Jump to content
repeat

Spritkontrol

Recommended Posts

Da min kone kom hjem fra arbejde i går aftes, blev hun stoppet i tolden. Ikke at der noget mærkeligt i det:p det er jo derfor de står der. Men de bad hende om at puste i en alkoholmåler. Må de godt det? Er det ikke noget der ligger hos Polisen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke längere Nej, det er ändret. Der var en meget grim ulykke på E65 for nogen år siden. Der har siden väret kämpe diskutioner om det. Men nu er det tolderne der tager spritkontrollerne ved färgerne hjulpet af et privat vagtfirma.

Da min kone kom hjem fra arbejde i går aftes, blev hun stoppet i tolden. Ikke at der noget mærkeligt i det:p det er jo derfor de står der. Men de bad hende om at puste i en alkoholmåler. Må de godt det? Er det ikke noget der ligger hos Polisen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok. Undreder mig bare lidt over det. Min kone blæste bare, men spurgte ham hvorfor i al verden han chekede hende. Hun sad i uniform, og arbejder i lufthavnen. Det er nok de færreste der har en ordentlig brandert på,når man arbejder der:tongue2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ok. Undreder mig bare lidt over det. Min kone blæste bare' date=' men spurgte ham hvorfor i al verden han chekede hende. Hun sad i uniform, og arbejder i lufthavnen. Det er nok de færreste der har en ordentlig brandert på,når man arbejder der:tongue2:[/quote'] Den kan jeg slå: Da konen var gravid i 7. måned måtte hun blæse en mandag morgen på vej mod kbh. :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

For nogen tid siden blev der skrevet om, hvordan politiet har bestemte mål, de skal opfylde. Inden for en bestemt tid skal de foretage så og så mange alkoholtester, har ledelsen bestemt. Virkningen af det blev, at der blev foretaget en masse kontroller netop på tidspunkter, hvor der var lille risiko for at støde på spritbilister, da det kræver ekstra tid at anholde folk, og hvad der ellers skal til, når man fanger nogen. Så højgravide kvinder mandag morgen og lufthavnsansatte i uniform bliver på den måde yderst interessante profiler set fra et politimæssigt synspunkt. :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
For nogen tid siden blev der skrevet om' date= hvordan politiet har bestemte mål, de skal opfylde. Inden for en bestemt tid skal de foretage så og så mange alkoholtester, har ledelsen bestemt. Virkningen af det blev, at der blev foretaget en masse kontroller netop på tidspunkter, hvor der var lille risiko for at støde på spritbilister, da det kræver ekstra tid at anholde folk, og hvad der ellers skal til, når man fanger nogen. Så højgravide kvinder mandag morgen og lufthavnsansatte i uniform bliver på den måde yderst interessante profiler set fra et politimæssigt synspunkt. :rolleye:
Tja, Balanced Score Card er vel også nået til Polisen, som til mange af os andre:cool: Det kan så være et ganske udmærket redskab, hvis det bliver implementeret og brugt med omtanke:rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
For nogen tid siden blev der skrevet om' date=' hvordan politiet har bestemte mål, de skal opfylde. Inden for en bestemt tid skal de foretage så og så mange alkoholtester, har ledelsen bestemt. Virkningen af det blev, at der blev foretaget en masse kontroller netop på tidspunkter, hvor der var lille risiko for at støde på spritbilister, da det kræver ekstra tid at anholde folk, og hvad der ellers skal til, når man fanger nogen. Så højgravide kvinder mandag morgen og lufthavnsansatte i uniform bliver på den måde yderst interessante profiler set fra et politimæssigt synspunkt. :rolleye:[/quote'] Ja, men det "sjove" var jo netop, at det ikke var polisen, men tolden som hun skulle blæse hos. De må da have andet at lave, end det....:confused:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja' date=' men det "sjove" var jo netop, at det ikke var polisen, men tolden som hun skulle blæse hos. De må da have andet at lave, end det....:confused:[/quote'] Jo, men ikke desto mindre er det, som Skallstorp nævner, blevet ændret. Der er i dag et tværgående samarbejde mellem politi, told og kystbevogtning. Og de 2 sidstnævnte har fået bemyndigelse til at alkoholteste:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ok. Undreder mig bare lidt over det. Min kone blæste bare' date=' men spurgte ham hvorfor i al verden han chekede hende. Hun sad i uniform, og arbejder i lufthavnen. Det er nok de færreste der har en ordentlig brandert på,når man arbejder der:tongue2:[/quote'] De færrest ja, men der skal nok være nogen der arbejder i uniform i lufthavnen der kører en vrandert hjem hver dag. De findes nemlig i alle typer og varianter de dersens spritbilister. Det er ikke kun arbejdsløse og håndværkerne der triller stive rundt. Direktører, læger, folketingspolitikere osv osv er rigtig godt med.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites