det er jo også individuelt når det er ud over de grænser de normalt arbejder med. Vi havde aftalt, at jeg kunne tage to omgange (og betale for det) men nu er resultatet nået allerede ved de første linser :th2: Så man skal ikke give op på forhånd. Om 2 uger skal jeg til kontrol igen - så må vi se om det holder. Det er fantastisk at være linse/brille fri og bare kunne se det hele - så nu er det kun solbriller der anvendes Så holder dette resultat har det været noget billigere end at gøre samme forsøg i DK. Skal der to omgange special linser til, kommer det op på samme pris ca som i DK - og følgende abonnementet er (selvfølgelig) også billigere i Sverige. På gen"syn" Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jette 10 Anmeld indhold Besvaret July 16, 2009 Det lyder utrolig spændende. Jeg er ikke verdens mest synshæmmede' date=' med -1,5 på begge øjne, dog med en stor bygningsfejl på den ene øje. Mit problem er at mine øjne bare ikke rigtig kan med linser, da de bliver tørre osv. Ved du om dette kan bruges på mindre styrker, og evt. bygningsfejl?[/quote'] Hej Mckiii, Jeg er ikke sikker på det med bygningsfejl, men du kan kontakte optikeren, så kan du få svar direkte. Med mindre styrker skulle det være endnu mere optimalt. De garanterer at det virker op til -4,5 så der tror jeg du er rigtig godt hjulpet. Men det bedste er nok at tage en snak med dem. Jeg har været hosSkjöld/Skjöld & Grönvall, Stormgatan 4, Malmö telefon 040 795 50. De bor tæt ved centralstationen lige overfor hvor Flyvebådene lå til i sin tid. Du kan også læse mere på www.ssgoptiker.se Held og lykke Jette Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mortens 10 Anmeld indhold Besvaret September 10, 2009 Ortho k i danmark Hej Ortho K kan fåes hos optikere over hele landet, og de fleste bliver også produceret i danmark. Det virker utroligt effektivt og er rigtig godt hvis man har tørheds problemer om dagen. Man kan også se normalt med linserne i om natten, hvis man skal feks. på toilettet. Prøv nedenstående link, og hvis i vil henvises til nærmeste optiker kan bare kontakte firmaet som producerer linserne. www.con-lens.dk/default.asp?mainmenu=21 Håber det hjalp lidt på jeres spørgsmål. Morten Sejersen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thenicegirl 10 Anmeld indhold Besvaret September 16, 2009 Pris? Hej alle. Ingen nævner i tråden prisen for denne "behandling", og den er jo vigtig. Afhænger prisen af den styrke, man har inden behandlingen eller? Takker for svaret, hvis der er et endegyldigt et af slagsen :) With love, L. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jette 10 Anmeld indhold Besvaret September 16, 2009 Hej alle. Ingen nævner i tråden prisen for denne "behandling", og den er jo vigtig. Afhænger prisen af den styrke, man har inden behandlingen eller? Takker for svaret, hvis der er et endegyldigt et af slagsen :) With love, L. Hej, Det koster ca. SEK 2900,- i opstart. Dertil væske og dråber. Dertil kommer 348,- pr. måned i abonnement. Hvad det koster i DK ved jeg ikke præcist - men opstarten er ca. 4.500,- 5.000 dkk og vidst nok ca. 500,- pr md. Prisen har ikke noget med styrken at gøre, men der er en grænse for garanteret succes på minus 4,5. Jeg prøvede dog alligevel - jeg er minus 5,0 og med succes. Så det er jo også et spørgsmål om hvad man vil. Alternativt kan man jo få linser der kun skal skifes en gang pr måned. Det havde jeg før. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret September 16, 2009 Jette - var det linser du gik med en hel måned? Eller skulle de ud om natten? Jeg skiftede for et års tid siden til éngangslinser - Acuvue 1-day - det er ikke specielt billigt (385 sek pr md) men for hulen hvor er det lækkert ikke at skulle fedte med linseetui og væsker! Bare en detalje som at læse efter man er gået i seng er sådan mentalt meget nemmere - så er det bare ud med linserne og væk og go'nat. Og så er det rart med et par helt friske linser hver morgen. Personligt overvejer jeg stadig operationsmuligheden, men jeg er nok lidt for meget kylling til at det kommer til at ske - selv om tanken om helt at slippe for linser mv er besnærende! :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jette 10 Anmeld indhold Besvaret September 17, 2009 Jette - var det linser du gik med en hel måned? Eller skulle de ud om natten? Jeg skiftede for et års tid siden til éngangslinser - Acuvue 1-day - det er ikke specielt billigt (385 sek pr md) men for hulen hvor er det lækkert ikke at skulle fedte med linseetui og væsker! Bare en detalje som at læse efter man er gået i seng er sådan mentalt meget nemmere - så er det bare ud med linserne og væk og go'nat. Og så er det rart med et par helt friske linser hver morgen. Personligt overvejer jeg stadig operationsmuligheden, men jeg er nok lidt for meget kylling til at det kommer til at ske - selv om tanken om helt at slippe for linser mv er besnærende! :) Jeg sov med dem - tog dem ud 1 til 2 gange pr måned bare for at give øjnene et lille hvil. Det abonnement har jeg undersøgt hos min svenske optiker, det er meget billigere. Send mig gerne PM for yderligere detaljer :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites