Gio 23 Anmeld indhold Skrevet May 15, 2009 Efter snart seks år i Sverige kan jeg stadig lære noget nyt (heldigvis). Var hos den lokale bager idag... Jeps - ikke noget med en svensk oversættelse af "Træstamme/r" - men simpelthen "Dammsugare" (Støvsugere) :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret May 15, 2009 Efter snart seks år i Sverige kan jeg stadig lære noget nyt (heldigvis). Var hos den lokale bager idag... Jeps - ikke noget med en svensk oversættelse af "Træstamme/r" - men simpelthen "Dammsugare" (Støvsugere) :th2: Prøv at købe Dammsugare hos Hollandia på 'strøget' i Malmö! De smager SÅ GODT!!!! Min mor har altid sådan nogen liggende i skabet når jeg kommer på besøg :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret May 15, 2009 Prøv at købe Dammsugare hos Hollandia på 'strøget' i Malmö! De smager SÅ GODT!!!! Min mor har altid sådan nogen liggende i skabet når jeg kommer på besøg :) Mor's dreng men så er vi 2 ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret May 15, 2009 Efter snart seks år i Sverige kan jeg stadig lære noget nyt (heldigvis). Var hos den lokale bager idag... Jeps - ikke noget med en svensk oversættelse af "Træstamme/r" - men simpelthen "Dammsugare" (Støvsugere) :th2: Men ja det er da et underligt navn til dem. Hedder de også det dem de har i ica, coop osv mon eller er det bare lokalt hos dig? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret May 15, 2009 Men ja det er da et underligt navn til dem. Hedder de også det dem de har i ica' date=' coop osv mon eller er det bare lokalt hos dig?[/quote']Det hedder de herovre. Det er fordi de mener de ligner den her gamle model støvsuger mere end en træstamme :th2: Potatoe, potato...same same - og ja, de er nemlig guf Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret May 15, 2009 Nu vi er ved det - nogen af jer der er stødt på ordet "örongott"? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Vicksen 10 Anmeld indhold Besvaret May 16, 2009 Nu vi er ved det - nogen af jer der er stødt på ordet "örongott"? Hmmmm...Hvis du mener örngott, er det et pudebetræk ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret May 16, 2009 Nu vi er ved det - nogen af jer der er stødt på ordet "örongott"? Örongott (øre-godt) er vel en variant af mund-godt, øje-bæ o.s.v. ??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
göte_børge 0 Anmeld indhold Besvaret May 16, 2009 Örngott http://fabriken.akestamholst.se/akestamholst/2007/02/semantik_r_kul.html "Örngott har egentligen två betydelser, dels betyder det just det man kan tro, godsaker för örnar som råttor, fiskbitar och annat som de små fågelfäna stoppar i sig. Det örngott man trär över en kudde är dock av annat slag. Örn är här en kortform för öron, och gott kommer av ett verb gäta som inte används längre men som betydde 'få, få tag i'." Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret May 16, 2009 Det hedder de herovre. Det er fordi de mener de ligner den her gamle model støvsuger mere end en træstamme :th2: Potatoe, potato...same same - og ja, de er nemlig guf Ha ! Jeg kendte godt navnet, men nu forstår jeg også hvorfor :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites