Jump to content
Eske

Avgiftsgrundande inkomst

Recommended Posts

Kære medpendlere, jeg og min kæreste glæder os meget til blive forældre for første gang her til sommer. I den forbindelse har jeg preliminært søgt info om dagis og har fundet en i nærheden, der ser god ud. Da jeg klikker lidt rundt på deres hjemmeside bemærker jeg, at det koster max SEK 1260 om måneden og det vil jeg selvfølgelig godt betale (når den tid kommer). Men, der står så også at afgiften er indkomstafhængig - 3% af husstandens bruttomånedsindkomst (loft ved førnævnte max beløb). Mit spørgsmål er så: Eftersom jeg ingen svensk indkomst har, skal jeg så betale 3% af nul? Det forekommer mig meget urimeligt. Ved godt, at har været en lignende problemstilling ved ejendomsskat. Nogen med DK indkomst og børn i dagis i Vellinge kommune, der ved dette? På forhånd tak. Mvh. Eske

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Du betaler ud fra din danske indkomst' date=' de beder om lønsedler. Sender man dem ikke ind, så kommer du til at betale "MAX" på de 1260 :)[/quote'] Sammenligner de bare en ren dansk bruttoindkomst med en svensk bruttoindkomst uden at justere for de sociale afgifter????:surprise: Det er sgu da ikke fair! Den danske indkomst burde blive divideret med ca. 1,3. I Sverige betaler arbejdsgiveren jo ca. 30% "ekstra-løn" i form af sociale afgifter til staten, som den almindelige svensker aldrig ser på sin lønseddel. Det er jo derfor at den svenske officielle grundskat kun ligger på ca. 30%. Det er et spørgsmål om man skal op på 29400 DKK om måneden i brutto eller 38220 DKK i brutto før man rammer max loftet. Der så nok en del danske familier som vil ramme loftet uanset hvad. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sammenligner de bare en ren dansk bruttoindkomst med en svensk bruttoindkomst uden at justere for de sociale afgifter????:surprise: Det er sgu da ikke fair! Den danske indkomst burde blive divideret med ca. 1,3. I Sverige betaler arbejdsgiveren jo ca. 30% "ekstra-løn" i form af sociale afgifter til staten, som den almindelige svensker aldrig ser på sin lønseddel. Det er jo derfor at den svenske officielle grundskat kun ligger på ca. 30%. Det er et spørgsmål om man skal op på 29400 DKK om måneden i brutto eller 38220 DKK i brutto før man rammer max loftet. Der så nok en del danske familier som vil ramme loftet uanset hvad. ;)
ved ik hvad de kigger på, men hvis man har 2 danske indtægter kommer du jo nok over alligevel som du skriver :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites