Jump to content
PJKB

Finansiering af bil (privatkøb)

Recommended Posts

Tidligere var der GE moneybank. Ved ikke om de gør det mere? Men Nordea i Sverige vil ikke give billån til privatkøb. Der skal man optage et forbrugslån til en noget anden rente.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tidligere var der GE moneybank. Ved ikke om de gør det mere? Men Nordea i Sverige vil ikke give billån til privatkøb. Der skal man optage et forbrugslån til en noget anden rente.
Motormännen tilbyder det (for medlemmer) til en ganske fornuftig rente... Selvom det er uforsikret mener jeg at giver 5 % i rente....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Motormännen tilbyder det (for medlemmer) til en ganske fornuftig rente... Selvom det er uforsikret mener jeg at giver 5 % i rente....
5% er absolut iorden. Nordea tilbyder 4.2% Renten for lån uden sikkerhed er 5.7% så medlemskabet hos MM kan hurtigt godt betale sig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
5% er absolut iorden. Nordea tilbyder 4.2% Renten for lån uden sikkerhed er 5.7% så medlemskabet hos MM kan hurtigt godt betale sig.
Kan man så blive medlem og 2 mdr efter optage et lån, eller er der en anciennitet der skal opnåes ? /Caleb

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kan man så blive medlem og 2 mdr efter optage et lån, eller er der en anciennitet der skal opnåes ? /Caleb
Ingen ancienittet er påkrævet... Men lånet løber kun på de vilkår så længe du er medlem... Og det bedste af det hele... de dør ikke af skræk over en dansker vil låne penge af dem som visse andre finansbolag :laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ingen ancienittet er påkrævet... Men lånet løber kun på de vilkår så længe du er medlem... Og det bedste af det hele... de dør ikke af skræk over en dansker vil låne penge af dem som visse andre finansbolag :laugh:
Derudover får man jo også et ganske godt medlemsblad, Motor. Meget lig det danske FDM blad af samme navn. og for den sølle pris af 175kr om året kan man få vejhjælp. Så jeg kan ikke se hvorfor man ikke skulle være medlem?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hmmm. Jeg fik blankt afslag på deres benzin/mastercard. Interessant fordi det gav en god rabat. Men bare et afslag, og det kunne 'ikke diskuteres'. :thumbdown Ville ellers sende lønsedler eller lignende.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hmmm. Jeg fik blankt afslag på deres benzin/mastercard. Interessant fordi det gav en god rabat. Men bare et afslag' date=' og det kunne 'ikke diskuteres'. :thumbdown Ville ellers sende lønsedler eller lignende.[/quote'] Er det ikke også Preem som står for det.. Jeg ved ikke hvordan de generelt har det med sådan noget..? Men det er Handelsbanken som er långiver for Motormännen, så det kan selvfølgelig spille en rolle...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan låne op til 100K uden sikkerhed: http://www.motormannen.se/mm1/site/05_Medlem/M_Tjaenster/medlemslan/index.html http://www.motormannen.se/mm1/site/05_Medlem/Vaerva_en_medlem.html Priset för medlemskap Ordinarie medlemspris: 415 kronor per år Pensionär: 340 kronor per år Ungdom 18-25 år: 230 kronor per år M Väghjälp – starthjälp och bärgning för endast 195 kr om året.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites