Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret November 1, 2009 Så er det tid til en lille update... Jeg har nu sat denne Maximum DA-6000 op indendørs, og forbundet den til mit LED TV med indbygget DVB-? tuner - og alle de danske digital kanalerne (gratis og Boxer) kan ses med en signal styrke på ~80% (hvis det går helt galt kan en antenneforstærker stadig monteres) - danske Boxer er dog stadig kodet, men det findes der jo en løsning på :th2: EDIT: og det er Gladsaxe senderen som jeg modtager signalet fra. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Benzino 10 Anmeld indhold Besvaret November 1, 2009 Lige for at forstå jer korrekt, er det nok at have en stueantenne og et dvb-t TV hvis man vil se om man kan få signal på boxer-dk kanalerne? Man skal ikke have en intro pakke før man kan teste? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Swan 10 Anmeld indhold Besvaret November 1, 2009 Glæder mig til at høre om kommer billede på.. Nogen der har trukket DR HD ned endnu? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret November 1, 2009 Lige for at forstå jer korrekt' date=' er det nok at have en stueantenne og et dvb-t TV hvis man vil se om man kan få signal på boxer-dk kanalerne? Man skal ikke have en intro pakke før man kan teste?[/quote']Der er en bunke FTA-kanaler tilgængelige, så du sagtens kan teste først med en billig digitalboks, jeps. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Benzino 10 Anmeld indhold Besvaret November 1, 2009 Ok men vil gerne teste om der er grundlag for at bestille dansk boxer. FTA kanalerne er vel ikke nok at teste med. Kan man få kodede boxer kanaler frem med stueantennen, så det eneste man efterfølgende har brug for er et boxer kort for at afkode kanalerne? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret November 1, 2009 Ok men vil gerne teste om der er grundlag for at bestille dansk boxer. FTA kanalerne er vel ikke nok at teste med. Kan man få kodede boxer kanaler frem med stueantennen, så det eneste man efterfølgende har brug for er et boxer kort for at afkode kanalerne?Du kan sagtens se hvilke kanaler du kan modtage, inkl. de kodede, så længe boksen kan modtage både mpeg2 og mpeg4. De optræder i kanallisten - men du skal have kort for at afkode dem, selvfølgelig. Lidt bonus-info: http://recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=68225&get=last Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret November 1, 2009 Lige for at forstå jer korrekt' date=' er det nok at have en stueantenne og et dvb-t TV hvis man vil se om man kan få signal på boxer-dk kanalerne? Man skal ikke have en intro pakke før man kan teste?[/quote'] Det heller ikke lige meget hvor stueantennen placeres, jeg placerede min stueantenne (som så er en udendørsantenne) på forskellige lokationer - og den rigtige for mig var lige ved min altan dør, næsten oppe ved loftet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Benzino 10 Anmeld indhold Besvaret November 1, 2009 Gio - Boksen er indbygget i TV´et og kan modtage begge mpeg formater. rlarsen - Det overrasker mig ikke. Har heldigvis en større lukket altan jeg kan prøve mig frem i. Tror jeg bestiller den samme udendørsantenne og gør et forsøg. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Benzino 10 Anmeld indhold Besvaret November 7, 2009 Antennen virkede også for mig. Kan se alle FTA kanalerne. http://www.boxertv.dk/kundeservice/abonnement/sporgsmal-og-svar/om-boxer/ "Kan man tegne abonnement hos Boxer i Danmark, hvis man er bosiddende i Sverige? Nej. Boxer i Danmark har udelukkende rettigheder til at distribuere betalingskanaler i Danmark. En lang række husstande i Sydvestsverige kan dog, med den rette antenneinstallation og en digitalmodtager, modtage de danske kanaler der ligger frit tilgængeligt i sendenettet" Mon dette betyder at det ikke vil virke? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret November 7, 2009 Antennen virkede også for mig. Kan se alle FTA kanalerne. http://www.boxertv.dk/kundeservice/abonnement/sporgsmal-og-svar/om-boxer/ "Kan man tegne abonnement hos Boxer i Danmark, hvis man er bosiddende i Sverige? Nej. Boxer i Danmark har udelukkende rettigheder til at distribuere betalingskanaler i Danmark. En lang række husstande i Sydvestsverige kan dog, med den rette antenneinstallation og en digitalmodtager, modtage de danske kanaler der ligger frit tilgængeligt i sendenettet" Mon dette betyder at det ikke vil virke?Så længe signalet er fra DK, så er der ingen is på koen. Du skal dog have en person med bopæl i DK til at oprette abb. for dig, da dette ikke sælges udenfor DK. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bonne 16 Anmeld indhold Besvaret December 5, 2009 Jeg tager ud til NetOnNet i morgen og kigger på både DA-1200 og DA-2000 - skal nok vende tilbage når jeg ved om det virker. Jeg har en ikke-aktiv antenne, som jeg har brugt til at modtage DVB-T på. Dog har modtagelsen ikke været optimal, så baseret på denne tråd, købt jeg en DA-2000, der jo er aktiv. Min erfaring er, at den ikke er et hak bedre end min ikke-aktive (som fulgte med et PCI-DVB-T kort). Vh, Lars. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret December 5, 2009 Jeg har en ikke-aktiv antenne, som jeg har brugt til at modtage DVB-T på. Dog har modtagelsen ikke været optimal, så baseret på denne tråd, købt jeg en DA-2000, der jo er aktiv. Min erfaring er, at den ikke er et hak bedre end min ikke-aktive (som fulgte med et PCI-DVB-T kort). Vh, Lars. Du har sikkert ret - hvis modtage forholdene er OK også med en alm. antenne. For mit vedkommen må jeg får det første ikke sætte nogen udendørs antenne op, som ellers ville være godt nok til mig (aktiv eller ej), og for det andet når nu jeg skulle ud og have en antenne, ville et bedre køb være en aktiv antenne, idét med sådan en bliver signalet forstærket en smule (ca. 20 dB) - og derved vil modtagelsen blive mere optimal, hvis man bor lidt langt væk fra DK, og antennen skal kunne modtage gennem alle mulige vægge og vinduer (glas). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bonne 16 Anmeld indhold Besvaret December 5, 2009 For mit vedkommen må jeg får det første ikke sætte nogen udendørs antenne op, som ellers ville være godt nok til mig (aktiv eller ej), og for det andet når nu jeg skulle ud og have en antenne, ville et bedre køb være en aktiv antenne, idét med sådan en bliver signalet forstærket en smule (ca. 20 dB) - og derved vil modtagelsen blive mere optimal, hvis man bor lidt langt væk fra DK, og antennen skal kunne modtage gennem alle mulige vægge og vinduer (glas). Men det der forstærkes er vel kun den del, der går tabt gennem kablet fra antennen til modtageren. Ikke selve signalet, der kommer fra sendemasten? Ellers forstår jeg ikke, hvorfor den aktive Maximum ikke er bedre end den ikke-aktive. Vh, Lars. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret December 5, 2009 Men det der forstærkes er vel kun den del, der går tabt gennem kablet fra antennen til modtageren. Ikke selve signalet, der kommer fra sendemasten? Ellers forstår jeg ikke, hvorfor den aktive Maximum ikke er bedre end den ikke-aktive. Vh, Lars. Jeg ved det ikke.... Når du siger at signalet er "ikke er bedre" betyder det at signal styrken er den samme?? samme kvalitet (% vis signal kvalitet)?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret December 5, 2009 En tilsvarende antenne med en aktiv del (læs: forstærker) indbygget forbedrer ikke modtage-kvaliteten. Derimod kan den gøre signalet bedre igennem kæden, eftersom dette forstærkes efter modtagelse, og før det sendes ned til modtager-delen. For at modtage et bedre/kraftigere signal, så skal antennen være større og med flere modtage-elementer monteret - kort fortalt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2010 Update? Lidt ældre tråd, men savner da en update på om nogen har dansk Boxer TV via deres svenske antenne? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2010 Lidt ældre tråd' date=' men savner da en update på om nogen har dansk Boxer TV via deres svenske antenne? [/quote'] Kun via min stueantenne :th2: Jeg har en lille antenneforstærker http://www.tektronik.dk/catalog/da/04296-supermini-forst-rker-dvb-t-sat-signaler-18-db-1072.html som bare skal have 5V så burde du kunne få et bedre signal - du er velkommen til at prøve den (jeg har dog IKKE 5V strømforsygningen, så den skal du evt. selv fremskaffe - men den koster heller en bondegård, ellers kan man jo 'bare' købe en og så returnere den igen, hvis ikke det virker som forventet) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2010 Kun via min stueantenne :th2: Jeg har en lille antenneforstærker http://www.tektronik.dk/catalog/da/04296-supermini-forst-rker-dvb-t-sat-signaler-18-db-1072.html som bare skal have 5V så burde du kunne få et bedre signal - du er velkommen til at prøve den (jeg har dog IKKE 5V strømforsygningen, så den skal du evt. selv fremskaffe - men den koster heller en bondegård, ellers kan man jo 'bare' købe en og så returnere den igen, hvis ikke det virker som forventet) Det vil sige, du har et Boxer TV-modul eller en Boxer digital modtager? Har netop selv fået justeret mine antenner på taget ind så der nu er perfekte forhold for danske kanaler og svenske kanaler - indtil videre kun de gratis. Mit nye LCD tv har nemlig en kortlæser i sig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2010 Det vil sige' date=' du har et Boxer TV-modul eller en Boxer digital modtager? Har netop selv fået justeret mine antenner på taget ind så der nu er perfekte forhold for danske kanaler og svenske kanaler - indtil videre kun de gratis. Mit nye LCD tv har nemlig en kortlæser i sig.[/quote'] Jep, jeg har et Samsung LED TV med indbygget digital modtager, som jeg så har sat et Boxer TV modul ind i med tilhørende Boxer TV kort. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2010 Jep' date=' jeg har et Samsung LED TV med indbygget digital modtager, som jeg så har sat et Boxer TV modul ind i med tilhørende Boxer TV kort.[/quote'] Fedt nok :th2: Jeg kan lige maile dig, hvis jeg en dag må teste kortet i mit tv i 5 minutter for at se om det fungerer hos mig inden jeg køber selv. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Liam´s 10 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2010 Jeg køber en dreambox og sætter op, får alle kanal digi og viasat kanaler. Hvilken parabol skal jeg vælge til dette? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2010 Fedt nok :th2: Jeg kan lige maile dig' date=' hvis jeg en dag må teste kortet i mit tv i 5 minutter for at se om det fungerer hos mig inden jeg køber selv.[/quote'] Det er en aftale :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Benzino 10 Anmeld indhold Besvaret May 24, 2010 Kun via min stueantenne :th2: Jeg har en lille antenneforstærker http://www.tektronik.dk/catalog/da/04296-supermini-forst-rker-dvb-t-sat-signaler-18-db-1072.html som bare skal have 5V så burde du kunne få et bedre signal - du er velkommen til at prøve den (jeg har dog IKKE 5V strømforsygningen, så den skal du evt. selv fremskaffe - men den koster heller en bondegård, ellers kan man jo 'bare' købe en og så returnere den igen, hvis ikke det virker som forventet) Jeg har et lille problem med at det pixelerer en gang i mellem. Har forstærkeren hjulpet dig med at komme af med det? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret May 24, 2010 Jeg har et lille problem med at det pixelerer en gang i mellem. Har forstærkeren hjulpet dig med at komme af med det? Jeg benytter ikke nogen antenneforstærker i dag (ud over den som min digitale stue antenne har indbygget) - og det pixelerer også en gang i mellem hos mig, men det chikanere mig ikke nok til at jeg vil gøre noget ved det. Mit digitale signal modtager jeg med 75-80% Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Per 10 Anmeld indhold Besvaret June 4, 2010 Hej. Jeg bor i Helsingborg. Jeg ser fint 8 gratis kanaler via det digitale net Mpeg 4. Jeg har sat en lille 10 element antenne op på altanen med forstærker. Der står en dansk sender i Landskrona som jeg kigger på (kanal 51) som er en hjælpesender til østkysten i DK, men jeg ser smugkigger altså på den ganske gratis Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites