Jump to content
StineogCebu

Indboforsikring på hus i DK mens man bor i Sverige?

Recommended Posts

Hej alle, Jeg flytter til Sverige (folkeregistrering til Sverige) men fastholder mit hus i DK - jeg har i første omgang ingen lejere i huset, da jeg ønsker at bruge dt som feriebolig i weekenderne henover sommeren. Jeg har en udfordring med at få indbosforsikret huset - samt at få forsikret min hund der naturligvis flytter med til Sverige. Jeg har udvidet syge forsikring på hende. Er der nogen der kender til et sleskab der vil indbosforsikre et hus i DK når ejeren har folkeregistreret adresse i Sverige? Husforsikring (storm, brand etc) er på plads, men indboet har jeg altså udfordringer med at få forsikret. Er der nogen der har erfaringer med dette? Mange hilsener Stine

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det er da helt forkert. Du kan aldrig være dækket af din udlejers indboforsikring. Det er kun, hvis du er en del af samme husstand, altså hvis I er kærester eller ægtefæller, og den pågældende er folkeregistreret på samme adresse som dig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites