Perfekt_g 10 Anmeld indhold Skrevet April 30, 2009 Hej med jer! XX blev taget i en fotofælde i sommers. Det danske og svenske politi har skrevet en del gange til os (det sveske politi har også været forbi derhjemme en del gange), men vi har ignoreret det (og lad nu være med at skrive 100 indlæg om hvorfor man ikke overholder fartgrænserne og bla bla). I dag ringede de så til mit arbejde - som gav dem mit mobilnummer. Jeg snakkede derfor med en fra færdselspolitiet (som var direkte ubehagelig), og som ville have at vide hvem der havde kørt bilen.. Det vil jeg imidlertid helst undgå at fortælle dem - ikke fordi der er noget ulovligt i at personen har kørt den, men af princip fordi jeg synes det er latterligt at fotofælderne fungerer som en pengemaskine (61 km/t kl. 6:30 en tirsdag morgen i starten af Amager strandvej). Derfor vil jeg gerne vide om jeg kan nægte at oplyse hvem der har kørt bilen? Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret April 30, 2009 Den korte version er at du ikke skal nægte noget som helst. Du skal ganske enkelt meddele dem at du ikke kan huske det. Bliver de ved, så mind dem om at det billede der er, kan være af hvem som helst og ikke lever op til deres egne krav om fotoid. Så sker der ikke mere. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret April 30, 2009 Derfor vil jeg gerne vide om jeg kan nægte at oplyse hvem der har kørt bilen? Det er så vidt jeg ved strafbart at nægte det hvis bilen er din, med mindre du altså ved at udtale gør dig selv strafansvarlig. Jeg mener, at bøden er på 500 kroner for at nægte at udtale sig. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret April 30, 2009 Hvis de ikke kan identificere føren, så får den registreret ejer af bilen bøden, så vidt jeg ved. Politiet er bare flinke imod dig, så frem du havde lånt bilen til en ven. Jeg forstår dog ikke hvorfor du spilder din og vores andres skattepenge, ved at køre politiet rundt i manegen, for sådan en lille bitte bøde. Principper er en ting, men føren har brudt loven og er blevet taget i gerningsøjeblikket. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret April 30, 2009 Jeg forstår dog ikke hvorfor du spilder din og vores andres skattepenge, ved at køre politiet rundt i manegen, for sådan en lille bitte bøde. Principper er en ting, men føren har brudt loven og er blevet taget i gerningsøjeblikket. - enig med Basse - din opførsel er latterlig, samarbejd med politiet så de kan bruge deres tid på noget mere fornuftigt end 'hvad du principielt mener' Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Perfekt_g 10 Anmeld indhold Besvaret April 30, 2009 Hvis de ikke kan identificere føren, så får den registreret ejer af bilen bøden, så vidt jeg ved. Politiet er bare flinke imod dig, så frem du havde lånt bilen til en ven. Jeg forstår dog ikke hvorfor du spilder din og vores andres skattepenge, ved at køre politiet rundt i manegen, for sådan en lille bitte bøde. Principper er en ting, men føren har brudt loven og er blevet taget i gerningsøjeblikket. Fordi jeg synes det er latterligt at bruge ressourcer på noget som ikke gavner nogen. Hvis personen som har kørt bilen havde kørt stærkt forbi en skole eller inde i byen i myldretiden, så havde han/hun sku bare at betale bøden - ganske enkelt fordi det er for dumt, at kører for stærkt de steder og fordi de udsætter andre for farer ved at gøre det der. Men i det her tilfælde er der kørt 61 km/t kl. død om morgenen i starten af juni på en stor bred vej hvor oversigtsforholdene er gode og der ikke er "et øje". Den eneste grund til, at der holder en fotofælde dér, er for at skrabe penge ind. Og det ønsker jeg på ingen måde at støtte, hvis jeg kan undgå det. Derudover så var ham fra fædselspolitiet, som jeg snakkede med, direkte nedladende og ubehagelig, hvilket pissede mig så meget af, at det alene er nok til at jeg vil gøre alt hvad jeg overhovedet kan for, at han ikke får de pågældende oplysninger. Og apropo skattepenge: Jeg forstår fandme godt, at politiet har problemer med store afspadseringssaldi etc. når de ikke har indført den mindste grad af cost/benefit i deres arbejdsgange...... For helt ærlig, så har den pågældende betjent brugt 20-30 gange så meget på bare, at finde frem til mine kontaktoplysninger. Hvem gavner det??? Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Cici_Barn 10 Anmeld indhold Besvaret April 30, 2009 Jeg forstår dog ikke hvorfor du spilder din og vores andres skattepenge, ved at køre politiet rundt i manegen, for sådan en lille bitte bøde. Principper er en ting, men føren har brudt loven og er blevet taget i gerningsøjeblikket. Enig med Basse :th2: Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
GoldMan 10 Anmeld indhold Besvaret April 30, 2009 Jeg er lidt enig i perfekt_g og også med jer andre. Politiet burde sætte sig ind og stoppe kriminalitet som foregår foran deres øjne (narkohandel, ulovligt prostitution o.s.v) - Synes det er overdrevet med fartkontrol på en lige vej med fartgrænse på 50 når perfekt_g har kørt ca. 60 km/t klokken lort om morgenen. Kunne forstå det hvis det foran en skole med børn eller lignende. Men at du ikke betaler den bøde på 500-1000 kr er altså overdrevet. Jeg tror du kan risikere og blive inkaldt på politi station, retten o.s.v - Hvis du bliver dømt skyldig i bøden og ikke betaler, vil SKAT gå ind og trække dem fra din direkte løn. Good luck :th2: Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret April 30, 2009 Man kommer længst med ærlighed!..:-P Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret April 30, 2009 Fordi jeg synes det er latterligt at bruge ressourcer på noget som ikke gavner nogen. Hvis personen som har kørt bilen havde kørt stærkt forbi en skole eller inde i byen i myldretiden, så havde han/hun sku bare at betale bøden - ganske enkelt fordi det er for dumt, at kører for stærkt de steder og fordi de udsætter andre for farer ved at gøre det der. Men i det her tilfælde er der kørt 61 km/t kl. død om morgenen i starten af juni på en stor bred vej hvor oversigtsforholdene er gode og der ikke er "et øje". Den eneste grund til, at der holder en fotofælde dér, er for at skrabe penge ind. Og det ønsker jeg på ingen måde at støtte, hvis jeg kan undgå det. Derudover så var ham fra fædselspolitiet, som jeg snakkede med, direkte nedladende og ubehagelig, hvilket pissede mig så meget af, at det alene er nok til at jeg vil gøre alt hvad jeg overhovedet kan for, at han ikke får de pågældende oplysninger. Og apropo skattepenge: Jeg forstår fandme godt, at politiet har problemer med store afspadseringssaldi etc. når de ikke har indført den mindste grad af cost/benefit i deres arbejdsgange...... For helt ærlig, så har den pågældende betjent brugt 20-30 gange så meget på bare, at finde frem til mine kontaktoplysninger. Hvem gavner det??? 61 km/t er 61 km/t det slår lige så meget ihjel/skader på en bred vej, som på en vej foran en skole. Hverken føren eller politiet ved hvad der sker i fremtiden. Men jeg er ganske enig at de fotofælder er pengemaskiner - de burde helle fange mere farlige forbrydere da. Men blir jeg nappet, så betaler jeg sq - brokker mig som en sindsyg, men ved også jeg har dummet mig - sådan er det jo. Så tag det som en mand, og regn ud alle de andre gange du har kørt for stærkt uden at blive taget. Som politimand, ville jeg også være direkte og nedladen overfor dig - sådan som du har spildt hans tid generelt med dit fis. Og grunden til han har brugt så meget tid på dig, er fordi du har syltet sagen og undveget dit ansvar som bilist. Skam dig!. - herudover så skal politiet vise dokumentation for visse sager de forfølger, i henhold til budgetter mv. Det er så bare din tur. Så come on, få betalt din bøde - så betjenten kan komme videre i sit liv, og fange de omtalte rigtige forbrydere. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret April 30, 2009 Det er så vidt jeg ved strafbart at nægte det hvis bilen er din' date=' med mindre du altså ved at udtale gør dig selv strafansvarlig. Jeg mener, at bøden er på 500 kroner for at nægte at udtale sig.[/quote'] ja i dk er det sådan at du til enhver tid kan nägte at fortälle hvem der har kört bilen og det koster kun 500 i böde .. ved dog ikke om det gälder hvis bilen er svenskregget og man bor i sverige .. men det burde det for det er stadig i dk det er foregået Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret May 1, 2009 ja i dk er det sådan at du til enhver tid kan nägte at fortälle hvem der har kört bilen og det koster kun 500 i böde .. ved dog ikke om det gälder hvis bilen er svenskregget og man bor i sverige .. men det burde det for det er stadig i dk det er foregået Det er lovgivningen for det pågældende land der gør sig gældende... Man kan som hovedregel ikke straffes i sit hjemland for noget man ikke har gjort der... Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Perfekt_g 10 Anmeld indhold Besvaret May 1, 2009 61 km/t er 61 km/t det slår lige så meget ihjel/skader på en bred vej, som på en vej foran en skole. Hverken føren eller politiet ved hvad der sker i fremtiden. Men jeg er ganske enig at de fotofælder er pengemaskiner - de burde helle fange mere farlige forbrydere da. Men blir jeg nappet, så betaler jeg sq - brokker mig som en sindsyg, men ved også jeg har dummet mig - sådan er det jo. Så tag det som en mand, og regn ud alle de andre gange du har kørt for stærkt uden at blive taget. Som politimand, ville jeg også være direkte og nedladen overfor dig - sådan som du har spildt hans tid generelt med dit fis. Og grunden til han har brugt så meget tid på dig, er fordi du har syltet sagen og undveget dit ansvar som bilist. Skam dig!. - herudover så skal politiet vise dokumentation for visse sager de forfølger, i henhold til budgetter mv. Det er så bare din tur. Så come on, få betalt din bøde - så betjenten kan komme videre i sit liv, og fange de omtalte rigtige forbrydere. Jeg ved ikke helt om du ikke har læst mit oprindelige indlæg eller om jeg bare ikke har været klar nok i det. Men blot til orientering, så var det ikke mig der kørte bilen.... Det er min bil, men det var ikke mig der kørte den... Derudover så sagde jeg som en af de første ting til ham da han ringede, at han bare kunne sende selve bøden til mig - så skulle jeg nok betale den. Men det ville han ikke!! Han VILLE have navn eller cpr.nr. på den som kørte bilen - selvom jeg sagde til ham at jeg aldrig havde set billedet fra fotofælden og derfor havde lidt svært ved at oplyse ham hvem der havde lånt min bil en specifik dag for snart et år siden.... Den bedste beskrivelse som jeg kan komme med er, at han havde snakket med en af sekretærerne på mit arbejde for, at få mit direkte nummer. Hendes kommentar da jeg fortalte at jeg havde snakket med ham og synes han var ubehagelig var "Ja var han ik - han var da en nedladende nar"...... Og det i kombination med det pågældende sted/tidspunkt hvor fotofælden er placeret, samt spildet af ressourcer på noget så latterligt, pisser mig så meget af at de helt ærligt kan stikke deres bøde op et sted hvor solen ikke skinner... Hvis de vil indkalde mig til retten, så må de jo gøre det.. Så må jeg bare håbe det bliver om formiddagen, så jeg kan smutte forbi Grillbar og spise en lækker frokost på vej tilbage til arbejdet ;) Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Okroner 10 Anmeld indhold Besvaret May 1, 2009 Tag en tudekiks... Enig med Basse - du har lånt din bil til et fjols. Jo - det er let at komme til at køre for hurtigt på Amager Strandvej. Men hastighedsgrænser er nu en gang lov. Kører du for hurtigt eller en DU har lånt din bil til for hurtigt - ja så falder hammeren. Og hvis du vil ægre dig over at være blevet snuppet - ja så snup en tudekiks og kom videre. Med venlig hilsen Ole Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret May 1, 2009 Fordi jeg synes det er latterligt at bruge ressourcer på noget som ikke gavner nogen. så har den pågældende betjent brugt 20-30 gange så meget på bare, at finde frem til mine kontaktoplysninger. Hvem gavner det??? Hvem det gavner, spøger du. Det gavner alle de andre forbrydere, som ikke bliver fanget, fordi du bruger 1 års politiressourcer på at kævles med politiet om latterlige 500 kr. :thumbdown:rolleye: Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret May 1, 2009 Hvem det gavner' date=' spøger du. Det gavner alle de andre forbrydere, som ikke bliver fanget, fordi du bruger 1 års politiressourcer på at kævles med politiet om latterlige 500 kr. :thumbdown:rolleye:[/quote'] Læs nu hvad manden skriver..... Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret May 1, 2009 Ja, det er altid godt at få alle sagens fakta fortalt jo - gør det unægtelig nemmere at kommenterer :-) Men det lyder jo så som om politiet ikke kan uddele en bøde til andre end føren af bilen, weird - men hvorfor ikke bare oplyse det navn og cpr så ? - så er jeg sikker på du kan aftale med personen, at du kan betale bøden for ham/hende. Med mindre det ikke er en smart ting for den person, at få sine oplysninger vidergivet til politiet hehe. Alt i alt, syns jeg stadig det er idiotisk at forhale sagen - hvorfor ikke bare få det overstået, det er jo stadig kun en lille bitte bøde. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret May 1, 2009 Hvem det gavner' date=' spøger du. Det gavner alle de andre forbrydere, som ikke bliver fanget, fordi du bruger 1 års politiressourcer på at kævles med politiet om latterlige 500 kr. :thumbdown:rolleye:[/quote'] ja for ALLE ved jo at det er färdselspolitiets kontornisser som fanger alle forbryderne.. mange af dem der sagsbehandler på politiets kontorer er ikke engang politifolk.. så det er ret begränset hvor mange forbrydere man hjälper ved det .. udover der er färdselspolitiets budget så vidt jeg husker det eneste som ikke hörer ind under det normale politbudget og derved ikke påvirker hinanden på nogen måde... hahah tänk dog for helvede för du skriver ... Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret May 1, 2009 Men det lyder jo så som om politiet ikke kan uddele en bøde til andre end føren af bilen' date=' weird - .[/quote'] ja i sverige er det anderledes .. hvis du ikke vil fortälle det så er det bare dig som bilens ejer der häfter ... Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret May 1, 2009 Men det lyder jo så som om politiet ikke kan uddele en bøde til andre end føren af bilen, weird - men hvorfor ikke bare oplyse det navn og cpr så ? - så er jeg sikker på du kan aftale med personen, at du kan betale bøden for ham/hende. Med mindre det ikke er en smart ting for den person, at få sine oplysninger vidergivet til politiet hehe. Alt i alt, syns jeg stadig det er idiotisk at forhale sagen - hvorfor ikke bare få det overstået, det er jo stadig kun en lille bitte bøde. Hvis nu vedkommende han har lånt bilen til nægter at oplyse sit CPR nummer til Perfekt_g, så kan han jo ikke gøre ret meget. Perfekt_g har jo ikke lovhjemmel til at kræve at få oplyst CPR nummeret. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret May 1, 2009 Hvis nu vedkommende han har lånt bilen til nægter at oplyse sit CPR nummer til Perfekt_g' date=' så kan han jo ikke gøre ret meget. Perfekt_g har jo ikke lovhjemmel til at kræve at få oplyst CPR nummeret.[/quote'] Nej det er sandt :-) Men hvem låner sin bil ud til folk de ikke kender ? hehe Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret May 1, 2009 Nej det er sandt :-) Men hvem låner sin bil ud til folk de ikke kender ? hehe Kender du din bedste kammerats CPR-nummer?! Jeg kan de første, men ikke de 4 sidste...:th2: Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret May 1, 2009 Kender du din bedste kammerats CPR-nummer?! Jeg kan de første' date=' men ikke de 4 sidste...:th2:[/quote'] Nej men hvis jeg bad om dem, ville jeg få dem på stedet - når det drejede sig om en bøde eller politihenvendelse :-) Der er ugler i mosen sir jeg dig! griner Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret May 1, 2009 Nej men hvis jeg bad om dem, ville jeg få dem på stedet - når det drejede sig om en bøde eller politihenvendelse :-) Der er ugler i mosen sir jeg dig! griner Hehehehehehe.... Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret May 1, 2009 Du har ikke pligt til at oplyse hvem der har ført en svensk bil. Ej heller kan du dømmes til noget som helst, såfremt du ikke kan huske det. Der er ingen lov imod glemsomhed. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites