lyder 10 Anmeld indhold Skrevet April 30, 2009 Hej jeg har søgt lidt rundt her inde og rammer nogle tråde om emnet, men mange gange med døde links osv.. Jeg har tænkt mig at købe en gammel bil i sverige og tage den med til danmark. Sælgeren siger alt muligt besværligt: kolla på www.transportstyrelsen.se ifall du vill köpa bilen måste du ha en tillfällig försäkring och jag måste skicka in om exportering tillsammans med dina papper från ditt försäkringbolag då får jag nya plåtar som är tillfälliga. dvs att du kan inte ta med dig bilen förren dom nya plåtarna + det tillfälliga regpappret kommit och det tar ca 5 dagar. Bla bla bla... Jeg kan låne forhandler prøveplader, kan han ikke bare afmelde bilen på nettet og så kan jeg sætte pladerne på og køre her over? Jeg skal ikke have bilen registreret her og nu da den skal bygges om! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret April 30, 2009 Eller nemmere, hent bilen på et fejeblad - så skal forhandler kun melde bilen eksporteret går jeg ud fra ?. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
lyder 10 Anmeld indhold Besvaret April 30, 2009 Eller nemmere' date=' hent bilen på et fejeblad - så skal forhandler kun melde bilen eksporteret går jeg ud fra ?.[/quote'] Glemte lige at sige, at det er hos en privat person jeg køber bilen... Har ikke mulighed for fejeblad eller trailer, men danske forhandler prøveplader skulle også virke i sverige... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret April 30, 2009 Det tror jeg bestemt ikke de gør - de er begrænset til at køre i DK. mulighed for fejeblad er der altid - du kan bare betale en for at hente bilen. Så slipper du også for forsikring, og det meget besværlige svenske system med midlertidig plader etc. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret April 30, 2009 er det ikke kun dem du køber hos politiet der er ulovlig at køre ud af danmark med?? De er i al fald. men er ikke sikker på dem du får hos en forhandler er.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
lyder 10 Anmeld indhold Besvaret April 30, 2009 Ok, så har jeg en anden mulighed, jeg har en ven der bor i Malmø, som midlertidig kan købe den af svenskeren. Han kan så køre den til broen, og jeg kan så smække pladerne på ved broen. Også kan vi klare papirene senere. Men jeg har stadig ikke tænkt mig at registrere den her hjemme endnu, hva så kommer min ven så i klemme...? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
lyder 10 Anmeld indhold Besvaret April 30, 2009 Kan se at de danske faste prøveplader skulle virke i Sverige: http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=7109 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dabp 10 Anmeld indhold Besvaret April 30, 2009 Ok, så har jeg en anden mulighed, jeg har en ven der bor i Malmø, som midlertidig kan købe den af svenskeren. Han kan så køre den til broen, og jeg kan så smække pladerne på ved broen. Også kan vi klare papirene senere. Men jeg har stadig ikke tænkt mig at registrere den her hjemme endnu, hva så kommer min ven så i klemme...? Hvis han er frisk på at køre den rundt for dig, så behøver du slet ikke dine plader... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret April 30, 2009 Kan se at de danske faste prøveplader skulle virke i Sverige: http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=7109 mener du dem hos politet som er hvide og lige til at klister på. hvor du betaler per dag?? De må ikke bruges i sverige, det er i al fald hvad de har sagt til mig. For var lige ved ikke at få dem fordi jeg sage jeg skulle til sverige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret April 30, 2009 Ja, få din ven til at købe den i hans navn - få en alm forsikring på bilen, og så sælger din ven dig bilen for samme pris, krydser eksport af - og du får bilen evt. toldsynet. Det papir kan din ven sende kopi af til transportstyrelsen, og så bliver bilen anset som værende eksporteret og forsikringspenge mv. tilbagebetalt, for rest perioden. Et toldsyn, er ikke det samme som et syn. Kræver så vidt jeg husker ikke en vurdering fra SKAT vel ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret November 23, 2011 Ja' date=' få din ven til at købe den i hans navn - få en alm forsikring på bilen, og så sælger din ven dig bilen for samme pris, krydser eksport af - og du får bilen evt. toldsynet. Det papir kan din ven sende kopi af til transportstyrelsen, og så bliver bilen anset som værende eksporteret og forsikringspenge mv. tilbagebetalt, for rest perioden. Et toldsyn, er ikke det samme som et syn. Kræver så vidt jeg husker ikke en vurdering fra SKAT vel ?[/quote'] Smart :) - jeg har blot ikke fundet et forsikringsselskab, der vil forsikring en bil, der ikke er dansk (altså ikke har været registreret i DK). Gad vide om den svenske bil ka tilmeldes et dansk toldsyn, selvom den stadig er registreret i S? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret November 23, 2011 Burde ikke være et problem, ellers kunne man jo slet ikke importere biler til DK - og det gør de da fint fra tyskland. Danske system er ligeglad om den er reg. i SE eller tyskland - de er kun interesseret i den får danske papire og dansk afgift :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret November 24, 2011 Burde ikke være et problem' date=' ellers kunne man jo slet ikke importere biler til DK - og det gør de da fint fra tyskland. Danske system er ligeglad om den er reg. i SE eller tyskland - de er kun interesseret i den får danske papire og dansk afgift :-)[/quote'] Man afmelder normalt bilen i hjemlandet inden den fragtes til DK - også fra Tyskland ;-) Du må ikke sætte DK prøveplader på en bil, registreret i et andet land... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites