Jump to content
Ann

Taxapriser fra Svågertorp

Recommended Posts

Jeg har et par gange haft brug for taxa - og har også gæster der tager toget til Svågertorp og taxa ud til os. Men jeg har oplevet meget svingende priser, under de samme trafikale forhold. Jeg tog en taxa fra Rusta i Svågertorp og hjem, han loadede havemøbler ind i bilen for os og bar dem op på verandaen. Det kostede 170 sek. Det var en fredag aften. Jeg har haft gæster der tog en taxa lørdag eftermiddag - det kostede 225.- Og i går (onsdag) tog jeg en vogn ved 18.tiden, og han ville have 296,- og forklarede den høje pris med, at det var fordi nogle selskaber var dyrere end andre. Forespurgt om hvilket selskab han tilhørte, kunne han sige at han var sin egen (Blå kombi bil med Malmø Lund malet i hvidt på siden). Var han en plattenslager, eller afviger priserne virkelig så meget? Skal man aftale prisen med chaufføren inden man stiger ind? Kan man selv vælge hvilken vogn man vil køre med, eller skal man tage den første i rækken på Svågertorp?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er fri prissætning på taxikørsel i Sverige, og derfor er det altid en god ide at forhøre sig om cirkaprisen, inden man sætter sig ind i en taxa, for der er stor forskel mellem vognmændene. I Malmø er de billigste, jeg kender til, Taxiverket (23 23 23), og det er altid en god ide at ringe efter dem, for der er så meget rift om dem, at de sjældent holder og venter i taxiholdepladserne - det gør de dyre taxichauffører derimod:sick: http://www.taxiverket.se/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

MANGE taxa selskaber herovre er nogen plattenslagere. Da jeg boede i malmö oplevede jeg nogen gange det samme. Spørg om prisen inden du sætter dig ind. Ofte kan man aftale fast pris. Der er 2-3 selskaber man bør gå efter men kan ikke huske navnene på dem mere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kan man selv vælge hvilken vogn man vil køre med, eller skal man tage den første i rækken på Svågertorp?
Se hvordan svenskerne gør! De går rundt og spørger fra chauffør til chauffør, hvis de da ikke ringer efter den billigste over mobiltelefonen. Det er ikke som i Danmark, hvor priserne er reguleret, og det derfor er hip som hap, om du tager den ene taxi eller den anden. Du behøver med andre ord ikke som i Danmark at tage den bil, der holder først i køen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger altid 97 97 97 - det er de billigste til det brug jeg har - 59kr i hele malmø på hverdagen- og kun 295 sek (mener jeg det var, kan huske jeg syns det var billigt) gav jeg til Trelleborg fra Malmö. Men dem skal man også ringe efter - de holder ikke så tit stille :-) Tlf.nr. 040-97 97 97

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, gå efter 'Selskaberne' 49-59 i dagtimer 3*97 - 3*12(3*23) - 3*17 Det ser ud som om, der er mange der kører solo, altså ikke er tilknyttet et selskab, som regel dem der holder i taxakøen på centralen. De er afsindigt dyre. Jimmy Ps. Svågertorp ligger uden for 59-kronersgrænsen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ang. de billige ture indenfor Malmö, skal man lige undersøge hvornår man er indenfor Malmö og hvornår man ikke er.Da togene kørte til Svågertorp, tog jeg til tider taxa derfra og hjem (Kroksbäck nær Hyllie), det kunne jeg få til billigpris (indenfor Malmö prisen). Efter toget stoppede ved Hyllie, tog jeg derfra, en enkelt gang, en taxa derfra, hvor jeg var kommet hjem fra tjenesterejse og skulle have kufferter med. Det kostede en noget dyrere pris trods en MARKANT kortere tur, ganske enkelt fordi Hyllie anses som værende udenfor Malmö.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Taxi i sverige er bare besværligt.. Ekstra gebyr på visakortbetaling og forskellige takster og uigennemskuelige faste områdepriser :thumbdown
Altså jeg synes ikke at områdepriserne er mere besværlige end at jeg bare kører med de selskaber jeg ved har det. Og fremover spørger hvad prisen er fra A til B, hvis jeg er i tvivl. Hellere det end de ågerpriser de tager i DK.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Taxi i sverige er bare besværligt.. Ekstra gebyr på visakortbetaling og forskellige takster og uigennemskuelige faste områdepriser :thumbdown
Nope, det er bedre end i DK... Du kan forhandle om prisen med chaufføren som ikke kan henholde sig til en offentlig fastsat takst...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

taxapriser.dk (Danmark) taxipriser.se (Sverige)

I danmark findes der taxapriser.dk - findes der ikke en lignende fremragende service i Sverige?
Ligesom http://www.taxapriser.dk i Danmark, findes der taxipriser.se i Sverige. Jeg ved at der arbejdes på at lave en portal/løsning der samler alle taxi takster sådan at man kan beregne sin taxi pris, ikke bare i Danmark men på tværs af Europa. Et projekt søsat af EU. Det forlyder at taxi kørsel i Sverige, i nær fremtid, vil blive reguleret. Dette bekræftes ligeledes på taxipriser.se

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ligesom http://www.taxapriser.dk i Danmark, findes der taxipriser.se i Sverige. Jeg ved at der arbejdes på at lave en portal/løsning der samler alle taxi takster sådan at man kan beregne sin taxi pris, ikke bare i Danmark men på tværs af Europa. Et projekt søsat af EU. Det forlyder at taxi kørsel i Sverige, i nær fremtid, vil blive reguleret. Dette bekræftes ligeledes på taxipriser.se
Vil den så også tage højde for den noget højere takstsætning som udlændinge får i Sverige - også dem som er bosatte i Sverige ??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites