Jump to content
Levin

Dansk Boxer i sverige

Recommended Posts

Hej Alle Jeg ved der er mange herinde som ser digitalt DR, DR2, TV2 og DR Update via det danske digitale net. Nu her pr .1. maj er Boxer DK lanceret i Københavns området, så jeg spekulerede på om det er nogle der kan "se" de ekstra kanaler på det digitale net. Jeg er godt klar over man skal bruge et DK Boxer kort for at kunne se kanalerne, men umiddelbart skulle de vel dukke op (med sort skærm) i programlisten hvis man "opdaterer" listen af digitale kanaler. Jeg bor selv et stykke inde i Malmö og har ikke kunnet se de nye kanaler endnu, men måske dem som bor i Bunkeflo strand / Limhamn området kan se lidt mere. Er der nogle som kan byde ind her? /Jan

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Sad netop og kiggede på det samme mht. boxer Man kan se på dækningskortet at den antenne som står i kbh sender helt til holbæk, mon ikke den når malmø ligeså..... men spændende hvis vi bliver dækket :-) Der står det her i deres faq dog: Kan man tegne abonnement hos Boxer i Danmark hvis man er bosiddende i Sverige? Svar: Nej. Boxer i Danmark har udelukkende rettigheder til at distribuere vores betalingskanaler i Danmark. En lang række husstande i Sydvestsverige kan dog, med den rette antenneinstallation og en digitalmodtager, modtage de danske kanaler der ligger frit tilgængeligt i sendenettet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Præcist, hvis dækningen er ok, så kræver det lige at en ven i DK laver et abb man så bruger i Sverige, da DK boxer må ikke sælge abb til svenske addresser. Så spørgsmålet er blot om de antenner som er sat op her til lanceringen i Storkøbenhavn fra i dag også dækker Malmö området. Er der nogle der kan hjælpe med denne test? /Jan

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Senderen i Gladsaxe er begrænset i udstålingen imod Sverige, men den der står på Borups Allé er ikke begrænset, så teoretisk burde det kunne lade sig gøre at modtage signalet fra den. Man skal nok benytte sig af en udendørs antenne. Kanal København og G-TV bliver sendt ud i samme multiplex, og de 2 kanaler er ikke kodet. //Mike

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

De sendes på Kanal 35 (UHF), Gladsaxe med Vandret antenne Kbh med Lodret ant. 1/11 kommer hove også med Boxer kanaler. Mon ikke en 100elm antenne med en 20-30 db forstærker kan hjælpe :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Haløj, Herude i Västra Hamnen går det fint med at få signalet ind på de nye kanaler - har dog ingen mpg4 dekoder eller boxer dk....endnu ;) Jeg bruger en Triax Ufo med indbygget aktiv forstærker...(udendørs placeret i ca 2,5 meter højde) Mvh Alex

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Boxer Intro koster 2200 DKK for 12 måneder. Det samme koster Viasats Danmarkspakke med et væsentligt større antal kanaler (dog er mange af kanalerne fra Boxer abonnementet ikke med i Viasats pakker).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Boxer Intro koster 2200 DKK for 12 måneder. Det samme koster Viasats Danmarkspakke med et væsentligt større antal kanaler (dog er mange af kanalerne fra Boxer abonnementet ikke med i Viasats pakker).
Jo det koster sikkert det samme, men så skal du også have parabolen. Det er jo netop for at undgå alt det knald med at have og installere en kæmpe tallerken på husmuren, tag eller lignende. Yderligere skal du have en separat boks for at kunne dekode viasat, her er det noget enklere på de nyere TV, hvor du blot sætter et kort i siden og vupti så er du igang. Med hensyn til udbudet af kanaler, bliver boxer DK's udbud endnu bedre pr. 1/11 når den store lancering sker. Endelig kan man jo også nemmere "dele" et abonnement ud på flere dekoder-kort hos boxer, end hos viasat Men jo der er da skidt at mange af de sjove ting nu er flyttet over på viasat, herunder Leman og F1. Men man kan jo håbe på at man på sigt kan købe dem til i boxer udbudet. /Jan

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg lige sat en Triax Ufo antenne op her i Annestad, og får bl.a. 5 kanaler ind som hedder "Boxer Navigator" allesammen.. Er det de danske boxerkanaler? Hvis jeg tuner ind på dem siger den "datatjeneste". Får TV2 Lorry ind med 86% signal, så antennen er rimelig effektiv : ) Men er det nok mon??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Der kommer ingen Viasat kanaler på boxer. Og du kan ikke se landskampen den 6. hos boxer. TV3,3+ og TV3puls bliver på Parabolen :) og kommer ikke hos boxer. TV2 news har de godt nok, og TV2 sport tror jeg ikke kommer hos boxer. CNN, Disney, Cartoon og Travel kommer hos boxer Boxer dk kan snart ikke overraske med mere :) Det forlyder også de kan finde på at lægge sverige 1+2 i programpakken, norske og tyske kanaler. Hvis de gør det er pakken snart komplet, men kedelig. Dvs nu kender vi en del af pakken.... TV2film, TVzulu, Kanal 5, Kanal 4, Kanal 6, TV2 Charlie, TV2 news, Discovery, Animal Planet, Cnn, Travel og Cartoon og Disney. Ialt 13 kanaler. Hvis de nu smider sverige 1+2+4, nrk 1+2 og norge 2 og rtl eller andre tyske ind, er der næsten fyldt op. Der kommer nok også en musikkanal, mtv eller voice? Og mon ikke også Canal+ ? med en film og en sportskanal. Der er ikke noget rigtig overraskende synes jeg. Næsten alle kanaler er kanaler som også Fasttv har på fiber i Danmark og Canal Digital har på parabol.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogen som kan anbefale en god digital stueantenne?? - det SKAL være en indendørs antenne, da vi ikke må sætte noget op udendørs. Umiddelbart ser en Maximum DA-1200 indoor DVB-T/DAB antenna ud til at kunne dække mit behov - men er den god nok (bliver signalet forstærket nok) til at modtage signalerne fra DK?? Jeg har lånt en dansk boxer TV boks med intro abonnement, som jeg gerne vil ha' afprøvet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er der nogen som kan anbefale en god digital stueantenne?? - det SKAL være en indendørs antenne, da vi ikke må sætte noget op udendørs. Umiddelbart ser en Maximum DA-1200 indoor DVB-T/DAB antenna ud til at kunne dække mit behov - men er den god nok (bliver signalet forstærket nok) til at modtage signalerne fra DK?? Jeg har lånt en dansk boxer TV boks med intro abonnement, som jeg gerne vil ha' afprøvet.
den skal jeg lige forstå. Du sætter boxen op i sverige og så modtager du signal fra DK via stue antenne? eller? og hvor langt mon en sådan antenne rækker?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
den skal jeg lige forstå. Du sætter boxen op i sverige og så modtager du signal fra DK via stue antenne? eller? og hvor langt mon en sådan antenne rækker?
Det var det der var min mening - det ser ud til at der er andre herinde som godt kan modtage signalerne fra DK - på en udendørs antenne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det var det der var min mening - det ser ud til at der er andre herinde som godt kan modtage signalerne fra DK - på en udendørs antenne.
okay. Men jeg forstår bare ikke lige. Men det er så kun de danske digital udbudte kanaler du så kan se? DR1 DR2 Tv2 og Tv2 regionaler ik?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
okay. Men jeg forstår bare ikke lige. Men det er så kun de danske digital udbudte kanaler du så kan se? DR1 DR2 Tv2 og Tv2 regionaler ik?
Det vil primært være de danske gratis kanaler (DR1, DR2, DR update, TV2) + dem som Boxer DK udbyder som jeg vil komme til at se. Jeg skulle også kunne se de svenske gratis digitale kanaler - men ved ikke lige hvordan de kan komme ind samtidigt - det er bla. noget af det jeg gerne vil ha' testet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan sagtens modtage både danske og svenske digitale kanaler, hvis du har en digital modtager, og du ellers kan fange de danske signaler. Her i Jakriborg kan jeg med min indbyggede digitale modtager koblet til fællesantennen se danske DR1, DR2, DR Update, TV2, og svenske TV4, TV6, Axess TV, SVT1 + 2, Barn-/Kundskapskanalen, og SVT24.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det vil primært være de danske gratis kanaler (DR1' date=' DR2, DR update, TV2) + dem som Boxer DK udbyder som jeg vil komme til at se. Jeg skulle også kunne se de svenske gratis digitale kanaler - men ved ikke lige hvordan de kan komme ind samtidigt - det er bla. noget af det jeg gerne vil ha' testet.[/quote']Når du skal til at pege med antenner, så er der god info at hente her og her.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Du kan sagtens modtage både danske og svenske digitale kanaler, hvis du har en digital modtager, og du ellers kan fange de danske signaler. Her i Jakriborg kan jeg med min indbyggede digitale modtager koblet til fællesantennen se danske DR1, DR2, DR Update, TV2, og svenske TV4, TV6, Axess TV, SVT1 + 2, Barn-/Kundskapskanalen, og SVT24.
Jeg mangler bare Dr2. kan godt se de andre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Antenne

Hej Jeg bruger selv en Maximum DA-6000, se link nedenfor. Det er en udendørs antenne, men en lille af slagsen og umiddelbart ikke større end en indendørs antenne- http://www.netonnet.se/item.asp?iid=98218&sid=1003387&SpaceCode=SectionRow2Right Den pixelerer dog ind i mellem, ikke så meget den irriterer, men nok til at man bemærker det. Mit gæt er dog hvis man bor højt eller tæt på øresund - eller begge dele - er det ikke noget problem. Med denne antenne kan jeg modtage alle de kanaler som er med i Boxers intro pakke. Mangler bare at få fat i kortet til at afkode dem. Du må meget gerne holde os lidt orienteret om det lille eksperiment, da du nok er den første der kommer i mål med denne del af udfordringen. /Jan

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har nu testet Boxes TV med dansk intro pakke, og med en "Maximum DA-2000" aktiv stueantenne. Jeg kan godt få de gratis digitale kanaler frem (DR1, DR2, DR Update og TV2), men ikke de kanaler som Boxer tilbyder. Når vi kommer tættere på 1. nov. tror jeg at jeg vil gøre endnu et forsøg, da der er noget med at der skulle komme nogle flere sende master - men nu må vi se :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har nu testet Boxes TV med dansk intro pakke, og med en "Maximum DA-2000" aktiv stueantenne. Jeg kan godt få de gratis digitale kanaler frem (DR1, DR2, DR Update og TV2), men ikke de kanaler som Boxer tilbyder. Når vi kommer tættere på 1. nov. tror jeg at jeg vil gøre endnu et forsøg, da der er noget med at der skulle komme nogle flere sende master - men nu må vi se :)
Hej Rene Det var da underligt. På mit TV kan jeg jo godt "se" alle de kanaler som er i boxer.dk's udbud, det er bare kortet jeg mangler til at afkode signalet. Men kan du modtage det kodede signal på kanalerne, altså "se" det kodede signal? Hvis ikke kan det jo være antennen som driller. Min pointe er lidt at det ikke er kortet som gør du kan modtage kanalerne, det skal antennen kunne gøre af sig selv. Kortet er der kun for at afkode kanalerne. Hvis du er frisk kan vi jo afprøve det på mit tv, blot en tanke. /Jan

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Rene Det var da underligt. På mit TV kan jeg jo godt "se" alle de kanaler som er i boxer.dk's udbud, det er bare kortet jeg mangler til at afkode signalet. Men kan du modtage det kodede signal på kanalerne, alt "se" det kodede signal? Hvis ikke kan det jo være antennen som driller. Hvis du er frisk kan vi jo afprøve det på mit tv, blot en tanke. /Jan
Jeg tror at det er antennen som ikke er god nok - jeg skal nok ha' en udendørs (som jeg ikke må sætte op), eller også skal jeg ha' fundet en signal forstærker. Jeg bor også længere væk fra de to sendere i København end du gør - men har dog frit udsyn mod DK, og bor på dansk 2. sal - svensk 3. sal, så jeg burde være oppe i luften hvor man må formode at signalet er bedre. Jeg får en besked på TV skærmen om at jeg skal checke antennen da, der ikke er signal nok - får dog kun denne besked ved Boxer kanalerne. Når jeg kigger på digital boksen's signal informationer, ser det ud til at signalet er på 60% til 70% og er grøn - men signal kvaliteten er kun 2% og er derfor rød.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites