Tyttebærtiger 10 Anmeld indhold Skrevet May 2, 2009 Hej, er helt ny herinde..så tag godt imod mig ;-) Har siddet og kigget lidt på biler da jeg gerne vil flytte over til det dejlige sverige...men når jeg kigger på de svenske bilsider, kan jeg ikke finde ud af hvordan de regner det samlede antal kilometer ud som en bil har kørt! Hvad betyder eksempelvis; " Miltal: 9 000 - 9 499 " ? betyder det at bilen har kørt omkring 9000 kilometer, eller omkring 90.000 kilometer.....eller skal det regnes ud/ forstås på en anden måde? Håber på svar... mvh. Tyttebærtigeren! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret May 2, 2009 velkommen til du.. 1mil = 10km. Du skal bare sætte et "0" på til sidst.. Så 9000mil = 90.000km Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Tyttebærtiger 10 Anmeld indhold Besvaret May 2, 2009 Takker for det hurtige og præsise svar :-) Må tyttebærene blomstre i din have! Mvh. Tyttebærtigeren Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret May 2, 2009 Takker for det hurtige og præsise svar :-) Må tyttebærene blomstre i din have! Mvh. Tyttebærtigeren helst ikke tak :) Og når ja, jeg har ikke nogen have, Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret May 2, 2009 Hvad betyder eksempelvis; " Miltal: 9 000 - 9 499 " ? Nu har du jo fået svar på hvor mange km en svensk mil er. Så svaret på det du spørger om her er at bilen har kørt mellem 90.000 og 94990 km. Ofte skriver sælger det helt korrekte km tal i annoncen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret May 2, 2009 Men de er lidt underlige her over. De siger mil og skriver i mil, dog ikke på deres vejskilte. Der står det i km. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret May 2, 2009 Men de er lidt underlige her over. De siger mil og skriver i mil' date=' dog ikke på deres vejskilte. Der står det i km.[/quote'] Gad vide om du kan bruge det som undskyldning...? "Jamen Hr. Betjent, der stod jo 110 mil/timen på skiltet, så jeg har da holdt mig gevaldigt under maximal-hastigheden når jeg nu kun kørte 250 km/timen" Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret May 2, 2009 Gad vide om du kan bruge det som undskyldning...? "Jamen Hr. Betjent, der stod jo 110 mil/timen på skiltet, så jeg har da holdt mig gevaldigt under maximal-hastigheden når jeg nu kun kørte 250 km/timen" Glæder mig til at høre resultatet af den når du tester næste gang Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Tyttebærtiger 10 Anmeld indhold Besvaret May 2, 2009 Ja en go undskyldning er altid godt at have klar til polisen, når sømmet har været i bund...Bare det ikke er en ung betjænt, de er jo ikke til at tale med og så magtsyge så det halve kan være nok.. Men når man nu køber en brugt bil i sverige på svenske nummerplader, vel og mærket, hva vil det så koste udover købsprisen?..har hørt noget om en skrotpris man skal betale, nogle der kan uddybe det? Mvh. Tyttebærtigeren Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret May 2, 2009 Ja en go undskyldning er altid godt at have klar til polisen, når sømmet har været i bund...Bare det ikke er en ung betjænt, de er jo ikke til at tale med og så magtsyge så det halve kan være nok.. Men når man nu køber en brugt bil i sverige på svenske nummerplader, vel og mærket, hva vil det så koste udover købsprisen?..har hørt noget om en skrotpris man skal betale, nogle der kan uddybe det? Mvh. Tyttebærtigeren Skrotpris betaler du kun hvis du importer så vit jag ved.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret May 2, 2009 Skrotpris betaler du kun hvis du importer så vit jag ved.. Når du importerer en bil til Sverige, betaler du en skrotningsafgift ifm. indregistreringen... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Tyttebærtiger 10 Anmeld indhold Besvaret May 2, 2009 Okey, det skulle være et forholdsvis overkommeligt beløb har jeg hørt :-) Fandt lige dette her iøvrigt; Import bil; Hvis du har adresse i Sverige, så kan du frit importere biler fra Tyskland eller andre lande. Hvis bilen er mere end 6 måneder OG har kørt mere end 6.000 km kan du importere den til Sverige uden at betale moms. Du skal kun betale for en besiktning hos bilinspektionen og en skrotningsafgift. Jetta Bra.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret May 2, 2009 Skrotpris betaler du kun hvis du importer så vit jag ved.. Det er korrekt forstået... Det eneste "ekstra" der kan komme er vejskat, såfremt bilen er avställd... Men den kommer jo alligevel før eller siden sååååå :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret May 2, 2009 Okey, det skulle være et forholdsvis overkommeligt beløb har jeg hørt :-) Fandt lige dette her iøvrigt; Import bil; Hvis du har adresse i Sverige, så kan du frit importere biler fra Tyskland eller andre lande. Hvis bilen er mere end 6 måneder OG har kørt mere end 6.000 km kan du importere den til Sverige uden at betale moms. Du skal kun betale for en besiktning hos bilinspektionen og en skrotningsafgift. Jetta Bra.. Husk bare at det "kun" gælder såfremt du importerer den som privatperson... Hvis du finder et firma til at hjælpe dig skal de trække momsen fra i DE og betale den i SE såfremt momsen kan trækkes fra (avdragbar moms)... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Tyttebærtiger 10 Anmeld indhold Besvaret May 2, 2009 avställd? hva betyder det? Mit svenske er ikke så godt endnu selvom jeg læser flittig i min svenske ordbog.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret May 3, 2009 http://www.transportstyrelsen.se/Vag/Fordon/Av-och-pastallning/Avstallning-av-fordon/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites