Jump to content
thenicegirl

Universalfjernbetjening?

Recommended Posts

Hey... Lige en hurtig tråd, som jeg håber på at kunne afrunde rimelig hurtigt. Nogen, der ved, hvilken universalfjernbetjening på markedet er bedst? Den må helst ikke koste mere end 250 kr., så det skal være den bedste inden for den price range :) Den skal have forholdsvis hårde knapper, ikke de dér rigtig bløde gummi af slagsen - det er et krav. Ellers ingen umiddelbare krav. Dette er i hvert fald det vigtigste. Ved nogen, om universalfjernbetjeninger btw fungerer sammen med alle mærker elektronik? Nogen bud? - Lise.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ikke i den priskategori, desværre... De bedste på markedet er vist Logitech, men de koster nok lidt mere end dit budget... Ellers tror jeg Philips vil være et godt bud...
Jeg har prøvet en de billige, og var på et tidspunkt også dum nok til selv at købe en. Der gik lige nøjagtig 14 dage så røg den på tippen. Så kastede jeg det nødvendige beløb efter en Logitech Harmony 895, og har ikke fortrudt et sekund. Mit råd til Lise vil være at enten glemme det eller skrue budgettet op til minimum de 315 DKK som en Logitech Harmony 525 koster, eller endnu bedre ca. 400 DKK til en Logitech Harmony 555 - http://www.prisjakt.nu/#rparams=ss=logitech%20harmony

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har prøvet en de billige, og var på et tidspunkt også dum nok til selv at købe en. Der gik lige nøjagtig 14 dage så røg den på tippen. Så kastede jeg det nødvendige beløb efter en Logitech Harmony 895, og har ikke fortrudt et sekund. Mit råd til Lise vil være at enten glemme det eller skrue budgettet op til minimum de 315 DKK som en Logitech Harmony 525 koster, eller endnu bedre ca. 400 DKK til en Logitech Harmony 555 - http://www.prisjakt.nu/#rparams=ss=logitech%20harmony
Enig! Har selv købt en Logitech 795. Det kræver at man gider programmere den til de ting man skal styre. Men derudover er det genialt!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Knapper? Samsung? Hey, tak for jeres tips :) Hvordan er knapperne på Logitechs? De må ikke være bløde, for netop det er grunden til, at jeg skal købe en universalfjernbetjening :) Så det ville være dumt at bruge extra penge på en anden, der fejler nøjagtig det samme som den jeg har nu :) 315 og 400 er ikke for dyrt, ville bare ikke op i 700-800. Fungerer Logitechs fjernbetjening sammen med elektronik af mærket Samsung? Og skal 525'eren og 555'eren også programmeres ligesom 795'eren? - L.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Programmeringen lyder måske bøvlet, men det er faktisk det der gør en at Logitech er nummer et i denne genre. Som det var før havde jeg minimum to-tre fjernbetjeninger i brug når fjernsynet skulle fyres op. Nummer et skulle styre tænd/sluk af fjernsynet, volumen og evt. tekstTV, nummer to skulle styre kanalerne på parabolmodtageren samt menu og info 'sider' mv. og nummer tre skulle styre HDD/DVD hvis der skulle pauses, optages eller ses film mv. - jeg er sikker på at de heldige asner der ikke har en kone som hader surround skal have fjernbetjening nummer fire med på denne liste. Nu trykker jeg bare på knappen jeg har defineret som 'Se SattelitTV' og så ved fjernbetjeningen selv at volumentasterne skal styre TV, kanaltasterne Satboksen og play/stop/ff mv. styre HDDen. Jeg kender ikke tasterne på 785/795 men 525/555 har i hvert fald bløde taster. Så med mindre BS fortæller at 795 har hårde taster skal du op i en Harmony 885 til over 1.094 SEK. Men igen så er den også lækker. Og ja, den fungerer med alt der bruger infarøde kommandoer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg kender ikke tasterne på 785/795 men 525/555 har i hvert fald bløde taster. Så med mindre BS fortæller at 795 har hårde taster skal du op i en Harmony 885 til over 1.094 SEK. Men igen så er den også lækker. Og ja, den fungerer med alt der bruger infarøde kommandoer.
Og så kommer BS så og fortæller at knapperne på min er hårde. Men ellers kig ned forbi og se og mærk den. Så kan du få en lille demo af den. Jeg købte min i dk da den var langt billigere end i se.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Og så kommer BS så og fortæller at knapperne på min er hårde. Men ellers kig ned forbi og se og mærk den. Så kan du få en lille demo af den. Jeg købte min i dk da den var langt billigere end i se.
Og jeg kan kun give BS ret, det er en feed fjernbetjening. Og BS, min er federere en din:D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
http://www.hifiklubben.se/produkter/tillbehoer/fjaerrkontroller/sunwave_src3000_fjaerrkontroll_svart.htm Kan se de har den til en superpris igen. Har været rigtig glad for min. Den kan lære fra dine andre eller programmeres med producent koder. Det fedeste er dog at du selv kan skræddersy dit display, mht hvilke du vil have synlige i displayet, og hvilke funtioen den skal vise. Hver knap kan være 3 symboler. Den er desuden automatisk lys/touch sensor...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Har selv invisteret i en Harmony 1100. Aldrig har jeg ejet noget så genialt. Har lagt ind ikoner istedet for kanal tal, så når ungerne vi se disney channel, så trykker de på Mickey Mouse, så tænder satelit motager, fjersyn og den rigtige kanal indstilles. Se det er sku smart. :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
http://www.hifiklubben.se/produkter/tillbehoer/fjaerrkontroller/sunwave_src3000_fjaerrkontroll_svart.htm Kan se de har den til en superpris igen. Har været rigtig glad for min. Den kan lære fra dine andre eller programmeres med producent koder. Det fedeste er dog at du selv kan skræddersy dit display, mht hvilke du vil have synlige i displayet, og hvilke funtioen den skal vise. Hver knap kan være 3 symboler. Den er desuden automatisk lys/touch sensor...
Har haft den du linke til der. Synes ikke den er så fleksibel som Logitech. Og her tænker jeg bla på at du ikke har uanede valg mht hvilke taster der skal være hvad. Derudover blev jeg træt af det var ren touch. Men derudover virkede den fint nok.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for hjælpen! Hej alle. Tak for jeres input. Brugbare og hjælpsomme. Jeg har nok besluttet mig for en SUNWAVE SRC3000, fordi linket til Hi-Fi Klubben herinde førte mig derind :) Den er billig, touch og passer til vores B&O-udstyr - dog beholder vi vores fjernbetjening dertil, fordi den fungerer så godt :) Så tak for hjælpen! - Lise.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved godt det er en ældre tråd, men jeg kan huske at jeg tænkte på noget lignende dengang. Jeg endte med at købe en SUNWAVE SRC-3820 som så lidt smart ud med blå touchscreen, hvor man selv kunne programmere hver enkelt knap. I fredags fik jeg så en Logitech Harmony 525 og hvilket legetøj! I de 3 måneder jeg har haft min Sunwave fik jeg aldrig opnået en tilnærmelsesvis optimal konfigurering, men den var da brugbar med kompromiser. Med Harmony havde jeg 95 % ydelse på 3 enheder inden for 45 minutter inklusiv installation på computeren og tøffe rundt i aftentempo :) I dag tænkte jeg lige at jeg ville se om den også understøttede vores eksterne harddisk med media-out (Iomega) og efter 5 minutter så var den også kodet ind. Det smarte ved Harmony er klart at den selv kan finde den helt rigtige opsætning baseret udelukket på enhedens navn. Selv hvis man er en spade og aflæser et ciffer forkert, så gører den dig høfligt opmærksom på at der findes et andet produkt, som har en lignende opsætning (med efterlader det fejlagtige navn, for kunden har jo ikke taget fejl :D). Harmony 525 fås til en 300-350 DKK og er alle kroner værd. Selv kæresten som hadede den gamle Sunwave, river den her Harmony rundt :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
JA JA hvis man ikke vil ha´ det bedste så..... Logitech Harmony 1100 forever :th2:
Hehe ja den ser sgu smart ud. Hvor stor er den egenligt? 10x20 cm ? Hvis man skal have noget større end 525'eren så er 1100 klart en ide for jeg kan ikke rigtigt retfærdiggøre prisen for ydelse på de mellemliggende modeller (måske for designet men det rager mig en høst blomst :D)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

... Jeg har valgt at købe en lidt dyrere fjernbetjening Jeg har en Sunwave SRC-3000. http://images.google.dk/imgres?imgurl=http://img2.custompublish.com/getfile.php/546219.962.rypsafwrcp/039%2Bsunwave%2Bsrc-3000_.jpg&imgrefurl=http://www.bildochljud.se/test-sunwave-src-3000.50611.o3608o.lbt.html&usg=__GDB9yZV4OIL-brzUSKcaTOZFFQU=&h=555&w=250&sz=78&hl=da&start=3&sig2=eWHxl19LbywyVbcEPeAZAg&um=1&itbs=1&tbnid=QFt67P3oUfKXrM:&tbnh=133&tbnw=60&prev=/images%3Fq%3Dsunwave%2Bsrc3000%26um%3D1%26hl%3Dda%26sa%3DN%26tbs%3Disch:1&ei=Jc6GS_vBOdS14gbOhIWjDw I min verden er den super fin...den har ingen "knapper" men har derimod en stor touchscreen hvor man selv kan vælge hvilke "knapper" der skal være synlige eller ej. Mht til denne anmeldelse synes jeg ikke den rammer helt præcist, da de gør den mere besværlig end den egentlig er. Den er meget nem til at få til at lære sproget fra andre fjernbetjeninger og man skal ikke nødvendigvis taste en speciel kode ind. Jeg tror ærligt talt ikke, at dem der lavede denne anmeldelse har sat sig særlig godt ind i den. Umiddelbart er der ÉN slags elektronik disse universal fjernbetjeninger ikke kan klare og det er B&O, da B&O ikke bruger infrarød overførsel, men derimod bruger ultralyd. Ellers skulle de gerne virke på det meste

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hehe ja den ser sgu smart ud. Hvor stor er den egenligt? 10x20 cm ? Hvis man skal have noget større end 525'eren så er 1100 klart en ide for jeg kan ikke rigtigt retfærdiggøre prisen for ydelse på de mellemliggende modeller (måske for designet men det rager mig en høst blomst :D)
Nu sidder jeg ikke lige med den, men jeg vil sige 15 x 10. :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
I min verden er den super fin...den har ingen "knapper" men har derimod en stor touchscreen hvor man selv kan vælge hvilke "knapper" der skal være synlige eller ej. Mht til denne anmeldelse synes jeg ikke den rammer helt præcist, da de gør den mere besværlig end den egentlig er.
Det var også den frie konfiguration i Sunwaven som tiltalte mig da jeg købte den :) Jeg er da heller ikke ude på at nedrakke Sunwaves opsætning. I stedet vil jeg fremhæve wow effekterne ved Harmony 525 i forhold til prisen. Jeg er overbevist om at de nyere og større Sunwave produkter er bedre bygget op, men nu spurgte Lise jo om noget til prisen (og det var da også min 1. prioritet =)).
hej undskyld at jeg bruger denne T men er der nogle her der har en kode til et alfawiew 42 plasma ca 5år gammel hilsener robe:th2:
Til en Sunwave?
Nu sidder jeg ikke lige med den' date=' men jeg vil sige 15 x 10. :th2:[/quote'] Ja okay så kan jeg sgu godt forstå hvorfor folk gerne vil have den :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Logitech 885 Købte en Logitech 885, med en adapter til min PS3 og en USB styret strømskinne. Verdens bedste investering....pludselig syntes konen al vores udstyr er en god investering. Et tryk og hun kan høre musikken på vores PS3 via vores 3 NAD forstærkere, et tryk og den kører TV i surround....osv. Den kan vist programmeres til næsten al det udstyr der findes på markedet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Stadig ingen løsning :) Hey alle. Tak igen for alle jers inputs. Tja, hvad kan jeg sige, andet end at vi stadig ikke har fået nosset os sammen til at købe en universalfjernbetjening? :) Den fjernbetjening (ikke universal) af de tre, vi har nu, som irriterer mig, er den til vores Samsung DVD. Knapperne er bløde, men samtidig skal man lægge megen kraft i, for at indtastningen registreres. Det er svært at forklare, men man får ondt i fingrene af at sidde og navigere rundt med fjernbetjeningen på DVD'en. Touch screen er naturligvis den mest åbenlyse måde at undgå dette på. Men samtidig skal det være en universalfjernbetjening, som er kompatibel med to Samsung-apparater og B&O-udstyr. Sidstnævnte er den mindst vigtige, da vi beholder B&O-fjernbetjeningen og - uanset hvad - stadig vil tage den i brug. I har mange forskellige bud. Prisen er nok det, der sætter en stopper for fantasien. Universalfjernbetjeningen skal have knapper, der registrerer indtastninger, selv om man kun har berørt knapperne let, den må ikke koste mere end 650 DKK, og så skal den være kompatibel med ovennævnte mærke®. Håber på jeres hjælp atter en gang! Much love, Lise.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites